logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Współpraca E-point SA z Google przy rozwoju polskiego e-commerce

  PR 22.02.2021, przeczytano 504 razy

Handel elektroniczny, czyli e-commerce stanowi około 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce i dynamicznie rośnie, nawet o 35% rok do roku[1]. Bardzo dużym akceleratorem zmian była i jest oczywiście pandemia COVID-19, która zniechęciła wiele osób do wizyt w fizycznych placówkach, skłaniając do bezpieczniejszych zakupów online. Ta zmiana zachowania będzie raczej trwałym zjawiskiem, bo ponad 85% klientów deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zamierza zmniejszać częstotliwości e-zakupów[2].


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wspolpraca-e-point-sa-z-google-przy-rozwoju-polskiego-e-commerce,390300,artykul.html

- Oprócz pandemii, jednym z głównych motorów tego wzrostu jest kanał mobilny. Użytkownicy smartfonów coraz częściej przeglądają strony internetowe na smartfonach i decydują się na zakup za pomocą tych urządzeń. Kluczową rzeczą jest tu dobre doświadczenie użytkownika, tzw. UX (User Experience), równoważące ograniczenia małego ekranu i słabszych podzespołów smartfona. Szybkość ładowania i użyteczność witryny mobilnej mają duży wpływ na takie biznesowe wskaźniki jak współczynnik konwersji czy przeciętna wartość zamówienia. Nawet jedna sekunda opóźnienia w ładowaniu serwisu mobilnego może obniżyć prawdopodobieństwo zakupu o kilka-kilkanaście procent! Nie wszystkie firmy jednak są świadome zachodzących zmian i aktywnie dostosowują swoje działania do nich. Chcemy im pomóc. - mówi Piotr Kowalski, Senior Analytical Consultant w Google Polska.

Współpraca z e-point SA

Retail Growth to program rozwoju polskiego handlu detalicznego, skierowany do grupy przedsiębiorców o potencjale do ekspansji w przestrzeni cyfrowej, stworzony w 2019 przez polskie biuro Google. Jeden z jego obszarów tematycznych skoncentrowany wokół rozwoju kanału mobile, jest realizowany przy współpracy z e-point. Inicjatywa ta obejmuje:

  • audyt mobilnego User Experience i szybkości witryn firm, którego wynikiem będzie wskazanie elementów do poprawy,
  • prezentacja raportu z audytu wraz z dokładnym omówieniem proponowanych zmian i zaleceń,
  • wdrożenie zaleceń przez firmy w celu poprawy doświadczeń użytkowników,
  • cykl spotkań, dotyczących podsumowania wdrożonych zaleceń, planów na kolejne usprawnienia oraz ich wpływu na wyniki biznesowe.

- Współczesnym konsumentom zależy na szybkości i użyteczności mobilnej. Oferowanie pierwszorzędnych doświadczeń użytkownika to obecnie ‘must-have’ każdego biznesu, niezależnie od jego wielkości. Stąd warto poświęcić czas i zasoby zarówno na aspekt projektowania serwisów jak i wyboru odpowiednich technologii. W ramach tego projektu szczegółowo analizujemy użyteczność mobilnej  witryny oraz jej konstrukcję, wykorzystując zestaw najlepszych praktyk UX-owych oraz zaawansowane narzędzia diagnostyczne. Dzięki naszym rekomendacjom witryny mobilne powinny działać szybciej i być znacznie wygodniejsze w użyciu, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki biznesowe firmy. Będziemy też doradzać klientom w procesie implementacji. - dodaje Michał Szklarski - Director Of Digital Services, R&D, Mobile w  e-point SA.

Realizacja projektu jest zaplanowana na pierwszą połowę 2021 roku.

Źródło: e-point SA

www.e-point.pl

Dodatkowe informacje:

[1] Raport “Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce”, PWC 2021
[2] j.w.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764