logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portret formalny – twarz firmy w obiektywie

  PR 27.09.2016, przeczytano 988 razy
Fot. Łukasz Sokół

Coraz częściej zapamiętujemy informacje poprzez obrazy, które stają się głównym środkiem identyfikacji firm i marek. Dlatego też dbanie o wizerunek staje się kluczowym elementem reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portret-formalny-%E2%80%93-twarz-firmy-w-obiektywie,30059,artykul.html

Między innymi z tych właśnie przyczyn, jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu fotograficznego jest fotografia korporacyjna. Podczas warsztatów dla fotografów, ekspert Akademii Nikona, Łukasz Sokół, opowie o tym, jak odczarować wizerunek firmy za pomocą profesjonalnych zdjęć portretowych oraz stworzyć dobrze prosperujący biznes.

Wykonanie portretu w jego tradycyjnym rozumieniu często kojarzone jest z długim pozowaniem, sztywną atmosferą i nierzadko aranżacją odbiegającą od realiów. W czasach social mediów, kiedy wizerunek jest tak powszechny, powinniśmy zadbać o to, by prezentować się profesjonalnie, także na zdjęciach portretowych. Dotyczy to nie tylko strony formalnej zdjęcia, ale także sposobu w jaki dana osoba jest przedstawiona. Starajmy się oddać styl i charakter fotografowanego, jednocześnie nie zapominając o tym, że jest to zdjęcie, które ma przede wszystkim być spójne z wizerunkiem i wartościami firmy, którą reprezentuje dana osoba. Równowaga pomiędzy oddaniem wizerunku osoby i firmy to kluczowa kwestia w fotografii korporacyjnej. Sesja korporacyjna wymaga od nas większego nakładu pracy niż inne, uczestniczy w niej więcej osób, a my współpracujemy nie tylko z naszymi modelami, ale też z asystentami, osobami z działu PR i wizażystami, którzy czuwają nad wyglądem naszych klientów. Dlatego też przygotowanie do takiej sesji powinno się zacząć dużo wcześniej. Na dobrą sesję korporacyjną składają się pozornie nieistotne szczegóły, o które należy zadbać. 

Wszystkie wskazówki i porady można znaleźć w oferowanych przez Akademię Nikona szkoleniach, które prowadzone są pod czujnym okiem doskonałego fotografa – Łukasza Sokoła, autora wielu projektów fotograficznych, m.in. „Najcenniejsza rzecz” (cykl portretów dzieci z ich najcenniejszą rzeczą), „Misja” (fotoreportaż o życiu codziennym mieszkańców Afryki objętych pomocą polskich misjonarzy). Jest także współautorem 1944/70/2014 – portretów 856 uczestników Powstania Warszawskiego.

Warsztaty skierowane są dla początkujących fotografów oraz zaawansowanych amatorów lubiących pracę z człowiekiem, pragnących wykonywać portrety formalne dla osób indywidualnych jak i dużych klientów korporacyjnych, oraz dla osób, które pragną nauczyć się, jak prostymi środkami wykonać profesjonalne portrety zgodnie z oczekiwaniami klienta. Uczestnicy nabędą wiedzę, dzięki której po warsztatach swobodnie będą mogli przystąpić do realizowania własnych sesji.

Wszystkich zainteresowanych tematyką fotografii korporacyjnej Akademia Nikona zaprasza na warsztaty. Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie www.akademianikona.pl, w zakładce Warsztaty.

Źródło: Nikon Corporation

www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację około 200 pracowników na stanowiska m.in. operatorów produkcji i elektromechaników. Poszukiwane są zarówno osoby z doświadczeniem w branży, jak i te chcące postawić pierwsze kroki w zawodzie. Fabryka opon w Dębicy świętuje w tym roku 85-lecie istnienia, z czego ostatnie 29 lat to czas...
Wojciech Bablok z Deloitte do Walk
Wojciech Bablok dołącza do zespołu ESG Grupy Walk jako Sustainability Marketing Director. Będzie odpowiedzialny m.in. za rozszerzenie oferty doradztwa ESG, w tym szkolenia z zakresu zrównoważonego marketingu.
Glapiński i Kotowicz Partnerami Zarządzającymi w platformie Foap.com
Do zarządu globalnej platformy Foap.com zrzeszającej ponad 4,5 miliona tw ó rc ó w w USA, Europie i Azji dołączają Micha ł Glapiński (jako Chief Strategy & Growth Officer/Managing Partner) oraz Edyta Kotowicz (jako Executive Creative Director/Managing Partner). Glapi ński i Kotowicz będą współtworzyli zarząd z obecnym...
Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest w modelu...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764