Spicy Mobile buduje zaplecze technologiczne i rozwija dział IT. Na czele zespołu odpowiedzialnego za stworzenie nowej platformy DSP stanęli Kamil Lenartowicz i Kamil Adamczyk.
Kamil Lenartowicz przeszedł do Spicy Mobile po dziewięciu latach pracy w firmie badawczo-technologicznej, gdzie jako Chief Technology Officer zarządzał ponad czterdziestoosobowym działem IT. Natomiast Kamil Adamczyk pracował m.in. jako IT Manager and Senior R&D Developer. Posiada duże doświadczenie w projektowaniu architektury przetwarzania danych i silników obliczeniowych. W poprzedniej firmie był odpowiedzialny za rozwój systemów do emisji reklam oraz narzędzi do pomiaru widowni – oba rozwiązania były wielokrotnie nagradzane w konkursie IAB Research Awards.
W Spicy Mobile Lenartowicz i Adamczyk odpowiadają technicznie i organizacyjnie za zespół, który tworzy nową platformę do emisji reklam na urządzenia mobilne w modelu RTB. Nowe narzędzie będzie automatycznie dopasowywać komunikat reklamowy do cech osobowościowych użytkownika w oparciu o technologię „machine learning”. Będzie też umożliwiać wycenę i zakup emisji odpowiedniej kreacji reklamowej do najbardziej zainteresowanego produktem lub usługą użytkownika. Na realizację tego wartego ponad 10 milionów złotych projektu Spicy Mobile otrzymało grant od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Do zespołu dołączyli też Marcel Kołodziejczyk (Senior Software Engineer) – entuzjasta technologii big data i technologii przesyłania strumieniowego, Krzysztof Stefański (Software Developer) – wcześniej Scrum Master w PZU oraz Michał Waszczuk – Software Engineer zawodowo związany m.in. z Gemius i CodiLime.
Jak przyznaje współzałożyciel agencji Artur Zawadzki, kryzys na rynku reklamowym może być szansą dla reklamy mobilnej – tańszej, bardziej elastycznej i lepiej dopasowanej do odbiorców:
- Rok, który dla naszej agencji jest przełomowy pod względem inwestycji w know-how i technologię, może okazać się jednocześnie jednym z najtrudniejszych dla całej branży reklamowej. Mimo niesprzyjających okoliczności, nie wstrzymujemy prac rozwojowo-badawczych, zatrudniamy cenionych na rynku inżynierów, a także czerpiemy ze współpracy ze środowiskiem naukowym. Wyniki badań pokazują, że podczas pandemii znacząco wzrósł czas i częstotliwość korzystania z urządzeń mobilnych, co może zadecydować o przesunięciu budżetów reklamowych do mobile’a.
Źródło: Spicy Mobile