logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA | Portfolio: Zakończenie kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku”

  PR 20.02.2019, przeczytano 462 razy
ilustracjastrzałka

16 lutego 1919 roku zawarciem rozejmu w Trewirze zakończyła się największa zwycięska insurekcja w naszej historii – Powstanie Wielkopolskie. Walki rozpoczęły się 27 grudnia 1918 roku w Poznaniu i były wyrazem nastrojów patriotycznych związanych z możliwością odrodzenia państwa polskiego po I wojnie światowej.100. rocznicę tych wydarzeń, Samorząd Województwa Wielkopolskiego postanowił uczcić w wyjątkowy sposób – ogólnopolską kampanią społeczno-edukacyjną „Wolność  liczy się w każdym wieku”. Za opracowanie i realizację koncepcji odpowiadała agencja 4Frame.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-zakonczenie-kampanii-_wolnosc-liczy-sie-w-kazdym-wieku_,381319,artykul.html

Idea kampanii

Powstanie Wielkopolskie jest jednym z najważniejszych zrywów narodowościowych w Polsce. Dobra organizacja, wytrwałość i odwaga pozwoliły odnieść zwycięstwo nad siłami zaborców, co z kolei wpłynęło na warunki pokoju po I Wojnie Światowej i kształt polskich granic. Niestety, mimo tak dużego historycznego znaczenia, wiedza o tych wydarzeniach była w naszym społeczeństwie niewielka. Misją kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku” było zwiększenie świadomości Powstania Wielkopolskiego i wiedzy o jego znaczeniu dla budowania Polski w kształcie, który znamy. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że ten cel został zrealizowany.

ilustracjastrzałka

„Wolność liczy się w każdym wieku”

Za sukces akcji odpowiadała precyzyjnie opracowana strategia oraz szeroko zakrojone działania. Ambasadorami kampanii zostali aktorzy Katarzyna Herman, Mateusz Damięcki, Jan Wieczorkowski i Olga Kalicka, którzy w serii krótkich filmów wcielili się w postaci związane z Powstaniem oraz opowiadali o wolności - najważniejszej wartości w życiu każdego człowieka. Spoty zostały wyemitowane w telewizji History 412 razy, a w Multikinie obejrzało je ponad 153 tysiące widzów. Łącznie odsłony wideo wyniosły ponad 13 milionów.

ilustracjastrzałka

Działania online

Założeniem kampanii było łączenie pokoleń i zainteresowanie zagadnieniem osób w różnym wieku. Do młodszych odbiorców udało się dotrzeć dzięki zaangażowaniu vloggerów z kanałów Topowa Dycha, Matura To Bzdura oraz Urbex History oraz profilom na Facebooku i Instagramie. Informacji o obchodach nie brakowało też w mediach. Same publikacje z prasie i internecie zaowocowały imponującą liczbą ponad 194 milionów media impressions.

Strona internetowa 27grudnia.pl, będącą źródłem informacji o działaniach związanych z obchodami, od początku września zanotowała 30 milionów odsłon. Na Facebooku aktywnie działał również fanpage 27 grudnia – Powstanie Wielkopolskie, którego zasięg przekroczył 4 miliony.

Działania outdoorowe

Podczas kampanii w największych miastach Polski pojawiło się 760 citylightów w dwóch odsłonach: pierwszej – z wykorzystaniem poznańskiej gwary i drugiej – ujawniającej kulisy akcji. Przygotowano również 5 szlaków turystycznych, aby wszyscy zainteresowani mogli ruszyć śladami historii, odwiedzając miejsca związane z insurekcją. 27 grudnia, w rocznicę Powstania Wielkopolskiego, najważniejsze budynki w kraju, w tym Pałac Prezydencki w Warszawie, zostały podświetlone na biało-czerwono. W Poznaniu natomiast odbył się zorganizowany i transmitowany przez TVN koncert Muzyka Wolności, podczas którego wystąpiły największe gwiazdy polskiej sceny, gromadząc ogromną publiczność.

ilustracjastrzałka

Sukces kampanii

Kampania społeczno-edukacyjna „Wolność liczy się w każdym wieku” zakończyła się pełnym sukcesem. Udało się nie tylko zrealizować wszystkie założenia, ale również znacząco przekroczyć szacowane wyniki. Powstanie Wielkopolskie, dotychczas obchodzone głównie lokalnie, zaistniało w świadomości społecznej jako ogólnopolskie wydarzenie, budujące naszą tożsamość i łączące nas we wspólnej historii i idei wolności.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ruszyła kampania „Otwarte w niedziele”
11 października br. MAKRO Polska rozpoczęło kampanię „Otwarte w niedziele”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego w Polsce. Jego przedstawiciele zapraszają do odwiedzania swoich restauracji i sklepów w każdą niedzielę, także wolną od handlu. Jako lokalne biznesy mogą w tym dniu oferować swoje usługi. Sieć...
Stoisko targowe to duża inwestycja dla każdej firmy niezależnie do tego jakim budżetem dysponuje. Dlatego warto pomyśleć o rozwiązaniu, które będzie służyło przez lata i to nie tylko w czasie targów. O rozwiązaniu, które nie będzie jednorazowe i nie będzie generowało odpadów po każdych targach.
Brother razem z BNP Paribas Leasing Solutions tworzy program dla swoich partnerów
Firma Brother, dzięki współpracy z BNP Paribas Leasing Solutions prezentuje nowe rozwiązanie, Brother Finance, ułatwiające resellerom oferowanie dzierżawy sprzętu i usług MPS. Dodatkowo, by na starcie wesprzeć proces sprzedaży do końca grudnia 2019 roku trwa promocja, dzięki której klient dealera nie zapłaci żadnych odsetek od finansowanego urządzenia.
Dębica łączy pokolenia w nowej kampanii wizerunkowej
Firma Oponiarska Dębica S.A., wiodący producent opon do samochodów osobowych na polskim rynku, rusza z nową ogólnopolską kampanią wizerunkową pod hasłem „Panuje na polskich drogach”. Celem działań jest odświeżenie wizerunku marki oraz dotarcie do szerszego grona klientów, w tym młodych kierowców.
Neuron Agencja PR będzie wspierać Stowarzyszenie Twoja Sprawa w kolejnej odsłonie kampanii społecznej, której celem jest uświadamianie rodziców o problemie zbyt łatwego dostępu dzieci do pornografii online.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764