logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA | Portfolio: Zakończenie kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku”

  PR 20.02.2019, przeczytano 413 razy
ilustracjastrzałka

16 lutego 1919 roku zawarciem rozejmu w Trewirze zakończyła się największa zwycięska insurekcja w naszej historii – Powstanie Wielkopolskie. Walki rozpoczęły się 27 grudnia 1918 roku w Poznaniu i były wyrazem nastrojów patriotycznych związanych z możliwością odrodzenia państwa polskiego po I wojnie światowej.100. rocznicę tych wydarzeń, Samorząd Województwa Wielkopolskiego postanowił uczcić w wyjątkowy sposób – ogólnopolską kampanią społeczno-edukacyjną „Wolność  liczy się w każdym wieku”. Za opracowanie i realizację koncepcji odpowiadała agencja 4Frame.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-zakonczenie-kampanii-_wolnosc-liczy-sie-w-kazdym-wieku_,381319,artykul.html

Idea kampanii

Powstanie Wielkopolskie jest jednym z najważniejszych zrywów narodowościowych w Polsce. Dobra organizacja, wytrwałość i odwaga pozwoliły odnieść zwycięstwo nad siłami zaborców, co z kolei wpłynęło na warunki pokoju po I Wojnie Światowej i kształt polskich granic. Niestety, mimo tak dużego historycznego znaczenia, wiedza o tych wydarzeniach była w naszym społeczeństwie niewielka. Misją kampanii „Wolność liczy się w każdym wieku” było zwiększenie świadomości Powstania Wielkopolskiego i wiedzy o jego znaczeniu dla budowania Polski w kształcie, który znamy. Dziś z dumą możemy powiedzieć, że ten cel został zrealizowany.

ilustracjastrzałka

„Wolność liczy się w każdym wieku”

Za sukces akcji odpowiadała precyzyjnie opracowana strategia oraz szeroko zakrojone działania. Ambasadorami kampanii zostali aktorzy Katarzyna Herman, Mateusz Damięcki, Jan Wieczorkowski i Olga Kalicka, którzy w serii krótkich filmów wcielili się w postaci związane z Powstaniem oraz opowiadali o wolności - najważniejszej wartości w życiu każdego człowieka. Spoty zostały wyemitowane w telewizji History 412 razy, a w Multikinie obejrzało je ponad 153 tysiące widzów. Łącznie odsłony wideo wyniosły ponad 13 milionów.

ilustracjastrzałka

Działania online

Założeniem kampanii było łączenie pokoleń i zainteresowanie zagadnieniem osób w różnym wieku. Do młodszych odbiorców udało się dotrzeć dzięki zaangażowaniu vloggerów z kanałów Topowa Dycha, Matura To Bzdura oraz Urbex History oraz profilom na Facebooku i Instagramie. Informacji o obchodach nie brakowało też w mediach. Same publikacje z prasie i internecie zaowocowały imponującą liczbą ponad 194 milionów media impressions.

Strona internetowa 27grudnia.pl, będącą źródłem informacji o działaniach związanych z obchodami, od początku września zanotowała 30 milionów odsłon. Na Facebooku aktywnie działał również fanpage 27 grudnia – Powstanie Wielkopolskie, którego zasięg przekroczył 4 miliony.

Działania outdoorowe

Podczas kampanii w największych miastach Polski pojawiło się 760 citylightów w dwóch odsłonach: pierwszej – z wykorzystaniem poznańskiej gwary i drugiej – ujawniającej kulisy akcji. Przygotowano również 5 szlaków turystycznych, aby wszyscy zainteresowani mogli ruszyć śladami historii, odwiedzając miejsca związane z insurekcją. 27 grudnia, w rocznicę Powstania Wielkopolskiego, najważniejsze budynki w kraju, w tym Pałac Prezydencki w Warszawie, zostały podświetlone na biało-czerwono. W Poznaniu natomiast odbył się zorganizowany i transmitowany przez TVN koncert Muzyka Wolności, podczas którego wystąpiły największe gwiazdy polskiej sceny, gromadząc ogromną publiczność.

ilustracjastrzałka

Sukces kampanii

Kampania społeczno-edukacyjna „Wolność liczy się w każdym wieku” zakończyła się pełnym sukcesem. Udało się nie tylko zrealizować wszystkie założenia, ale również znacząco przekroczyć szacowane wyniki. Powstanie Wielkopolskie, dotychczas obchodzone głównie lokalnie, zaistniało w świadomości społecznej jako ogólnopolskie wydarzenie, budujące naszą tożsamość i łączące nas we wspólnej historii i idei wolności.

Źródło: 4Frame

www.4frame.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Epson prezentuje kompaktowe modele drukarek Ecotank
Do nagradzanej serii drukarek EcoTank firmy Epson dołączają nowe, stylowe modele, charakteryzujące się kompaktowymi wymiarami (L3160, L3156) i białą kolorystyką (L3156). Idealnie pasują one do nowoczesnych wnętrz.
Wacom Cintiq 22 – tablet piórkowy dla kreatywnych
Firma Wacom zaprezentowała nowy 22” ekran piórkowy z serii Cintiq. Żywe kolory, wyraźny obraz dzięki rozdzielczości HD i ergonomiczna konstrukcja w połączeniu z doskonałym, wyjątkowo czułym piórkiem Pro Pen 2 - wszystko to sprawia, że Cintiq 22 to idealny produkt dla ilustratorów, projektantów gier i stron internetowych, rysowników, jak również twórców komiksów i...
Leszek ponownie zawita na Pol’and’Rock Festival
Wyjątkowa muzyka, dobra zabawa oraz pozytywne emocje – oto, co od lat przyciąga markę Lech na Pol’and’Rock Festival. W 2019 roku również nie zabraknie jej w Kostrzynie nad Odrą, gdzie w specjalnie przygotowanej strefie czekać będzie dawka orzeźwienia i atrakcji dla wszystkich festiwalowiczów.
Akademia Nikona celebruje 10-lecie działalności, angażując do współpracy znanych fotografów, influencerów, a także uczestników swoich szkoleń. W jubileuszowej kampanii online pokazuje, że ostatnia dekada zmieniła w fotografii niemal wszystko.
Daniel Szczęk nowym dyrektorem kreatywnym agencji Eskadra
Eskadra – jedna z agencji reklamowych w Polsce – z nowym dyrektorem kreatywnym. Stanowisko to objął Daniel Szczęk.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764