logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: VMLY&R w kampanii dla Adidas Clean Classics

  PR 17.09.2020, przeczytano 364 razy
ilustracjastrzałka

adidas postanowił zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej kolekcji adidas Clean Classics. Wydarzeniu towarzyszy wyjątkowa aktywacja i kampania digital trwająca do 30 września, za strategią i kreacją której stoi agencja VMLY&R.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-vmlyandr-w-kampanii-dla-adidas-clean-classics,388478,artykul.html

Chcąc zakomunikować launch nowej kolekcji adidas Clean Classics – butów w całości wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego i recyclingu, agencja VMLY&R postanowiła unaocznić, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia.

Trash Store

W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton1. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkody wytwarza naszej planecie.

ilustracjastrzałka

W sobotę, 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.

ilustracjastrzałka

W kampanii, której osią jest design powierzchni sklepowej, zmieniono aranżacje witryn najmodniejszego sklepu z butami w Polsce – Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci. Przyciągnięcie uwagi przechodniów wykorzystano do skutecznego zakomunikowania nowej kolekcji adidas.

ilustracjastrzałka

The Clean Classic

Kolekcja adidas Clean Classics to zobowiązanie adidas, by rzucić wyzwanie procesowi produkcyjnemu i przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Te wegańskie buty posiadają cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej czy sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.

ilustracjastrzałka

Innowacyjna i ekologiczna guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen, serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.

adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Ten nowy sposób wykonania sprawia, że produkty z kolekcji Clean Classics cechują się charakterystycznymi liniami i unikalnym designem.

Autorzy akcji chcą tym samym powiedzieć: "Same buty nie uratują naszej planety, ale Ty możesz jej pomóc. Liczy się każdy krok ku zmianie".

Agencja VMLY&R odpowiada za strategię, kreację, produkcję aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracę z influencerami. Produkcją video zajął się dom produkcyjny Shootme.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vml.com

Dodatkowe informacje:

1 Statista 2019 Global Plastic Production

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Klienci VMLY&R Poland, wśród Interbrand Best Global Brands 2020
Samsung, IKEA, adidas, Danone, 3M i Colgate to wybrane brandy, jakie znalazły się w zestawieniu najwartościowszych marek świata - Interbrand Best Global Brands 2020. Łączy je jedno - za ich lokalną lub regionalną obsługę reklamową odpowiada agencja VMLY&R Poland.
​Marcin Dec został nowym prezesem Sigmy Bis, agencji mediowej PKN ORLEN i PZU. To ceniony menadżer z ponad 20-letnim międzynarodowym doświadczeniem w branży mediowo-reklamowej, który będzie odpowiedzialny za budowanie i rozwój relacji biznesowych z klientami, współtworzenie strategii oraz nadzorowanie najważniejszych projektów agencji. W zarządzie Sigmy...
T-Mobile rozpoczyna kampanię pokazującą transformację, jaką przeszła firma: od tradycyjnej korporacji telekomunikacyjnej do czołowej firmy technologicznej. Prezentuje także możliwości, jakie dzięki tej zmianie zyskują pracownicy, szczególnie ci specjalizujący się w obszarze IT. Hasłem przewodnim kampanii jest #IWILLNOTSTOP, podkreślające zaangażowanie...
„Porozmawiajmy o Pie@#&%!$”– Czesław Mozil i Maria Rotkiel w akcji ING

Najnowsza inicjatywa ING Banku Śląskiego zachęca do otwartej rozmowy na ważny społecznie temat – pieniędzy. Czy jest to dla nas naturalne i łatwe? A może jednak budzi wiele trudności i napięć – ING odkrywa różne perspektywy stawiając na stand-upy i podcasty.
Nowa reklama TV Banku Millennium
23 października rozpoczyna się emisja nowej reklamy telewizyjnej Pożyczki Gotówkowej Banku Millennium (RRSO 15,32%). W towarzystwie Radka Kotarskiego przekonamy się, że wspaniałe zbiory muzealne można podziwiać nie wychodząc z domu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764