logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Posiadanie: Kampania oszczędności ING Banku Śląskiego

  PR 21.12.2018, przeczytano 858 razy
ilustracjastrzałka

ING Bank Śląski w najnowszej kampanii oszczędności zachęca do rozmowy na ważny społecznie temat nadmiernej konsumpcji. Tym samym wpisuje się w trend świadomego konsumowania, w którym mniej znaczy więcej. Rozsądne kupowanie naturalnie stwarza przestrzeń dla oszczędności. Kampania rusza 25 grudnia br.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/posiadanie%3A-kampania-oszczednosci-ing-banku-slaskiego,380608,artykul.html

Inspiracją do kampanii były badania dotyczące konsumpcji Polaków. Wynika z nich, że nadal większość z nas kupuje pod wpływem impulsu – ponad połowa przyznaje, że kupuje rzeczy, tylko dlatego, że są w promocji lub okazyjnej cenie i aż 68% z nich zdarza się to przynajmniej raz w miesiącu1). Z drugiej strony, obserwujemy nabierający na znaczeniu trend „Mniej znaczy więcej”, w którym w modzie zaczynają być różne formy ograniczania liczby posiadanych rzeczy, na przykład na rzecz współdzielenia. Już 36,7% z nas potrafi tu i teraz odmówić sobie czegoś, żeby w dłuższej perspektywie zyskać więcej2). W taki właśnie, nabierający znaczenia, trend świadomego konsumowania chcemy wpisać markę ING - mówi Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

Sytuacja finansowa Polaków od kilku lat systematycznie się poprawia. Bezrobocie jest niskie, a wynagrodzenia rosną w relatywnie szybkim tempie ok. 7% rocznie. Mimo to, skłonność do oszczędzania Polaków pozostaje bardzo niska. Jak pokazuje Finansowy Barometr ING, aż 62% Polaków zgodziło się ze stwierdzeniem, że „pieniądze są po to, żeby je wydawać” a 44%, że „na dłuższą metę większą satysfakcję przynosi wydawanie niż oszczędzanie pieniędzy”.

To nie jest kampania przeciw kupowaniu, ale promująca odpowiedzialne i przemyślane zakupy, bo taka postawa daje wymierną korzyść – oszczędności. Liczymy, że podsumowanie spotu przez Marka Kondrata - „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia” - skłoni Polaków do refleksji: co jest nam naprawdę potrzebne i na czym polega konsumencka odpowiedzialność – dodaje Barbara Pasterczyk.

Wsparciem kampanii są oferty specjalne na koncie oszczędnościowym - 2,5% w skali roku, przez 4 miesiące od założenia konta oszczędnościowego:

  • „Bonus na start” – dla klientów rozpoczynających oszczędzanie w ING;
  • „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus” – na nowe środki, dla klientów, którzy już oszczędzają w ING.

Szczegóły kampanii:

  • Tytuł: „Czy posiadanie stało się sensem naszego życia”?
  • Start: 25.12.2018 r.
  • Narzędzia: TV, Internet, OOH (wielkoformatowe nośniki w całej Polsce)
  • Agencja: Brain
  • Media: Mullen Lowe Media Hub

Źródło: ING BANK ŚLĄSKI S.A.

www.ingbank.pl

Dodatkowe informacje:

1) Badanie przeprowadzone metodą CAWI na panelu Ariadna, na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej N=1057 osób, 30.11 – 3.12.2018 r.,
2) Karty Trendów, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii – czerwiec 2018 r.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mediaplus: wirtualna influencerka w kampanii elektrycznych BMW
Agencja Mediaplus (Group One), która koordynuje wszystkie działania mediowe w digitalu Grupy BMW w regionie CS oraz zespoły kompetencyjne w tym obszarze, prowadzi komunikację nowego w pełni elektrycznego modelu BMW iX2 oraz nowej wersji BMW X2. W działaniach reklamowych wykorzystana została wirtualna influencerka — Lil Miquela. Premierowa kampania w digitalu realizowana jest...
Kampania „Dziedzictwo Beko” - urządzenia na pokolenia
Firma Beko, jeden z największych producentów artykułów gospodarstwa domowego na świecie, rozpoczęło kampanię „Dziedzictwo Beko”. Jej głównym celem jest ponowne zdefiniowanie standardów trwałości sprzętów AGD. W odważnej i nieszablonowej kreacji powaga miesza się z humorem, tworząc niekonwencjonalną narrację z ważnym...
Lotna odpowiedzialna za projekt opakowań Seko
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna przygotowała nowe projekty opakowań dla jednej z linii produktowych marki SEKO – jednej z największych firm w kraju zajmujących się przetwórstwem i produkcją dań rybnych.
Włoskie specjały w digitalowej kampanii Makłowicz i Synowie
Makłowicz i Synowie rusza z digitalową kampanią, której celem jest promocja autentycznie włoskich produktów dostępnych w ofercie firmy. Są to makarony pochodzące z Bari w regionie Apulia w południowych Włoszech oraz oliwy z Emilia-Romagna, regionu leżącego na północy Włoch, obfitego w gaje oliwne. Osią kampanii będzie cykl filmów zrealizowanych w...
Dzień Ziemi: Ptaszek Staszek o Raporcie ESG Carlsberg
Carlsberg Polska już po raz ósmy zaprezentował roczny bilans działań w obszarze zrównoważonego rozwoju. By mówić ciekawie o skomplikowanych projektach i budować zaangażowanie wokół odpowiedzialnościowych działań firmy, w komunikacji raportu zastosowano obrazkowy język humoru, który przyciąga uwagę i intryguje.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764