W filmie, przygotowanym na zlecenie pochodzącego z Jakarty Milkyway Studio, artyści z Platige Image wykorzystali efekt stylizowanej animacji 2D w trójwymiarowym świecie. O etapach prac i kulisach powstawania spotu opowiadają: Art Director Michał Niewiara, CG Supervisor Marek Gajowski i CG Producer Agnieszka Górna.
Stworzenie animacji w konwencji anime, dodatkowo osadzonej w cyberpunkowym świecie, wymagało od studia wykorzystania zarówno doświadczenia i kreatywności zespołu, jak również zaplecza technologicznego Platige. W trakcie pracy nad projektem, twórcy skorzystali z sesji mocap, która usprawniła proces previzu i layoutu, a uzyskany w ten sposób materiał został ręcznie przerobiony na animację imitującą klasyczny, poklatkowy ruch postaci.
- Kwestie postaci rozwiązaliśmy budując shadery które nie są w pełni poprawne fizycznie i bardziej wypłaszczone. Zwłaszcza twarze wymagały dokładnego developmentu materiałów. Całość uzyskiwaliśmy jednak na etapie kompozycji w którym rozmaite passy wyrenderowanego materiału składane są w finalny obrazek. Tak samo powstawały tła. – wyjaśnia Michał Niewiara - Sekretem było zrezygnowanie z detali, których w przypadku tradycyjnej animacji 2D prawdopodobnie nikt by nie namalował. Animacyjnie zaś wykorzystaliśmy już stary sprawdzony trick - ruch został bowiem zaprojektowany tak by nie był w pełni płynny. Chodziło o uzyskanie jak najbardziej analogowego wrażenia. – dodaje.
Jednym z podstawowych tematów poruszanych w rozmowach z klientem była kolorystyka spotu. Cyberpunkowe miasto może kojarzyć się z kontrastowym połączniem zimnych odcieni przełamanych czerwienią albo różem. Zadaniem Michała Niewiary było znalezienie odpowiedniej kolorystyki w taki sposób, by miasto nie było zbyt mroczne. Studio stworzyło również elementy takie jak drony, motory, czy robot, nadające spotowi odpowiedni nastrój, do których inspiracją były prace klasyków gatunku - Masamune Shirow i Katsushiro Otomo.
- Mamy też wnętrze pokoju głównej bohaterki, wnętrze kuchni, stację metra i restaurację. Przygotowaliśmy łącznie 12 wariantów postaci oraz prawie 30 osobnych elementów takich jak laptopy, tablety, telefony, roboty, gogle, samochody, drony, motocykle. Powstał też cały rozbudowany zestaw potraw i kuchennych narzędzi. Włożyliśmy mnóstwo pracy w to by efekt był satysfakcjonujący dla nas jak i klienta. – komentuje Marek Gajowski.
Rozmach wizualny projektu Sasa to rzadkość w rządzących się swoimi prawami realiach reklamowych. Twórcy ze studia Platige Image postarali się aby cały świat, architektura, postaci, gadżety, czy pojazdy były wiarygodnie przedstawione i dopracowane w najmniejszych detalach.
- Projekt Sasa był dla nas bardzo ciekawą przygodą, podczas której mieliśmy unikalną szansę na wykazanie się w formule filmu z gatunku anime w stylistyce cyberpunk. Cały zespół graficzny, prowadzony przez reżysera Bartka Kika i CG Supervisora Marka Gajowskiego, wykazał się profesjonalizmem i ogromną ambicją. Mimo, że poprzeczka była postawiona bardzo wysoko, z pełnym przekonaniem można już dziś powiedzieć, że efekt końcowy jest rewelacyjny, a najlepszym na to dowodem jest zadowolenie klienta. Bardzo się cieszymy, że udało nam się taki projekt zrealizować. – podsumowuje Agnieszka Górna.
Źródło: Platige Image S.A.