logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Posiadacze Maców zarabiają lepiej?

   16.07.2002, przeczytano 1499 razy

Internauci korzystający z komputerów Apple są lepiej wykształceni i zarabiają więcej, niż ich "pecetowi" koledzy - wynika z raportu Nielsen/NetRatings.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/posiadacze-macow-zarabiaja-lepiej,1089,artykul.html

Użytkownicy Maców mają też większe doświadczenie w korzystaniu z Sieci - ponad połowa z nich surfuje już przynajmniej od 5 lat. Prawdopodobieństwo, że właściciel komputera Apple posiada swoją własną stronę WWW, jest aż o 58% większe niż w wypadku statystycznego Internauty. Posiadacze komputerów Apple nieco częściej niż inni robią też zakupy w Internecie. Choć Apple kontroluje niespełna 5% amerykańskiego rynku komputerów domowych, 8,2% Amerykanów korzystających z Internetu w domu łączy się z pośrednictwem "jabłka". Znaczące sa również różnice w wykształceniu - aż 70,2% Mac-Internautów posiada stopień uniwersytecki; dla wszystkich użytkowników Sieci w USA współczynnik ten wynosi 54,2%.
Powodami takich różnic jest przede wszystkim wyższa cena komputerów Apple oraz fakt, że Mac to symbol pewnego statusu społecznego (i nie chodzi tu tylko o finanse). Ponadto komputery Apple szczególnie często znajdują zastosowanie w branży graficznej i projektowej, więc ich użytkownicy siłą rzeczy odbiegają od komputerowej średniej.
Choć na raport należy patrzeć z przymrużeniem oka, lansowanie wizerunku posiadaczy komputerów Apple jako techno-elity to przede wszystkim sygnał dla producentów i usługodawców, dla których właściciele Maców stanowią wyjątkowo atrakcyjny target. Można też dopatrywać się związków pomiędzy publikacją Nielsen/NetRatings a uruchomioną niedawno przez Apple agresywną kampanią reklamową, mającą na celu przekonanie dotychczasowych posiadaczy komputerów PC do zalet Maców. Towarzyszą temu obniżki cen, którym Apple z reguły jest niechętne. Na stronie internetowej firmy można znaleźć także "prawdziwe historie" ludzi, którzy zmienili platformę.
Oczywiście przedstawiciele Nielsen/NetRatings zapewniają, że nie istnieje żaden związek pomiędzy publikacją raportu a faktem, że Apple Computers jest jednym z klientów firmy.

Źródło informacji: CNET

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Moim zdaniem w Polsce jest troszke innaczej. Zarabiajacy lepiej i firmy dobrze prosperujace moga sobie pozwolic na zakup MAC'ka. Bo przecierz jak kupie sobie jutro meekintosza nie gwarantuje mi to pensji*2.
pozdrawiam makowe głowy ;-)

avatar użytkownika
,

Ten raport wcale nie przekłada się na polskie realia pecety nie dadzą się wyprzeć mac'om ze względu na cenę jak i dostępność oprogramowania, mam w firmie jedne i drugie i wole pecety ze względu moc obliczeniową bo łatwiej jest mi kupić mocnego Peceta niż wywalić kupę forsy na maca i to słabszego.
A w sumie klienta nie obchodzi na czym ja pracuje tylko czy zrobię mu dobry projekt a tu liczy się czynnik ludzki.
Pozdrawiam Jaaro
  

brak ikonki
,

Wszystko to pewnie jest prawda, ale co z tego wynika?
Tez moge sobie kupic macka i zostac tym "wybranym"
Ale pewnie bylaby to jedna z mniej trafnych inwestycji...

pozdrawiam wszystkich

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764