logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Wojciech Mecwaldowski w kampanii społecznej „Polska na niebiesko”

  PR 09.03.2020, przeczytano 1349 razy
ilustracja

Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji JiM „Polska na niebiesko”. W kampanię zaangażował się m.in. Wojciech Mecwaldowski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-wojciech-mecwaldowski-w-kampanii-spolecznej-_polska-na-niebiesko_,386003,artykul.html

Hasłem tegorocznej kampanii jest Autyzm. 400 000, jak bowiem wskazuje WHO w Polsce autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje 400 tysięcy osób z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo oprócz osób z autyzmem są jeszcze ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że tych, których autyzm dotyczy, może być nawet 3 mln. Osią przekazu kampanii jest pytanie „A Ty?” wpisane w słowo „autyzm” i kolejne, które za nim idą: „Znasz taką osobę?”, „Czy rozumiesz, dlaczego osoby z autyzmem zachowują się często w niezrozumiały dla nas sposób?”, „Może Twoje dziecko ma takiego kolegę lub koleżankę w szkole?” itp. Celem kampanii jest budowanie zrozumienia dla osób z autyzmem, które, choć żyją w świecie pozornie odległym, to jednak fizycznie tak bliskim, jak wskazują na to wspomniane liczby.

Głównym narzędziem kampanii jest spot, w którym pokazano odbiór świata osoby z autyzmem i jednocześnie reakcję otoczenia na jego osobę. Jak się okazuje, często nie wiemy, że jesteśmy świadkami reakcji typowych dla osób z autyzmem, przez co postrzegamy takie zachowania jako oderwane od rzeczywistości, niezrozumiałe, niewygodne czy wręcz irytujące. Zrozumienie i poznanie świata autyzmu, które ma prowadzić do pomocy osobom z autyzmem poprzez wsparcie Fundacji JiM, akcentowane jest potrójnym, prostym CTA kampanii: „Poznaj. Zrozum. Pomóż.” Konsekwentnie według tych trzech zachęt skonstruowano także landing kampanii www.polskananiebiesko.pl, na którym poznać można historie osób z autyzmem, zrozumieć, czym autyzm jest, a także wesprzeć finansowo Fundację JiM.

- Wierzymy, że edukowanie - także przez prawdziwe historie - pozwoli przybliżyć społeczeństwu zagadnienie autyzmu, a tym samym tworzyć lepszy świat dla osób ze spektrum. Bo nie wystarczy wiedzieć tylko, że autyzm jest, ale zrozumieć także, czym jest i być gotowym pomóc – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Twarzą i ambasadorem kampanii został Wojciech Mecwaldowski, odtwórca roli Tomka z autyzmem w filmie pt. „Dziewczyna z szafy”.

– Zależało nam, aby w kampanii wzięła udział znana i nieprzypadkowa osoba. Wybór dość naturalnie padł na Wojtka Mecwaldowskiego, który niezwykle drobiazgowo i z zaangażowaniem przygotowując się do roli Tomka, w pewnym stopniu poznał i zrozumiał świat osób z autyzmem, w który wtapiał się tygodniami. Dlatego, kiedy stawia on w naszym spocie pytanie „A Ty?”, jest wiarygodny i prawdziwy, tak jak prawdziwy, choć inny, jest świat osób z autyzmem – mówi Anna Szepke-Krzyżaniak z Heroes Brand Communication.

Agencja Heroes opracowała koncepcję kreatywną kampanii i key visual, a także narzędzia, w tym spot i landing page. Zespół Heroes odpowiada także za komunikację z influencerami, blogerami, artystami, sportowcami i pozyskanie ich do internetowej akcji „Poznaj, zrozum, pomóż”, mającej na celu budowanie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wobec osób z autyzmem poprzez udostępnianie spotu kampanii.

Finał kampanii odbędzie się w Światowy Dzień 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym dniu kilkaset budynków w Polsce rozświetli się na niebiesko – w kolorze solidarności z osobami z autyzmem. Odbędzie się również szereg imprez organizowanych przez Fundację JiM.

Źródło: Heroes Brand Communication

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764