logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Sasa - anime w stylistyce cyberpunk, w spocie stworzonym przez Platige Image

  PR 14.05.2021, przeczytano 225 razy
ilustracja

W filmie, przygotowanym na zlecenie pochodzącego z Jakarty Milkyway Studio, artyści z Platige Image wykorzystali efekt stylizowanej animacji 2D w trójwymiarowym świecie. O etapach prac i kulisach powstawania spotu opowiadają: Art Director Michał Niewiara, CG Supervisor Marek Gajowski i CG Producer Agnieszka Górna.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-sasa---anime-w-stylistyce-cyberpunk%2C-w-spocie-stworzonym-przez-platige-image,391448,artykul.html

Stworzenie animacji w konwencji anime, dodatkowo osadzonej w cyberpunkowym świecie, wymagało od studia wykorzystania zarówno doświadczenia i kreatywności zespołu, jak również zaplecza technologicznego Platige. W trakcie pracy nad projektem, twórcy skorzystali z sesji mocap, która usprawniła proces previzu i layoutu, a uzyskany w ten sposób materiał został ręcznie przerobiony na animację imitującą klasyczny, poklatkowy ruch postaci.

- Kwestie postaci rozwiązaliśmy budując shadery które nie są w pełni poprawne fizycznie i bardziej wypłaszczone. Zwłaszcza twarze wymagały dokładnego developmentu materiałów. Całość uzyskiwaliśmy jednak na etapie kompozycji w którym rozmaite passy wyrenderowanego materiału składane są w finalny obrazek. Tak samo powstawały tła. – wyjaśnia Michał Niewiara - Sekretem było zrezygnowanie z detali, których w przypadku tradycyjnej animacji 2D prawdopodobnie nikt by nie namalował. Animacyjnie zaś wykorzystaliśmy już stary sprawdzony trick - ruch został bowiem zaprojektowany tak by nie był w pełni płynny. Chodziło o uzyskanie jak najbardziej analogowego wrażenia. – dodaje.

Jednym z podstawowych tematów poruszanych w rozmowach z klientem była kolorystyka spotu. Cyberpunkowe miasto może kojarzyć się z kontrastowym połączniem zimnych odcieni przełamanych czerwienią albo różem. Zadaniem Michała Niewiary było znalezienie odpowiedniej kolorystyki w taki sposób, by miasto nie było zbyt mroczne. Studio stworzyło również elementy takie jak drony, motory, czy robot, nadające spotowi odpowiedni nastrój, do których inspiracją były prace klasyków gatunku - Masamune Shirow i Katsushiro Otomo.

- Mamy też wnętrze pokoju głównej bohaterki, wnętrze kuchni, stację metra i restaurację. Przygotowaliśmy łącznie 12 wariantów postaci oraz prawie 30 osobnych elementów takich jak laptopy, tablety, telefony, roboty, gogle, samochody, drony, motocykle. Powstał też cały rozbudowany zestaw potraw i kuchennych narzędzi. Włożyliśmy mnóstwo pracy w to by efekt był satysfakcjonujący dla nas jak i klienta. – komentuje Marek Gajowski.

Rozmach wizualny projektu Sasa to rzadkość w rządzących się swoimi prawami realiach reklamowych. Twórcy ze studia Platige Image postarali się aby cały świat, architektura, postaci, gadżety, czy pojazdy były wiarygodnie przedstawione i dopracowane w najmniejszych detalach.

- Projekt Sasa był dla nas bardzo ciekawą przygodą, podczas której mieliśmy unikalną szansę na wykazanie się w formule filmu z gatunku anime w stylistyce cyberpunk. Cały zespół graficzny, prowadzony przez reżysera Bartka Kika i CG Supervisora Marka Gajowskiego, wykazał się profesjonalizmem i ogromną ambicją. Mimo, że poprzeczka była postawiona bardzo wysoko, z pełnym przekonaniem można już dziś powiedzieć, że efekt końcowy jest rewelacyjny, a najlepszym na to dowodem jest zadowolenie klienta. Bardzo się cieszymy, że udało nam się taki projekt zrealizować. – podsumowuje Agnieszka Górna.

Źródło: Platige Image S.A.

www.platige.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna Karczmarek awansuje w zespole strategii Liquidthread
Anna Karczmarek awansowała na stanowisko Senior Strategy Planner w   LiquidThread (Publicis Groupe).
Saint-Gobain wybrała Icon Strategies do opracowania strategii komunikacyjnej i realizacji projektu komunikującego w Polsce nowy cel nadrzędny Grupy: „Making the world a better home”.
Wyniki badania opinii publicznej przeprowadzone w ramach kampanii „Trzeźwo myślę”
Carlsberg Polska w ramach programu „Trzeźwo myślę”, promującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu, przeprowadził badanie opinii publicznej1. Sprawdził wiedzę i zachowania Polaków związane z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu oraz postrzeganie spożywania alkoholu przez grupy osób, które powinny z niego zrezygnować: kierowcy, kobiety w...
Kotlinek – nowy ketchup dla dzieci
Kotlin pragnie zmieniać jedzenie na lepsze – zarówno to dedykowane starszym, jak i młodszym konsumentom. Z myślą o tej drugiej grupie odbiorców, marka wprowadziła do swojego portfolio pierwszy produkt dla dzieci, z dostosowaną do ich potrzeb recepturą i składem bogatym w witaminy wspomagające odporność. Z takim dodatkiem nawet niejadek chętniej zje swoją...
Wielka Brytania, Włochy, Portugalia, Hiszpania, Francja, Niemcy, Estonia i Austria to rynki, na który działania performance marketingowe realizować będzie dla Western Union MullenLowe MediaHub. Klient ponownie zdecydował się powierzyć budżet na działania paid social i SEM właśnie MLMH, doceniając wysoki poziom obsługi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764