logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Sasa - anime w stylistyce cyberpunk, w spocie stworzonym przez Platige Image

  PR 14.05.2021, przeczytano 661 razy
ilustracja

W filmie, przygotowanym na zlecenie pochodzącego z Jakarty Milkyway Studio, artyści z Platige Image wykorzystali efekt stylizowanej animacji 2D w trójwymiarowym świecie. O etapach prac i kulisach powstawania spotu opowiadają: Art Director Michał Niewiara, CG Supervisor Marek Gajowski i CG Producer Agnieszka Górna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-sasa---anime-w-stylistyce-cyberpunk%2C-w-spocie-stworzonym-przez-platige-image,391448,artykul.html

Stworzenie animacji w konwencji anime, dodatkowo osadzonej w cyberpunkowym świecie, wymagało od studia wykorzystania zarówno doświadczenia i kreatywności zespołu, jak również zaplecza technologicznego Platige. W trakcie pracy nad projektem, twórcy skorzystali z sesji mocap, która usprawniła proces previzu i layoutu, a uzyskany w ten sposób materiał został ręcznie przerobiony na animację imitującą klasyczny, poklatkowy ruch postaci.

- Kwestie postaci rozwiązaliśmy budując shadery które nie są w pełni poprawne fizycznie i bardziej wypłaszczone. Zwłaszcza twarze wymagały dokładnego developmentu materiałów. Całość uzyskiwaliśmy jednak na etapie kompozycji w którym rozmaite passy wyrenderowanego materiału składane są w finalny obrazek. Tak samo powstawały tła. – wyjaśnia Michał Niewiara - Sekretem było zrezygnowanie z detali, których w przypadku tradycyjnej animacji 2D prawdopodobnie nikt by nie namalował. Animacyjnie zaś wykorzystaliśmy już stary sprawdzony trick - ruch został bowiem zaprojektowany tak by nie był w pełni płynny. Chodziło o uzyskanie jak najbardziej analogowego wrażenia. – dodaje.

Jednym z podstawowych tematów poruszanych w rozmowach z klientem była kolorystyka spotu. Cyberpunkowe miasto może kojarzyć się z kontrastowym połączniem zimnych odcieni przełamanych czerwienią albo różem. Zadaniem Michała Niewiary było znalezienie odpowiedniej kolorystyki w taki sposób, by miasto nie było zbyt mroczne. Studio stworzyło również elementy takie jak drony, motory, czy robot, nadające spotowi odpowiedni nastrój, do których inspiracją były prace klasyków gatunku - Masamune Shirow i Katsushiro Otomo.

- Mamy też wnętrze pokoju głównej bohaterki, wnętrze kuchni, stację metra i restaurację. Przygotowaliśmy łącznie 12 wariantów postaci oraz prawie 30 osobnych elementów takich jak laptopy, tablety, telefony, roboty, gogle, samochody, drony, motocykle. Powstał też cały rozbudowany zestaw potraw i kuchennych narzędzi. Włożyliśmy mnóstwo pracy w to by efekt był satysfakcjonujący dla nas jak i klienta. – komentuje Marek Gajowski.

Rozmach wizualny projektu Sasa to rzadkość w rządzących się swoimi prawami realiach reklamowych. Twórcy ze studia Platige Image postarali się aby cały świat, architektura, postaci, gadżety, czy pojazdy były wiarygodnie przedstawione i dopracowane w najmniejszych detalach.

- Projekt Sasa był dla nas bardzo ciekawą przygodą, podczas której mieliśmy unikalną szansę na wykazanie się w formule filmu z gatunku anime w stylistyce cyberpunk. Cały zespół graficzny, prowadzony przez reżysera Bartka Kika i CG Supervisora Marka Gajowskiego, wykazał się profesjonalizmem i ogromną ambicją. Mimo, że poprzeczka była postawiona bardzo wysoko, z pełnym przekonaniem można już dziś powiedzieć, że efekt końcowy jest rewelacyjny, a najlepszym na to dowodem jest zadowolenie klienta. Bardzo się cieszymy, że udało nam się taki projekt zrealizować. – podsumowuje Agnieszka Górna.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764