logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poster Play: konkurs na motion design

   27.08.2021, przeczytano 550 razy
ilustracja

Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz OOHlife.org. W ramach projektu Poster Play prosimy Cię o stworzenie maksymalnie 8-sekundowego wideo przeznaczonego do prezentacji w przestrzeni publicznej na nośnikach LCD. Twoja praca ma stać się częścią wystawy poszukującej nowej estetyki reklamy. Zależy nam, aby projekt Poster Play stał się placem zabaw projektantów, animatorów, motion designerów, przestrzenią na testowanie możliwości, badanie granic, zderzanie rozwiązań. Hasło Poster Play należy traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu, nie ma jednak obowiązku umieszczania go w obrębie pracy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poster-play%3A-konkurs-na-motion-design,392777,artykul.html

Uczestnicy

Konkurs skierowany jest do projektantek i projektantów grafiki użytkowej, studentów i studentek oraz absolwentek i absolwentów kierunków projektowych i artystycznych. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Specyfikacja

  • rozdzielczość 1080x1920px (pionowe HD)
  • maksymalny czas trwania: 8 sekund
  • format: avi, mov, mp4, m4v (kodek h264)
  • minimum 24 klatki na sekundę
  • pixel aspect ratio square
  • bitrate 5000-9000 Kbps
  • Jeden uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty.

Kontekst

Reklama w Polsce w latach 90-tych wdarła się w przestrzeń publiczną brutalnie. Cięta po formie folia plastikowa, gięte na gorąco plexi oraz katalog dostępnych liter od Helvetiki po Copper Black’a pozwalały na dowolne „Słów cięcie-gięcie” spełniając zachcianki rozbudzonego kapitalizmu. Reklama nie czując ograniczeń w realiach kształtującego się na nowo państwa wybuchła tysiącami szyldów, naklejek, przydrożnych znaków i billboardów, które na wiele lat zasłoniły nam centra miast.

Znajdujemy się przed kolejną rewolucją w reklamie zewnętrznej (choć już bez kontekstu przemian ustrojowych). Już za chwilę papierowe citylighty i billboardy będą współdzieliły przestrzeń z ekranami, które pozwolą na wyświetlanie obrazów statycznych oraz sekwencji wideo, a w przyszłości na większą interakcję z odbiorcą, odbiór multisensoryczny. I nawet jeżeli nasza przestrzeń publiczna nie zmieni się z dnia na dzień w scenografię Blade Runnera czy planszę z gry Cyberpunk 2077 to będąc mądrzejsi o doświadczenia lat 90-tych postanowiliśmy przyjrzeć się temu nowemu formatowi, przetestować go, zrozumieć i oswoić na tyle, aby współczesna reklama stała się raczej wygodnym umeblowaniem nowoczesnego miasta niż projektem wnętrz stworzonym z użyciem granatu ręcznego.

Wystawa, która będzie głównym wydarzeniem projektu Poster Play jest realizowana w formule hybrydowej, co znaczy, że część twórców zaproszono do współpracy na zasadzie wyboru kuratorskiego, a Ty możesz się stać jednym, z 3 autorów wyłonionych w ramach międzynarodowego konkursu. Projekty Laureatów zostaną zaprezentowane na wystawie w sąsiedztwie prac wybitnych polskich projektantów.

Nagrody

  • I nagroda: Samsung Flipchart 2 (WM55R) o wartości 12 000 PLN
  • II nagroda: 3000 PLN
  • III nagroda: 2000 PLN

Jury

  • Filip Tofil (przewodniczący jury) - STGU, Syfon Studio
  • Przemek Adamski - kijekadamski.com
  • Błażej Górnicki - Lunapark
  • Joanna Oprządek - Samsung
  • Katarzyna Ratajczyk - OOHlife.org

Terminy

  • Rozpoczęcie konkursu: 23.08.2021
  • Termin nadsyłania prac konkursowych: 19.09.2021
  • Rozstrzygnięcie konkursu: do dnia 31.10.2021

Strona konkursu: www.ppcompetition.stgu.pl

Źródło: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Organizatorzy / organizers:
STGU
OOHlife.org

Partnert technologiczny / Technological partner:
Samsung

Partnerzy / Partners:
Syfon Studio
AMS
Jetline
Warexpo

Finansowanie / Funding:
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu
Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje 2021”

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Redakcja portalu The Drum uhonorowała VMLY&R tytułem Network Agency of the Year (+1000 pracowników). Nagroda przyznawana jest agencjom wykazującym się innowacyjnym i błyskotliwym myśleniem, które doprowadziło do dynamicznego rozwoju ich biznesu, budując wartość dla pracowników i klientów.
14. edycja konkursu Young Design 2021 Rok Lema rozstrzygnięta
14 października 2021 roku w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego odbyła się gala wręczenia nagród oraz otwarcie wystawy „Young Design 2021 Rok Lema”.
Dwie kampanie McCANN – Safe Waze 2 Shop oraz Chłopi 2050 – otrzymały łącznie aż 11 nominacji w prestiżowym konkursie Golden Drum 2021, odbywającym się w tym roku pod hasłem „Re:start the future”,  i tym samym walczą o statuetki Złotego Bębna.
Odbywający się od 23 lat konkurs KOŁO na projekt toalety publicznej organizowany przez GEBERIT, to dla młodych architektów okazja do sprawdzenia umiejętności, konfrontacji swojego sposobu myślenia z wizjami innych uczestników, a także szansa na wysoką nagrodę pieniężną.
Kampania społeczna na rzecz edukacji klimatycznej "TAK! dla edukacji klimatycznej" współrealizowana przez VMLY&R dla IKEA otrzymała aż dwie nominacje do Złotych Spinaczy. Projekt powalczy o statuetki w kategoriach Advocacy i Public Affairs oraz Kampania społeczna. Z kolei akcja "60 lat IKEA w Polsce. Na dobre i…na lepsze!" nominowana została w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764