logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Współpraca z freelancerem: jak wybrać najlepszego podwykonawcę?

  PR 14.11.2023, przeczytano 494 razy
ilustracja

Outsourcing, czyli delegowanie zadań podwykonawcom, to już w tych czasach standardowa, biznesowa praktyka. Taki rodzaj współpracy to szansa dla przedsiębiorców na współpracę z najlepszymi specjalistami przy jednoczesnej redukcji kosztów. A korzyści z outsourcingu dostrzegają nie tylko duże firmy, lecz również sektor MŚP. Jeśli przed wyborem podwykonawcy będziemy pamiętać o kilku kwestiach, to współpraca z freelancerem ma szansę przynieść nam wiele korzyści.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wspolpraca-z-freelancerem%3A-jak-wybrac-najlepszego-podwykonawce,402051,artykul.html

Delegowanie zadań freelancerom oferuje już praktycznie nieograniczone możliwości. Pozwala nie tylko zaoszczędzić czas i pieniądze, lecz również zdejmuje z etatowych pracowników obowiązek wykonywania pojedynczych bądź powtarzalnych zadań, na rzecz realizacji strategicznych celów. Jednak, aby było to możliwe, trzeba wybrać odpowiedniego freelancera. Na jakie kwestie warto zwrócić szczególną uwagę przy wyborze podwykonawcy?

Portfolio

Niezależnie od tego, czy szukamy zdalnego programisty, grafika, specjalisty od social mediów czy copywritera, warto zwrócić uwagę na styl oraz charakter jego poprzednich realizacji. Ponieważ aby wykorzystać potencjał freelancera, warto wybrać takiego, którego wcześniejsze doświadczenie zawodowe współgra z założeniami zlecanego projektu.

– Jedną z najważniejszych kwestii podczas oceny portfolio potencjalnego współpracownika jest sprawdzenie unikalności przedstawionych tam realizacji. W przypadku copywritingu jest to o tyle łatwe, że po wklejeniu części tekstu w wyszukiwarce z łatwością stwierdzimy, gdzie dana treść już się pojawiała. Nie brakuje również narzędzi antyplagiatowych, które w kilka sekund analizują cały tekst pod kątem unikalności – radzi Bartosz Król, Business Developement Manager w Useme, portalu do rozliczeń pracy niezależnych specjalistów.

Z założenia freelancer powinien być doświadczonym specjalistą w swojej dziedzinie, dlatego portfolio zawierające cały przegląd realizacji, które normalnie obsługuje kilkuosobowy zespół, powinno wzbudzić niepokój zleceniodawcy. Warto pamiętać, że outsourcing wiąże się z dużą elastycznością: można więc dzielić prace na mniejsze i w zależności od potrzeb korzystać z usług kilku specjalistów.

Referencje

Dobre referencje to podstawa. A jeśli są to opinie od osób i firm liczących się w branży – to jeszcze lepiej. Polecenia poparte obowiązkowo nazwą firmy, która korzystała z usług freelancera, to mocny argument przemawiający na jego korzyść.

Wartościowe są również potwierdzenie kompetencji lub opinie na portalu dla profesjonalistów – np. LinkedIn. Gdzie szukać referencji? Powinny one stanowić załącznik do portfolio lub zostać umieszczone na stronie internetowej podwykonawcy.

Forma rozliczenia

Najwygodniejszą i najtańszą formą rozliczenia dla przedsiębiorców jest faktura VAT, jednak nie każdy podwykonawca prowadzi własną działalność gospodarczą, a obowiązujące przepisy nie definiują precyzyjnie, w którym momencie powinien ją założyć.

– W sytuacji, gdy wybrany przez nas podwykonawca nie ma własnej firmy, możemy skorzystać z profesjonalnego serwisu dedykowanego freelancerom i ich klientom. Oferują one możliwość rozliczenia niemal każdej pracy na podstawie faktury VAT – również dla podwykonawców zagranicznych. Takie serwisy działają w pełni legalnie i biorą na siebie formalności związane z rejestracją umowy, a także zabezpieczają całą transakcję dzięki secure payment – tłumaczy Bartosz Król, Business Developement Manager w Useme. – Inną możliwością jest zawiązanie z freelancerem umowy o dzieło bądź umowy zlecenie – dodaje ekspert.

Umowę o dzieło zawiązuje się wtedy, gdy w pracy podwykonawcy ważniejszy jest nie czas realizacji, a efekt oraz gdy w wyniku pracy powstaje nowe dzieło. Ten dokument sprawdzi się również w przypadku zlecenia pojedynczej usługi, np. stworzenia identyfikacji wizualnej. Mniej popularną formą umowy jest umowa zlecenie. Zakłada ona pracę w określonych godzinach, a podstawą wynagrodzenia jest przepracowany czas. Umowę zlecenie można zawiązać, w sytuacji, gdy praca ma charakter stały, np. zlecając podwykonawcy moderację profilu firmowego w mediach społecznościowych.

Aby współpraca z freelancerem przebiegała bez zarzutu, warto znaleźć odpowiedniego podwykonawcę, który wesprze firmę w realizacji naszych celów. Dlatego też, poza wybraniem osoby, której oferta mieści się w naszych widełkach finansowych, należy zwrócić uwagę również na takie kwestie jak portfolio, opinie od byłych i obecnych klientów, a także odpowiadającą nam formę rozliczenia.

Źródło: Useme

useme.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Do 2026 r. wyszukiwarkom ma ubyć 1/4 użytkowników
Do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników – wynika z najnowszego raportu analityków Gartnera. Przestaniemy wyszukiwać w tradycyjny sposób? Nie, ale na pewno to AI i nasze z nią rozmowy będą czymś na porządku dziennym. Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych, którzy w swoich działaniach wykorzystują...
Dźwięk w cyberprzestrzeni: Audio marketing w świecie online
W dobie niezwykle szybkiego rozwoju rynku e-commerce i digitalizacji kanałów sprzedaży, kształtowanie wizerunku marki online staje się równie kluczowe, co tradycyjne strategie marketingowe. W tej cyfrowej erze, gdzie klienci są nieustannie bombardowani informacjami, warto zwrócić uwagę na potężne narzędzie - dźwięk.
Pierwszy sklep formatu „Nike Rise
20 lutego br. w Centrum Handlowym Bonarka otwarto pierwszy salon "Nike Rise" w Polsce. Dwupoziomowy sklep o powierzchni 1000 mkw. w swoim założeniu łączy bogaty świat sportu i jego różnorodnych dyscyplin z innowacyjnymi, cyfrowymi doświadczeniami i usługami.
Polski projekt miejskich mebli dla fińskiego miasteczka
Zimą pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu? My uważamy inaczej i razem z Parkly stworzyliśmy „zimoodporny” zestaw mebli miejskich dla Keravy – fińskiego miasteczka nieopodal Helsinek. 
Opinie o marce. Jak przeprowadzić samodzielny audyt?
97 proc. klientów czyta opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie? Czy istnieją na to proste sposoby? I dlaczego w ogóle warto...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764