logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: VMLY&R w kampanii dla Adidas Clean Classics

  PR 17.09.2020, przeczytano 1391 razy
ilustracjastrzałka

adidas postanowił zwrócić uwagę na problem nadprodukcji i szkodliwości plastiku w ramach premiery nowej kolekcji adidas Clean Classics. Wydarzeniu towarzyszy wyjątkowa aktywacja i kampania digital trwająca do 30 września, za strategią i kreacją której stoi agencja VMLY&R.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-vmlyandr-w-kampanii-dla-adidas-clean-classics,388478,artykul.html

Chcąc zakomunikować launch nowej kolekcji adidas Clean Classics – butów w całości wykonanych z materiałów pochodzenia naturalnego i recyclingu, agencja VMLY&R postanowiła unaocznić, jak dużo plastiku generujemy każdego dnia.

Trash Store

W każdej sekundzie na świecie produkuje się 11 ton plastiku. W skali roku to 350 milionów ton1. Przez dziesięciolecia używaliśmy plastiku zbyt egoistycznie i krótkowzrocznie, bez świadomości, jakie szkody wytwarza naszej planecie.

ilustracjastrzałka

W sobotę, 12 września 2020 roku wszyscy odwiedzający Warsaw Sneaker Store przy ulicy Szpitalnej 4 nie mogli zrobić w nim zakupów. Wejście tarasowała góra plastikowych śmieci, widoczna również przez witryny sklepu i sięgająca aż po sam sufit.

ilustracjastrzałka

W kampanii, której osią jest design powierzchni sklepowej, zmieniono aranżacje witryn najmodniejszego sklepu z butami w Polsce – Warsaw Sneaker Store w wysypisko śmieci. Przyciągnięcie uwagi przechodniów wykorzystano do skutecznego zakomunikowania nowej kolekcji adidas.

ilustracjastrzałka

The Clean Classic

Kolekcja adidas Clean Classics to zobowiązanie adidas, by rzucić wyzwanie procesowi produkcyjnemu i przeprojektować kultowe modele adidas Originals tak, by wyeliminować plastikowe odpady. Te wegańskie buty posiadają cholewkę wykonaną w 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, podeszwę z gumy odnawialnej czy sznurówki z papieru pochodzącego z recyklingu.

ilustracjastrzałka

Innowacyjna i ekologiczna guma Better Rubber składa się w 90% z naturalnego kauczuku — odnawialnego źródła — i w 10% z gumy pochodzącej z recyklingu. Pozwala to uniknąć produkcji gumy syntetycznej. Wszystkie modele wykonane są z Primegreen, serii wysokowydajnych materiałów pochodzących z recyklingu.

adidas usprawnił również proces cięcia materiałów tak, aby zużywać ich jak najmniej oraz wytwarzać minimalną ilość odpadów produkcyjnych. Ten nowy sposób wykonania sprawia, że produkty z kolekcji Clean Classics cechują się charakterystycznymi liniami i unikalnym designem.

Autorzy akcji chcą tym samym powiedzieć: "Same buty nie uratują naszej planety, ale Ty możesz jej pomóc. Liczy się każdy krok ku zmianie".

Agencja VMLY&R odpowiada za strategię, kreację, produkcję aranżacji w Warsaw Sneaker Store oraz współpracę z influencerami. Produkcją video zajął się dom produkcyjny Shootme.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vml.com

Dodatkowe informacje:

1 Statista 2019 Global Plastic Production

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764