logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Posters For Ukraine – plakaty z całego świata na wystawie STGU i AMS

   01.04.2022, przeczytano 937 razy
ilustracja

1 kwietnia 2022 r. w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich w Warszawie otwarta została wystawa prac grafików poświęcona wojnie w Ukrainie. Organizatorzy – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej i spółka AMS wraz z zaprzyjaźnionymi instytucjami z Ukrainy prezentują 30 plakatów, które będzie można zobaczyć także na przystankach i cyfrowych nośnikach AMS w głównych miastach Polski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/posters-for-ukraine-%E2%80%93-plakaty-z-calego-swiata-na-wystawie-stgu-i-ams,395319,artykul.html

–  Wystawa Posters For Ukraine jest odpowiedzią na wojnę – mówi Filip Tofil z zarządu STGU. – Kiedy bombardowane były spokojne miasta i miasteczka, ukraińscy ilustratorzy i projektanci wezwali do tworzenia plakatów i ilustracji informujących o tragedii, jaka spadła na ich kraj. Na wezwanie odpowiedzieli artyści z całego świata, tworząc prace mówiące o smutku, strachu, nienawiści, nawołujące do zakończenia wojny, manifestujące odwagę, dające nadzieję. Wystawa Posters For Ukraine prezentuje zestaw wybrany spośród kilkuset prac nadesłanych do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, a także publikowanych w ramach tzw. poster call organizowanych przez Pictoric Ilustrators Club z Kijowa oraz 4th Block z Charkowa – dodaje.

– Od niemal dwóch dekad wspieramy twórców w wyrażaniu ich myśli i uczuć w przestrzeni publicznej, prezentując plakaty artystyczne m.in. w projekcie Galeria Plakatu AMS. Wiemy bowiem, jak skuteczną formą jest plakat, który często nawet bez słów trafia w emocje odbiorców – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS. – Dziękujemy za możliwość uczestniczenia w projekcie Posters For Ukraine – jest to wyjątkowy moment w historii, w którym każda forma pomocy naszym sąsiadom, także ta symboliczna, ma wielką moc – dodaje.

Na wystawie w Galerii Plenerowej Łazienek Królewskich, a także na nośnikach AMS swoje prace prezentują: Anton Abo, Studio Agrafka, Anna Andreieva, Peter Bankov (Bankov Posters), Tomasz Czyżkowski, Michał Dyakowski, Masha Foya, Stanisław Gajewski, Maks Graur, Oleg Gryshchenko, Ola Jasionowska, Paweł Jońca, Iryna Kalantai, Mari Kinovich, Hania Kmieć, Przemek Kotynski, Olga Kulish, Simon Litvinov, Kosma Masny, Sabina Oberholzer, Dilyana Peeva, Zhenia Polosina, Dominik Przerwa, Szymon Szymankiewicz, Beata „Barrakuz” Śliwińska i Renato Tagli.

–  Te plakaty nie zawrócą lecących kul, nie powstrzymają czołgów na ulicach, co nie znaczy, że one także nie są orężem w tej wojnie. Siła perswazji i siła budowania społeczności często jest równie ważna, co siła jednostek na froncie. Twórzcie plakaty nie wojnę. Slava Ukraini! – apeluje Filip Tofil.

Wystawa w Łazienkach Królewskich potrwa do końca kwietnia 2022 r. Jej organizatorami są STGU Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz AMS we współpracy z organizacjami z Ukrainy: Pictoric Ilustrators Club oraz 4th Block, zaś partnerami: Grafprom, Polish Graphic Design i Syfon Studio.

Spółka AMS wspiera artystów od początku swojego istnienia. W licznych działaniach udowadnia, że plakaty i sztuka są częścią miejskiej przestrzeni, oddziałują na odbiorców, komentują rzeczywistość i są głosem w słusznych sprawach. Konkursy Galerii Plakatu AMS czy prace z serii Przyjaciele Galerii Plakatu AMS odnoszą się do aktualnych wydarzeń (m.in. pożary lasów w Australii, COVID-19) oraz wyzwań, z którymi mierzy się społeczeństwo (m.in. prawa kobiet, ochrona klimatu, troska o dobro zwierząt).

Źródło: AMS

www.ams.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon: uniwersalny superzoom Nikkor Z 28-400mm f/4-8 VR
Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy z serii Z – NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności zooma jest on niezwykle uniwersalny i wygodny do w codziennym użytkowaniu z korpusem Nikon Z. Obiektyw sprawdzi się różnorodnych warunkach, zależnych od inspiracji: od rozległych krajobrazów, poprzez klimatyczną...
Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764