Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz OOHlife.org. W ramach projektu Poster Play prosimy Cię o stworzenie maksymalnie 8-sekundowego wideo przeznaczonego do prezentacji w przestrzeni publicznej na nośnikach LCD. Twoja praca ma stać się częścią wystawy poszukującej nowej estetyki reklamy. Zależy nam, aby projekt Poster Play stał się placem zabaw projektantów, animatorów, motion designerów, przestrzenią na testowanie możliwości, badanie granic, zderzanie rozwiązań. Hasło Poster Play należy traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu, nie ma jednak obowiązku umieszczania go w obrębie pracy.
Uczestnicy
Konkurs skierowany jest do projektantek i projektantów grafiki użytkowej, studentów i studentek oraz absolwentek i absolwentów kierunków projektowych i artystycznych. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Specyfikacja
- rozdzielczość 1080x1920px (pionowe HD)
- maksymalny czas trwania: 8 sekund
- format: avi, mov, mp4, m4v (kodek h264)
- minimum 24 klatki na sekundę
- pixel aspect ratio square
- bitrate 5000-9000 Kbps
- Jeden uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty.
Kontekst
Reklama w Polsce w latach 90-tych wdarła się w przestrzeń publiczną brutalnie. Cięta po formie folia plastikowa, gięte na gorąco plexi oraz katalog dostępnych liter od Helvetiki po Copper Black’a pozwalały na dowolne „Słów cięcie-gięcie” spełniając zachcianki rozbudzonego kapitalizmu. Reklama nie czując ograniczeń w realiach kształtującego się na nowo państwa wybuchła tysiącami szyldów, naklejek, przydrożnych znaków i billboardów, które na wiele lat zasłoniły nam centra miast.
Znajdujemy się przed kolejną rewolucją w reklamie zewnętrznej (choć już bez kontekstu przemian ustrojowych). Już za chwilę papierowe citylighty i billboardy będą współdzieliły przestrzeń z ekranami, które pozwolą na wyświetlanie obrazów statycznych oraz sekwencji wideo, a w przyszłości na większą interakcję z odbiorcą, odbiór multisensoryczny. I nawet jeżeli nasza przestrzeń publiczna nie zmieni się z dnia na dzień w scenografię Blade Runnera czy planszę z gry Cyberpunk 2077 to będąc mądrzejsi o doświadczenia lat 90-tych postanowiliśmy przyjrzeć się temu nowemu formatowi, przetestować go, zrozumieć i oswoić na tyle, aby współczesna reklama stała się raczej wygodnym umeblowaniem nowoczesnego miasta niż projektem wnętrz stworzonym z użyciem granatu ręcznego.
Wystawa, która będzie głównym wydarzeniem projektu Poster Play jest realizowana w formule hybrydowej, co znaczy, że część twórców zaproszono do współpracy na zasadzie wyboru kuratorskiego, a Ty możesz się stać jednym, z 3 autorów wyłonionych w ramach międzynarodowego konkursu. Projekty Laureatów zostaną zaprezentowane na wystawie w sąsiedztwie prac wybitnych polskich projektantów.
Nagrody
- I nagroda: Samsung Flipchart 2 (WM55R) o wartości 12 000 PLN
- II nagroda: 3000 PLN
- III nagroda: 2000 PLN
Jury
- Filip Tofil (przewodniczący jury) - STGU, Syfon Studio
- Przemek Adamski - kijekadamski.com
- Błażej Górnicki - Lunapark
- Joanna Oprządek - Samsung
- Katarzyna Ratajczyk - OOHlife.org
Terminy
- Rozpoczęcie konkursu: 23.08.2021
- Termin nadsyłania prac konkursowych: 19.09.2021
- Rozstrzygnięcie konkursu: do dnia 31.10.2021
Strona konkursu: www.ppcompetition.stgu.pl
Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej