logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: VMLY&R w kampanii dla Adidas Clean Classics

  PR 17.09.2020, przeczytano 1398 razy
ilustracjastrzałka

adidas postanowił zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej kolekcji adidas Clean Classics. Wydarzeniu towarzyszy wyjątkowa aktywacja i kampania digital trwająca do 30 września, za strategią i kreacją której stoi agencja VMLY&R.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-vmlyandr-w-kampanii-dla-adidas-clean-classics,388478,artykul.html

Chcąc zakomunikować launch nowej kolekcji adidas Clean Classics – butów w całości wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego i recyclingu, agencja VMLY&R postanowiła unaocznić, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia.

Trash Store

W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton1. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkody wytwarza naszej planecie.

ilustracjastrzałka

W sobotę, 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.

ilustracjastrzałka

W kampanii, której osią jest design powierzchni sklepowej, zmieniono aranżacje witryn najmodniejszego sklepu z butami w Polsce – Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci. Przyciągnięcie uwagi przechodniów wykorzystano do skutecznego zakomunikowania nowej kolekcji adidas.

ilustracjastrzałka

The Clean Classic

Kolekcja adidas Clean Classics to zobowiązanie adidas, by rzucić wyzwanie procesowi produkcyjnemu i przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Te wegańskie buty posiadają cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej czy sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.

ilustracjastrzałka

Innowacyjna i ekologiczna guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen, serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.

adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Ten nowy sposób wykonania sprawia, że produkty z kolekcji Clean Classics cechują się charakterystycznymi liniami i unikalnym designem.

Autorzy akcji chcą tym samym powiedzieć: "Same buty nie uratują naszej planety, ale Ty możesz jej pomóc. Liczy się każdy krok ku zmianie".

Agencja VMLY&R odpowiada za strategię, kreację, produkcję aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracę z influencerami. Produkcją video zajął się dom produkcyjny Shootme.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vml.com

Dodatkowe informacje:

1 Statista 2019 Global Plastic Production

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764