logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: With Women We Run – o tym, jak Adidas przeciwstawia się molestowaniu w sporcie

  PR 13.01.2023, przeczytano 382 razy
ilustracja

Marka adidas po raz kolejny podjęła się budowania świadomości i wrażliwości środowiska biegowego w sprawie, która dotyka wielu biegających kobiet. Kampania With Women We Run była oparta na ich prawdziwych historiach. Agencja VMLY&R Poland przygotowała strategię, ideę kreatywną i KV, produkcję, zrealizowała działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz wydarzenia towarzyszące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-with-women-we-run-%E2%80%93-o-tym%2C-jak-adidas-przeciwstawia-sie-molestowaniu-w-sporcie,398621,artykul.html

  • Czy zdarza się, że wychodząc z domu na wieczorne bieganie myślisz o swoim bezpieczeństwie?
  • Czy podejmujesz jakieś dodatkowe kroki, żeby zwiększyć bezpieczeństwo treningów?
  • Czy na wieczorne bieganie zabierasz tylko jedną słuchawkę, by zachować czujność i móc kontrolować otoczenie?

Wiele kobiet biegających w Polsce jesienią i zimą odpowiada na te pytania twierdząco. Część z nich doświadczyła molestowania i agresji na tle płciowym, część od dziecka słyszy, że po zmroku muszą na siebie uważać. Pojedyncza słuchawka stała się więc ważnym symbolem akcji budującej świadomość i wrażliwość środowiska biegowego. Akcji, która – choć skupiła się przede wszystkim na doświadczeniach kobiet – jest ważnym krokiem marki adidas ku wizji sportu bezpiecznego dla wszystkich, wolnego od molestowania, nękania i uprzedzeń.

- Jesteśmy globalną, różnorodną społecznością – biegając, wspólnie przekraczamy granice i bijemy rekordy. Jako biegacze jesteśmy stworzeni do zmieniania kultury sportu i budowania świata opartego o równość płci. Priorytetem jest zapobieganie wszystkim formom przemocy wobec kobiet, by czuły się bezpiecznie.

With Women We Run

Osią kampanii With Women We Run, stworzonej przez adidas wspólnie z Centrum Praw Kobiet, stały się prawdziwe historie biegających kobiet. Tym bardziej wstrząsające, że dziewczyny opowiedziały o nich same – w specjalnej playliście biegowej na Spotify ukryte zostały opisy niebezpiecznych, przemocowych i traumatyzujących przeżyć, które wydarzyły się na treningach. Każdą z nich można usłyszeć tylko w jednej słuchawce – dokładnie tak, jak muzyki słucha wiele biegających kobiet.

Na kanwie doświadczeń dziewczyn z adidas Runners powstały również cztery mocne spoty POV, które bez koloryzowania rzeczywistości pokazują, z jakimi zachowaniami stykają się kobiety w trakcie treningów.

Niechciane i natarczywe zaloty, próby nawiązania kontaktu fizycznego, body-shaming, stalking na platformach społecznościowych – takie sytuacje zdarzają się znacznie częściej, niż podejrzewamy. Społeczność biegowa stanęła na wysokości zadania i pokazała, że w kwestii bezpieczeństwa mówi jednym głosem. W specjalnych Light Runach organizowanych przez adidas Runners w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście, swoją solidarność i poparcie dla wizji sportu bez przemocy wyraziło łącznie kilkaset biegających osób, tak kobiet, jak i mężczyzn. Wiele z nich wzięło też udział w bezpłatnych warsztatach z metody 5D, która w sposób bezpieczny i deeskalujący pozwala wesprzeć osobę molestowaną i jednocześnie pokazać sprawcy oraz świadkom zajścia, że takie zachowanie nie jest akceptowalne.

W trakcie biegów i warsztatów zbierano również podpisy pod projektem budżetu partycypacyjnego, przygotowanym we współpracy ze środowiskiem biegowym. Projekt zakłada zamontowanie monitoringu i oświetlenia przy popularnych trasach biegowych, by stały się bardziej bezpieczne.

Więcej informacji o kampanii na www.cpk.org.pl/withwomenwerun.

Agencja VMLY&R odpowiadała za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, KV, produkcję, działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz realizację wydarzeń towarzyszących. Działania PR oraz media relations prowadziła agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Kampania została zrealizowana w listopadzie i grudniu 2022 roku.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Roland DG wprowadza nowy wielkoformatowy ploter płaski UV
Roland DG ogłasza dzisiaj wprowadzenie na rynek nowego, wysokonakładowego i niezawodnego wielkoformatowego plotera płaskiego UV, EU-1000MF. Ploter został zaprojektowana tak, aby zapewnić wyjątkową jakość obrazu przy niezrównanej wydajności, wszechstronności i niezawodności, a wszystko to w atrakcyjnej cenie.
Oponeo.pl rusza z drugą edycją kampanii Kręci Nas Recykling
Podobnie jak w ubiegłym roku, kampania rozpocznie się 21 marca i potrwa do 22 kwietnia. Daty te nie są przypadkowe – 21 marca to początek kalendarzowej wiosny, a 22 kwietnia to międzynarodowy Dzień Ziemi. Organizatorzy dodali do planu wydarzenia dwa nowe punkty, których realizacja będzie kolejną cegiełką, mającą realny wpływ na otaczające nas środowisko.
Start kampanii Związku Polskie Mięso
Rusza kolejna, piąta już, edycja ogólnopolskiej kampanii promocyjno-informacyjnej „Marka Polskie Mięso - Polska Smakuje” organizowana przez Związek Polskie Mięso. W tym roku zostanie przeprowadzona pod hasłem: POLSKIE MIĘSO KARMI ZMYSŁY. Poza promocyjnymi działaniami skierowanymi do konsumentów, jej częścią będzie również cykl spotkań oraz...
Gamivo i Żabka z kolejną akcją marketingową
Spółka GAMIVO, która łączy w swojej działalności e-commerce oraz gaming, rozpoczęła kolejną akcję promocyjną z siecią sklepów Żabka. Tym razem punkty lojalnościowe zgromadzone w aplikacji mobilnej Żappka, czyli tzw. żappsy, można wymieniać na grę Wiedźmin. To już trzecia akcja zorganizowana przez platformę dla graczy i popularną sieć sklepów....
Soundly by Platige – nowa jakość dźwięku firmowana przez Platige Image
Studio Platige Sound zmienia się w Soundly by Platige. Studio dźwiękowe pod nowym szyldem kontynuuje swoją działalność i będzie realizować zarówno krajowe, jak i międzynarodowe projekty dla branży reklamowej, filmowej oraz gier komputerowych. Wprowadzenie zmian to kolejny krok w rozwoju Grupy Platige.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764