Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała miniserial pt. „Za okularami” dla marki Fielmann, lidera kategorii optycznej w Europie, posiadającego łącznie ponad 1000 salonów w Europie i w USA. Projekt wpisuje się w długofalową kampanię „Widzimy Twoje potrzeby”, która ma budować świadomość i wizerunek brandu Fielmann na polskim rynku.
Serial będzie można zobaczyć na Facebooku, Instagramie oraz stronie marketera (www.fielmann.pl). Ma 5 odcinków, które będą emitowane do 6 grudnia. Emisja wsparta będzie kampanią w social mediach.
Celem serialowego projektu jest komunikacja wyróżniających brand Fielmann benefitów oraz pokazanie tej marki jako uważnej i potrafiącej znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla każdego klienta.
- Marka Fielmann zawsze wnikliwie stara się zrozumieć swoich klientów. Również i tym razem to oni stali się inspiracją do działań. Pomysł na kampanię powstał podczas rozmów agencji z pracownikami salonów optycznych. Okazało się, że „za okularami” klientów kryją się niezwykłe historie, które pokazują, jak różne potrzeby i motywacje mają odwiedzający salony „okularnicy” – mówi Krzysztof Drzazga, Head of Concept, Chapter1.
To właśnie pięć z tych autentycznych historii zostało sfabularyzowanych w miniserialu wideo „Za okularami”, który jest głównym elementem drugiego etapu kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”.
- Najbardziej zaskakujące są motywacje klientów. Są często bardzo dalekie od „klasycznego” podejścia, czyli: idę po okulary, bo nie widzę – dodaje Krzysztof Drzazga - Te potrzeby wynikają z osobowości, sytuacji życiowych, relacyjnych. Gdy słuchaliśmy tych historii, to kojarzyły nam się one nie tyle z salonem optycznym, co wręcz z gabinetem psychoterapeuty. Stąd pomysł, aby akcje umieścić w przestrzeni gabinetu „optoterapeuty”, który z uwagą wysłuchuje okularowych problemów i znajduje na nie rozwiązanie. Jest to, w sumie, trafna metafora tego, co robią pracownicy w salonach Fielmann.
- Link do pierwszego odcinka: https://vimeo.com/885565859
Grupa Fielmann to notowana na giełdzie rodzinna firma z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Fielmann prowadzi ponad 1000 salonów optycznych w całej Europie, a w 2023 roku wszedł także na rynek amerykański. W Polsce firma posiada 54 salony oraz sklep internetowy.
Chapter1 współpracuje z Fielmann od kilku miesięcy, zakres współpracy Chapter1 obejmuje m.in. prace nad strategią komunikacji, przygotowania i realizację kampanii reklamowych, produkcję filmową, radiową i zdjęciową, aktywacje, jak również obsługę kanałów social mediowych marki.
Celem kampanii “Widzimy Twoje potrzeby” jest budowanie świadomości marki Fielmann na polskim rynku oraz promowanie okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych własnej marki, a ponadto zwrócenie uwagi na wyróżnialne atrybuty marki, takie jak m.in. bezpłatne badanie wzroku, szeroki wybór modnych oprawek, przyjazne ceny, ubezpieczenie okularów czy gwarancja satysfakcji. Grupa docelowa kampanii to kobiety i mężczyźni w wieku 23-55 lat, którzy już noszą okulary, jak również osoby, które będą je nosić po raz pierwszy.
- Więcej na: www.fielmann.pl/twojepotrzeby
Źródło: Chapter1