logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: With Women We Run – o tym, jak Adidas przeciwstawia się molestowaniu w sporcie

  PR 13.01.2023, przeczytano 712 razy
ilustracja

Marka adidas po raz kolejny podjęła się budowania świadomości i wrażliwości środowiska biegowego w sprawie, która dotyka wielu biegających kobiet. Kampania With Women We Run była oparta na ich prawdziwych historiach. Agencja VMLY&R Poland przygotowała strategię, ideę kreatywną i KV, produkcję, zrealizowała działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz wydarzenia towarzyszące.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-with-women-we-run-%E2%80%93-o-tym%2C-jak-adidas-przeciwstawia-sie-molestowaniu-w-sporcie,398621,artykul.html

  • Czy zdarza się, że wychodząc z domu na wieczorne bieganie myślisz o swoim bezpieczeństwie?
  • Czy podejmujesz jakieś dodatkowe kroki, żeby zwiększyć bezpieczeństwo treningów?
  • Czy na wieczorne bieganie zabierasz tylko jedną słuchawkę, by zachować czujność i móc kontrolować otoczenie?

Wiele kobiet biegających w Polsce jesienią i zimą odpowiada na te pytania twierdząco. Część z nich doświadczyła molestowania i agresji na tle płciowym, część od dziecka słyszy, że po zmroku muszą na siebie uważać. Pojedyncza słuchawka stała się więc ważnym symbolem akcji budującej świadomość i wrażliwość środowiska biegowego. Akcji, która – choć skupiła się przede wszystkim na doświadczeniach kobiet – jest ważnym krokiem marki adidas ku wizji sportu bezpiecznego dla wszystkich, wolnego od molestowania, nękania i uprzedzeń.

- Jesteśmy globalną, różnorodną społecznością – biegając, wspólnie przekraczamy granice i bijemy rekordy. Jako biegacze jesteśmy stworzeni do zmieniania kultury sportu i budowania świata opartego o równość płci. Priorytetem jest zapobieganie wszystkim formom przemocy wobec kobiet, by czuły się bezpiecznie.

With Women We Run

Osią kampanii With Women We Run, stworzonej przez adidas wspólnie z Centrum Praw Kobiet, stały się prawdziwe historie biegających kobiet. Tym bardziej wstrząsające, że dziewczyny opowiedziały o nich same – w specjalnej playliście biegowej na Spotify ukryte zostały opisy niebezpiecznych, przemocowych i traumatyzujących przeżyć, które wydarzyły się na treningach. Każdą z nich można usłyszeć tylko w jednej słuchawce – dokładnie tak, jak muzyki słucha wiele biegających kobiet.

Na kanwie doświadczeń dziewczyn z adidas Runners powstały również cztery mocne spoty POV, które bez koloryzowania rzeczywistości pokazują, z jakimi zachowaniami stykają się kobiety w trakcie treningów.

Niechciane i natarczywe zaloty, próby nawiązania kontaktu fizycznego, body-shaming, stalking na platformach społecznościowych – takie sytuacje zdarzają się znacznie częściej, niż podejrzewamy. Społeczność biegowa stanęła na wysokości zadania i pokazała, że w kwestii bezpieczeństwa mówi jednym głosem. W specjalnych Light Runach organizowanych przez adidas Runners w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście, swoją solidarność i poparcie dla wizji sportu bez przemocy wyraziło łącznie kilkaset biegających osób, tak kobiet, jak i mężczyzn. Wiele z nich wzięło też udział w bezpłatnych warsztatach z metody 5D, która w sposób bezpieczny i deeskalujący pozwala wesprzeć osobę molestowaną i jednocześnie pokazać sprawcy oraz świadkom zajścia, że takie zachowanie nie jest akceptowalne.

W trakcie biegów i warsztatów zbierano również podpisy pod projektem budżetu partycypacyjnego, przygotowanym we współpracy ze środowiskiem biegowym. Projekt zakłada zamontowanie monitoringu i oświetlenia przy popularnych trasach biegowych, by stały się bardziej bezpieczne.

Więcej informacji o kampanii na www.cpk.org.pl/withwomenwerun.

Agencja VMLY&R odpowiadała za przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej, KV, produkcję, działania z zakresu influencer marketingu, digital oraz realizację wydarzeń towarzyszących. Działania PR oraz media relations prowadziła agencja Hill+Knowlton Strategies Poland.

Kampania została zrealizowana w listopadzie i grudniu 2022 roku.

Źródło: VMLY&R Poland

www.vmlyr.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platforma Grajhack promuje ofertę a2mobile
Telefonia komórkowa a2mobile wystartowała z platformą komunikacji dla graczy “Grajhack”, która pokazuje użytkownikom sprytne rozwiązania i ułatwienia w grach. Do współpracy marka wybrała Gameset – topową agencję gaming marketingu.
Czwarta edycja Slow Space by Puma w Gdańsku
Po Warszawie, Krakowie i Wrocławiu przyszedł czas na Trójmiasto - Slow Space by PUMA zagości w Gdańsku. Zgodnie z ideą projektu, tym razem w Plenum na terenie Stoczni Gdańskiej, powstanie miejsce, w którym każdy będzie mógł holistycznie zadbać o swoje zdrowie, zwolnić i spotkać się z trenerkami, nauczycielkami jogi, psychoterapeutkami oraz specjalistkami w...
More Bananas wspierało Grupę Techramps
More Bananas w sierpniu 2023 roku rozpoczęło współpracę z Grupą Techramps - marką specjalizująca się w projektowaniu i budowie skateparków. Agencja odpowiadała za stworzenie strategii komunikacji marki.
Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764