logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Portfolio: Ideacto o nowej stronie Eurobanku

  PR 22.09.2018, przeczytano 1521 razy
ilustracja

Nowa platforma komunikacyjna eurobanku stawia na ukazanie świata bankowości w bardziej przystępnej dla Klientów formie. eurobank.pl nie tylko nawiązuje do niecodziennych potrzeb najbardziej wymagających Klientów, ale także wprowadza bardziej funkcjonalne rozwiązania. Za badania zachowań użytkowników, opracowanie projektu funkcjonalnego oraz nowy projekt graficzny odpowiadała agencja IDEACTO, a za jego dostosowanie i wdrożenie firma Blue Services z grupy Blue Media.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-ideacto-o-nowej-stronie-eurobanku-,379441,artykul.html

Pierwszym etapem prac nad projektem eurobank.pl było przeprowadzenie pogłębionej analizy rynku, w tym audytu działań konkurencji oraz obecnych już rozwiązań na platformie. W rezultacie stworzono pełną dokumentację wraz z listą mocnych stron witryny, a także elementów, które wymagały poprawy.

Kolejnym krokiem w realizacji było zaplanowanie oraz wykonanie cyklu badań rynkowych (analiza dotychczasowych badań przeprowadzonych na zlecenie eurobanku, analiza ilościowa GA oraz analiza map cieplnych Hot Jar). Ten niezwykle istotny etap pozwolił na zaobserwowanie i potwierdzenie wcześniej wysnutych, przez zespół IDEACTO, hipotez, a także zdefiniowanie potrzeb Klientów banku. Kluczowe badania odbędą się w kolejnych etapach i pozwolą na zweryfikowanie działania serwisu i wprowadzenie ewentualnych poprawek. Nad realizacją poszczególnych etapów projektu czuwał Maciej Muszyński, Kierownik Działu Zarządzania Projektami w IDEACTO.

Zebrane w poprzednich etapach dane doprowadziły do stworzenia pełnego planu dalszej pracy i pozwoliły na podjęcie pierwszych decyzji o kierunku wprowadzanych zmian na platformie eurobank.pl. “Podczas prac nad nową stroną internetową skupiliśmy się przede wszystkim na poprawie jej funkcjonalności. Chcemy, by była możliwie najbardziej przyjazna dla użytkownika” podkreślała Delfina Kaczałko, zastępca dyrektora Departamentu Marketingu eurobanku.

Proces wprowadzania ulepszeń na platformie jest procesem złożonym i składają się na niego wysiłki wielu zespołów pracujących równolegle. Zespół UX pracował nad poruszoną wyżej kwestią funkcjonalności. Główny UX Designer projektu, Karolina Pulter, już na wczesnym etapie pracy, korzystając z wyników badań oraz wielu metod researchu, planowała proces projektowania funkcjonalnych rozwiązań na platformie eurobank.pl. Jedną z najważniejszych decyzji podjętych na tym etapie było zastąpienie skomplikowanego, rozwijanego menu uproszczoną nawigacją, wskazującą na najważniejsze i najczęściej wybierane podstrony w serwisie.

Wyzwaniem było zaprojektowanie serwisu w taki sposób, by był funkcjonalny dla jak najszerszej grupy odbiorców - klienci eurobanku są bardzo zróżnicowani pod względem cech demograficznych oraz korzystania z technologii. Udało się to osiągnąć nie tylko dzięki dogłębnej analizie zachowań użytkowników na stronie oraz w placówkach, ale przede wszystkim dzięki ścisłej współpracy z Klientem. W rezultacie m.in uproszczono ofertę, a także sposób jej prezentowania - nawigacja jest prostsza i bardziej intuicyjna. Dużą rolę odegrała zmiana layoutu strony – jest spójny, przejrzysty i zgodny z aktualnymi trendami. Jednocześnie staraliśmy się odejść od typowo "korporacyjnego", formalnego stylu charakterystycznego dla stron instytucji bankowych, w czym z pewnością pomogli eurobankowi brand heroes w postaci trzech sympatycznych wampirów.” mówi główny UX Designer projektu – Karolina Pulter.

Pod kątem wizualnym strona została uproszczona do poziomu, na którym Klient z łatwością odnajduje interesujące go informacje. Branża bankowa należy do specyficznych ze względu na wielość produktów oraz często stosowany niezrozumiały dla odbiorcy język. Dlatego naszym założeniem było uproszczenie przekazu poprzez zmianę tekstów i zwiększenie spójności szaty graficznej.  Co więcej, nowa platforma nawiązuje w znaczący sposób do kampanii wizerunkowej banku, której bohaterami są trzy postaci wampirów.

Za proces wdrożenia odpowiadał zespół Blue Services. W tej chwili witryna pozwala nie tylko na bezproblemowe odnalezienie interesujących użytkownika treści, ale także na dostosowanie ich do siebie, bez tracenia cennego czasu na zapoznawanie się z bardzo rozbudowaną ofertą banku, poprzez zastosowane na stronie filtrowanie.

Współpraca przy projekcie eurobank.pl trwała 9 miesięcy i zaangażowała 8 specjalistów UX/UI. Owoce pracy interdyscyplinarnego zespołu Ideacto i Blue Services można zobaczyć pod adresem eurobank.pl.

Źródło: Ideacto

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764