logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

#PostanowieNIE – noworoczne postanowienia w kampanii Dove

  PR 08.01.2025, przeczytano 203 razy
ilustracja

Nadejście nowego roku to czas, który skłania nas do refleksji i wprowadzania zmian w swoim życiu. Niestety, dla wielu kobiet to również ten moment, kiedy szczególnie silnie odczuwają społeczną presję dotyczącą wyglądu i dążenia do najczęściej nieosiągalnych ideałów piękna. Podejmują noworoczne postanowienia, ponieważ wciąż czują się niezadowolone ze swojego ciała. Dlatego marka Dove, pozostając wierna swojej misji, w nowej kampanii społecznej zachęca kobiety do zrobienia nowego postanowienia, tym razem w trosce o siebie, swoje dobro i szczęście.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/postanowienie-%E2%80%93-noworoczne-postanowienia-w-kampanii-dove,407059,artykul.html

#PostanowieNIE ma być zerwaniem z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi, przejawiającymi się dążeniem do perfekcji i osiągnięcia nierealnych wzorców piękna. W kampanię zaangażowały się influencerki, które stale wspierają markę w jej misji, m.in. Joanna Koroniewska, Red Lipstick Monster i Kinga Sawczuk. Za lokalizację kampanii odpowiada That One Agency, zakup mediów powierzony został Midnshare Polska, a działania public relations – Yellowcups.

Jeden rok życia w zamian za idealny wygląd

W 2024 roku, na zlecenie marki Dove, przeprowadzono globalne badanie „The Real State of Beauty Report”1. Jego wyniki są przygnębiające. Aż 1 na 3 kobiety oddałaby rok swojego życia za idealny wygląd, a 69% przyznaje, że nie bierze udziału w wielu aktywnościach ze względu na niskie poczucie wartości. Takie odczucia nasilają się wraz z nadejściem nowego roku, kiedy to połowa kobiet dokonuje postanowień noworocznych, ponieważ nie są zadowolone ze swojego ciała. Planują podjęcie kolejnej diety cud, uzyskanie znacznej utraty masy ciała, poprawienie swojego wyglądu, a wręcz chcą wyglądać młodziej. To oznacza, że dążą one do nieosiągalnego.

Z badania wynika, że kobiety urodzone między rokiem 1981 a 1995 przejawiają niższe poczucie pewności siebie i w bardziej negatywny sposób postrzegają swoje ciało w porównaniu z przedstawicielkami wcześniejszego pokolenia, urodzonymi przed 1981 rokiem. W rezultacie doświadczają one więcej problemów związanych z postrzeganiem swojego ciała.

Nowy rok – szczęśliwa Ja

Dove od 20 lat buduje pewność siebie i pozytywny obraz ciała wśród nastolatków, prowadząc program Dove Self-Esteem. Teraz marka rozszerza założenia programu o działania dedykowane kobietom, zachęcając je do rozpoczęcia własnej podróży ku budowaniu pewności siebie i poczucia własnej wartości.

Wraz z nadejściem nowego roku marka Dove wspiera kobiety w czerpaniu radości z bycia sobą, koncentrując się wokół nowego wymiaru postanowień - #PostanowieNIE. To proponowane przez Dove zobowiązanie do niepodejmowania się i nieprzyjmowania postanowień nawiązujących do zmian w wyglądzie oraz odrzucenie szkodliwych ideałów piękna.

Przez ostatnie 20 lat marka Dove prowadzi globalny program edukacyjny dla nastolatków w szkołach Dove Self-Esteem. Realizując go, pomagamy kolejnym pokoleniom budować pozytywną samoocenę, relację ze swoim ciałem oraz poczucie własnej warości, by w pełni mogli wykorzystywać swój potencjał. Rozpoczynając nowy rok, gorąco zachęcamy do podjęcia postanowień noworocznych, koncentrując się wokół tego, co sprawia nam radość i przyjemność, a nie wokół nierealnych i nieosiągalnych standardów piękna. – mówi Joanna Orzechowska, Head of Marketing & Media Personal Care / Category Lead w Unilever.

Chcemy wesprzeć kobiety w budowaniu pewności siebie i samoakceptacji. By umiały odrzucać nierealne ideały piękna, stawiały na autentyczność, bycie sobą oraz potrafiły definiować piękno na własnych zasadach.

