logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poster Play: konkurs na motion design

   27.08.2021, przeczytano 1305 razy
ilustracja

Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz OOHlife.org. W ramach projektu Poster Play prosimy Cię o stworzenie maksymalnie 8-sekundowego wideo przeznaczonego do prezentacji w przestrzeni publicznej na nośnikach LCD. Twoja praca ma stać się częścią wystawy poszukującej nowej estetyki reklamy. Zależy nam, aby projekt Poster Play stał się placem zabaw projektantów, animatorów, motion designerów, przestrzenią na testowanie możliwości, badanie granic, zderzanie rozwiązań. Hasło Poster Play należy traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu, nie ma jednak obowiązku umieszczania go w obrębie pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poster-play%3A-konkurs-na-motion-design,392777,artykul.html

Uczestnicy

Konkurs skierowany jest do projektantek i projektantów grafiki użytkowej, studentów i studentek oraz absolwentek i absolwentów kierunków projektowych i artystycznych. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Specyfikacja

  • rozdzielczość 1080x1920px (pionowe HD)
  • maksymalny czas trwania: 8 sekund
  • format: avi, mov, mp4, m4v (kodek h264)
  • minimum 24 klatki na sekundę
  • pixel aspect ratio square
  • bitrate 5000-9000 Kbps
  • Jeden uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty.

Kontekst

Reklama w Polsce w latach 90-tych wdarła się w przestrzeń publiczną brutalnie. Cięta po formie folia plastikowa, gięte na gorąco plexi oraz katalog dostępnych liter od Helvetiki po Copper Black’a pozwalały na dowolne „Słów cięcie-gięcie” spełniając zachcianki rozbudzonego kapitalizmu. Reklama nie czując ograniczeń w realiach kształtującego się na nowo państwa wybuchła tysiącami szyldów, naklejek, przydrożnych znaków i billboardów, które na wiele lat zasłoniły nam centra miast.

Znajdujemy się przed kolejną rewolucją w reklamie zewnętrznej (choć już bez kontekstu przemian ustrojowych). Już za chwilę papierowe citylighty i billboardy będą współdzieliły przestrzeń z ekranami, które pozwolą na wyświetlanie obrazów statycznych oraz sekwencji wideo, a w przyszłości na większą interakcję z odbiorcą, odbiór multisensoryczny. I nawet jeżeli nasza przestrzeń publiczna nie zmieni się z dnia na dzień w scenografię Blade Runnera czy planszę z gry Cyberpunk 2077 to będąc mądrzejsi o doświadczenia lat 90-tych postanowiliśmy przyjrzeć się temu nowemu formatowi, przetestować go, zrozumieć i oswoić na tyle, aby współczesna reklama stała się raczej wygodnym umeblowaniem nowoczesnego miasta niż projektem wnętrz stworzonym z użyciem granatu ręcznego.

Wystawa, która będzie głównym wydarzeniem projektu Poster Play jest realizowana w formule hybrydowej, co znaczy, że część twórców zaproszono do współpracy na zasadzie wyboru kuratorskiego, a Ty możesz się stać jednym, z 3 autorów wyłonionych w ramach międzynarodowego konkursu. Projekty Laureatów zostaną zaprezentowane na wystawie w sąsiedztwie prac wybitnych polskich projektantów.

Nagrody

  • I nagroda: Samsung Flipchart 2 (WM55R) o wartości 12 000 PLN
  • II nagroda: 3000 PLN
  • III nagroda: 2000 PLN

Jury

  • Filip Tofil (przewodniczący jury) - STGU, Syfon Studio
  • Przemek Adamski - kijekadamski.com
  • Błażej Górnicki - Lunapark
  • Joanna Oprządek - Samsung
  • Katarzyna Ratajczyk - OOHlife.org

Terminy

  • Rozpoczęcie konkursu: 23.08.2021
  • Termin nadsyłania prac konkursowych: 19.09.2021
  • Rozstrzygnięcie konkursu: do dnia 31.10.2021

Strona konkursu: www.ppcompetition.stgu.pl

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy / organizers:
STGU
OOHlife.org

Partnert technologiczny / Technological partner:
Samsung

Partnerzy / Partners:
Syfon Studio
AMS
Jetline
Warexpo

Finansowanie / Funding:
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu
Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje 2021”

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja eventowa El Padre już po raz czwarty zdobyła tytuł Agencji Roku w konkursie organizowanym przez Meeting Planner. Z uroczystej gali rozdania nagród zespół wrócił również ze statuetką w kategorii Kongres.
Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764