Reklama to temat obecny w każdej dziedzinie handlu. Jak się okazuje, również materiały reklamowe z tektury można spotkać właściwie na każdym kroku. A oto kilka przykładów, które mogą zaskoczyć.
POS na kołpaki samochodowe
Materiały reklamowe z tektury stworzone zostały z myślą o zmianie prezentowania kołpaków samochodowych w przestrzeni sklepowej. Dotychczas produkty te były sprzedawane poprzez wystawienie ich na półkę lub w kartonach zbiorczych, co nie pozwalało na pełną prezentację i ograniczało liczbę kupujących.
Dlatego powstał Octagon – stand w przekroju zbliżony do koła, z zamkami na dnie, eliminującymi użycie taśmy klejącej. Wieko zostało zamienione z opakowania ręcznie składanego na automatyczne. Pozwoliło to wszystko na przyśpieszenie pracy całej linii produkcyjnej. Prezentowany projekt może być funkcjonalnym, a zarazem ciekawym i przyciągającym wzrok sposobem promocji danego produktu. Całość wykonana z tektury falistej, z tzw. fali B. Opakowanie jest dwuczęściowe, składane ręcznie.
Z tektury na pieluszki dla dzieci
Pudełko zaprojektowane zgodnie ze standardami sieci Biedronka (front w kształcie poziomej belki) może być po użyciu uformowane w domek dla dzieci. Jest to możliwe, dzięki konstrukcji dna pozwalającej na formowanie dachu oraz systemowi zamków. Specjalne wycięcia tworzą okna dachowe, dwuskrzydłowe drzwi, a nawet okna w kształcie koła.
Atrakcyjna konstrukcja opakowania spełnia wymagania funkcjonalności pudełka z produktem zarówno w transporcie, jak i na półce sklepowej. Okno ekspozycyjne zapewnia łatwy dostęp do produktu, a uchwyty na ręce po bokach opakowania ułatwiają wstawienie pudełka na półkę. Perforacja na tylnej ściance wokół taśmy klejącej ułatwia utylizację po użyciu. Ponadto dzięki innowacyjnej konstrukcji opakowanie może być wykonane bardzo szybko – w prostej linii produkcyjnej (druk, ploter tnący). Takie materiały reklamowe z tektury, potocznie – z kartonu nadają się do powtórnego recyklingu.
Display dwupoziomowy na baterie w blistrach
Prostota konstrukcji tego przykładu na materiały reklamowe z tektury polega na wykorzystaniu ręcznie formowanej tacy ekspozycyjnej z wewnętrzną półką, eksponującą górny poziom opakowań jednostkowych i ułatwiającą do nich dostęp. Na dolnym poziomie trzy tacki z wycięciami utrzymują blistry w odpowiedniej pozycji. Dodatkowo są one podniesione na podeście, aby front tylko minimalnie chronił przed wypadaniem i jednocześnie dobrze eksponował produkt. Górna półka, wyposażona w inserty, utrzymuje produkt w pozycji pionowej, a jej fronty są doskonałym obszarem do komunikacji z konsumentem. Wyjątkowe połączenie dwóch poziomów produktów umożliwia wyeksponowanie bardzo szerokiego asortymentu w jednym opakowaniu.
2 w 1 czyli display w opakowaniu zbiorczym
Dobrze zaprojektowane materiały reklamowe z tektury takie jak opakowania zbiorcze, pozwalają skutecznie konkurować z innymi elementami marketingu-mix i powinny być do nich komplementarne.
Opakowanie musi przetrwać w transporcie, następnie zostać sprawnie złożone i ustawione na półce. Dobrym przykładem są opakowania – displaye na cydr dla Kompanii Piwowarskiej. Dzięki odpowiedniej konstrukcji świetnie się prezentują. Aspekt ekologiczny też jest widoczny – pudełko z tektury, ilość materiału ograniczona do minimum, grafika imitująca drewno.
Tego typu materiały reklamowe z tektury, jak również dyspensery, czy np. tacki, często zmniejszają koszt i czas rozmieszczenia produktów w miejscu sprzedaży, a jednocześnie porządkują i podkreślają walory produktów tworząc przy tym efektowny display.
Pokażemy wam też, jak wyglądają displaye i standy wykonane z innych materiałów niż tektura. Nie przegapcie!
Źródło: POSperita