logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Postrzeganie artykułów promocyjnych jako nośnika reklamy

  PR 05.02.2013, przeczytano 1344 razy
ilustracjastrzałka

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła II edycję badania POSTRZEGANIA ARTYKUŁÓW PROMOCYJNYCH JAKO NOŚNIKA REKLAMY. 86% marketerów uważa artykuły promocyjne jako skuteczne narzędzie. Identyczni niemal wynik zanotowano w badaniu w 2010 r. Wyniki badań przedstawiane są w kampanii skutecznenarzedzie.pl


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/postrzeganie-artykulow-promocyjnych-jako-nosnika-reklamy,17881,artykul.html

Badanie skierowane było do klientów końcowych, w szczególności pracowników działów marketingu zarówno dużych korporacji, jak również małych i średnich przedsiębiorstw.

86% ankietowanych uważa upominki reklamowe za skuteczny nośnik reklamy i dokonuje zakupów tych artykułów w celu kształtowania wizerunku swojej firmy. Klienci przy dokonywaniu zakupów artykułów promocyjnych zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Jednak w porównaniu z rokiem 2010, coraz więcej z nich skupia się na jakości produktów.

Respondenci uznali, że najczęściej dokonują zakupów: artykułów biurowych, tekstylii, torebek i opakowań. Potwierdza to niewątpliwe fakt, że obdarowujemy naszych obecnych lub potencjalnych klientów przede wszystkim produktami użytkowymi. W tym kontekście postrzeganie artykułów promocyjnych wyłącznie jako upominków zaczyna tracić na sile.

Do zakupów artykułów promocyjnych skłaniają ankietowanych: okres świąt, prezenty dla kontrahentów, organizacja imprez i eventów, targi, rocznice w firmie. Używane są najczęściej jako prezenty dla swoich klientów oraz pracowników, oraz jako insert do produktów, które oferują.

- II edycja badania po raz kolejny pokazała doskonałe postrzeganie artykułów promocyjnych przez osoby decydujące o wydatkach marketingowych.  Wyniki przeprowadzonej ankiety udowodniły, iż artykuły promocyjne są postrzegane przez klienta końcowego jako skuteczny nośnik reklamy i firmy dokonują chętnie zakupów tego rodzaju nośnika reklamy – mówi Tomasz Chwiłowicz, wiceprezes PIAP.

Źródło: PIAP

skutecznenarzedzie.pl

Dodatkowe informacje:

Badanie zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2012 – styczeń 2013, za pośrednictwem systemu ankietowego Paxonta.com.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764