#PostanowieNIE – Ja na własnych zasadach

Marka Dove, razem z zaangażowanymi influencerkami, zaprasza kobiety do zerwania z ograniczającymi je standardami piękna, tworząc noworoczne #PostanowieNIE. Każda kobieta może napisać na karteczce postanowienie, które na ogół podejmowała, będąc pod presją nierealistycznych ideałów piękna, a następnie ją podrzeć, by uwolnić się od szkodliwych wyzwań. Dove zachęca do podzielenia się tą wiadomością w mediach społecznościowych, by zachęcić kobiety do zerwania ze szkodliwymi, nierealistycznymi standardami piękna. Takie postanowieNIE w styczniu podejmują współpracujące stale z marką w szerzeniu jej misji prawdziwego piękna, znane z działań na rzecz różnorodności i ciałopozytywności - Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska.

Globalny ruch #PostanowieNIE

Kampania ma charakter globalny. Za lokalizację kampanii odpowiada That One Agency. Za zakup mediów Mindshare Polska. Agencja Yellowcups prowadzi działania w obszarze public relations.

Źródło: Unilever

Dodatkowe informacje:

Program Dove Self-Esteem dotarł do ponad 114 milionów młodych ludzi w 153 krajach, realizując działania edukacyjne na temat pewności siebie i poczucia własnej wartości. Dove dokłada wszelkich starań, aby wszystkie kobiety, niezależnie od wieku, miały dostęp do wiedzy i narzędzi niezbędnych do budowy pewności siebie i pozytywnej relacji ze swoim ciałem. Misją marki Dove jest uczynienie piękna źródłem szczęścia, a nie niepokoju. Odwiedź Dove.com, aby uzyskać dostęp do pierwszego w historii projektu Dove Self-Esteem dla kobiet oraz stronę www.doveselfesteem.pl dedykowaną szkołom podstawowym i nastolatkom w Polsce.

Inspiracją dla marki Dove od samego początku jej istnienia były prawdziwe kobiety, autentyczne w swojej różnorodności i inkluzywności, oraz promowanie prawdziwego piękna, zarówno w reklamach, komunikacji marki i prowadzonych kampaniach społecznych. W Dove wierzymy, że piękno jest w każdym z nas.

Od ponad 65 lat Dove angażuje się w poszerzanie wąskiej definicji piękna. Działania te widoczne są w:
- Pokazywaniu kobiet takimi, jakie są w prawdziwym życiu, w ich różnorodności i inkluzywności. Dlatego występujące w reklamach marki kobiety są w różnym wieku, reprezentują różne typy sylwetek i urody, mają różne kolory skóry i rodzaje włosów.
- Zdjęcia prezentowanych kobiet nie są poddawane obróbce cyfrowej i zawsze są przez nie aprobowane, zanim zostaną użyte w reklamie lub kampanii społecznej.
- Prowadzenie edukacyjnego programu o globalnym zasięgu Dove Self-Esteem, który pomaga nastolatkom budować pewność siebie i poczucie własnej wartości, a którego celem jest wyedukowanie w tym kierunku 250 milionów młodych ludzi na całym świecie do 2030 roku.

1. Dove research conducted with 2,000 women across the United Kingdom & United States through Toluna, Metrix Lab

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Herbaciany Ogród w kampanii „Herbapol. We współpracy z naturą”
W nowej kampanii telewizyjnej i digitalowej Herbapol-Lublin promuje herbatki owocowe z linii Herbaciany Ogród. To kolejna odsłona platformy komunikacyjnej „Herbapol. We współpracy z naturą”, która podkreśla bliskość marki z naturą, a także jej autentyczność i więź ze współczesnym konsumentem.
Jeremy Sochan ambasadorem marki Rabanne
Luksusowa marka Rabanne zainicjowała kampanię promującą nową odsłonę swojego kultowego zapachu – Invictus Parfum, którego twarzą został Jeremy Sochan, jedyny polski koszykarz NBA. Wybór Sochana na ambasadora Invictus Parfum doskonale wpisuje się w wizerunek marki, łącząc sportową pasję z luksusową elegancją. Za realizację działań influencerskich...
Chromatique agencją wiodącą marki Alcalia
Agencja reklamowa Chromatique została wybrana przez markę Alcalia do całościowej obsługi działań reklamowych i marketingowych.
LoveBrands Group ponownie dla AstraZeneca
Agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group po raz kolejny nawiązała współpracę z innowacyjną firmą biofarmaceutyczną AstraZeneca. W ramach umowy agencja realizuje kompleksowe działania komunikacyjne w obszarach diabetologii i kardiologii.
Grupa ONE House rozszerza współpracę z ABB
Grupa ONE House kontynuuje rozwój współpracy z globalnym liderem technologicznym, firmą ABB, rozszerzając swoje działania na nowe rynki międzynarodowe. W wyniku sukcesu wcześniejszych kampanii lead generation realizowanych w wyszukiwarce Google, współpraca została rozszerzona na Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australię oraz Indie. Tym samym działania Grupy ONE House obejmują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764