logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Sismaitalia szuka nowych kierunków rozwoju

  PR 23.09.2021, przeczytano 905 razy
ilustracjastrzałka

Firma Sismaitalia, włoski dostawca usług poligraficznych zajmujący się szeroko rozumianą komunikacją wizualną przyśpieszył proces dywersyfikacji swojego biznesu i zainwestował w 5 ploterów solidnej marki Elitron.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/sismaitalia-szuka-nowych-kierunkow-rozwoju,393112,artykul.html

Założona w 1989 przez Oskara Stucchi drukarnia pod nazwą Biesse, przez ponad dekadę orientowała się na dużej skali dystrybucji przesyłek reklamowych. Proces transformacji spowodował, że w późnych latach firma otworzyła się na cyfrowe usługi wielkoformatowe. Ten rodzaj technologii okazał się prekursorem do oferowania przez producenta coraz bardziej zaawansowanych i wydajnych systemów reklam zewnętrznych. W 2010 roku Biesse nabyła agencję reklamową Emmeitalia powiększając swoją bazę klientów, powodując tym samym zwiększenie wolumenu oraz wzrost obrotu firmy. W między czasie drukarnia zmieniła nazwę na Sismaitalia, a także uzupełniała park maszynowy o kolejne maszyny cyfrowe oraz dokonała jako pierwsza firma we Włoszech, zakupu drukarki 3D - MASSIVit 1800. Kadra zarządzająca składająca się z Prezesa Stucchi oraz Dyrektora Marketingu - Federica Tissano wdrożyła zupełnie nowy, oryginalny model biznesowy, który stworzył potrzebę inwestycji w rozwiązania do cięcia marki Elitron.

Pandemia, a nowe biznesowe scenariusze

Podczas gdy wiele osób przewidywało, że rok 2020 będzie tragicznym, to dla niektórych okazał się niespodziewaną rewolucją biznesową wygenerowaną przez połączenie szczęścia, bystrości oraz wizji.
Pandemia skłoniła Sismaitalię do stworzenia dedykowanej przyłbicy zaprojektowanej dla profesjonalistów zajmujących się ochroną zdrowia, którzy mogą się swobodnie poruszać z właściwą ochroną. SismaMask wykonana przy użyciu technologii 3D jest znana i ceniona m.in. dlatego, że znajdująca się w niej osłona wycięta za pomocą maszyny Elitron jest wymienna. Produkt wykonany jest z najwyższej jakości materiałów, nie odbija światła, nie paruje i jest odporny na zarysowania.

Drugim kierunkiem jaki zauważyli i postanowili wykorzystać zarządzający drukarnią, to utworzenie działu zajmującego się przetwarzaniem papieru. - Z billboardów do druku bezpośredniego, z ulotek do eventów, różnorodność produktów i usług wpisuje się w nasze DNA. Pragnienie wzbogacenia zakupowych doświadczeń naszych klientów i świadomość, że czegoś brakuje w branży przetwarzania papieru, popchnęła nas w tym kierunku. - dodaje Stucchi.

4 obszary do zagospodarowania

Spowolnienie tempa przez pandemię, dało zarządzającym Sismaitalia szansę do rozwoju pomysłów i strategii, które były wcześniej zarysowane ze znanymi dystrybutorami działającymi na wielką skalę. W rezultacie wytyczono 4 obszary projektu.

Pierwszy obszar dotyczy ewolucyjnych wysp promocyjnych, które mogą być wykonane z różnych materiałów m.in. tektury oraz aplikacji 3D, stając się sensoryczną przestrzenią wystawowego miejsca. Drugi obszar dotyczy kartonowych display z zastosowaniem ciekawych i nowych materiałów oraz interesujących wzorów. Obszar trzeci dotyczy tworzenia wysokowydajnych opakowań w średnich i dużych ilościach niezagospodarowanych jeszcze przez druk cyfrowy. Natomiast ostatni projekt jest skoncentrowany na oferowaniu usług szybkiego prototypowania. Do każdego dedykowanego obszaru, firma zatrudniła odpowiednie osoby od product managerów, aż po projektantów.

Rozwiązania do różnorodnej obróbki

Dla drukarni w obszarze wykrawania było jasne, że maszyny powinny spełniać szereg wymagań, a także muszą być użyteczne do obróbki różnych materiałów w różnych formatach o różnych grubościach i gęstościach, w dodatku na materiałach nie tylko tych znanych, ale czasem nieznanych i jeszcze nieodkrytych. Założeniem było zaimplementowanie kilku systemów ze stacjami do frezowania, z czego każda będzie wykorzystywana w specyficznym charakterze z systemem workflow oraz aplikacjami i niezbędnymi narzędziami. Przy takiej konfiguracji drukarnia od razu zwróciła się do firmy Elitron.
Design nowym kryterium wyboru.

Pierwsze testy wykonane zostały w siedzibie producenta ploterów. Do projektu przystąpiły nie tylko Elitron i Sismaitalia, ale również dostawcy materiałów i surowców. - Podczas przeprowadzania testów, Elitron wspierał nas w wyborze właściwych systemów, konfiguracji i narzędzi - mówi Tisato. Uwzględniając wszystkie potrzeby drukarni oraz nowy model biznesowy, firma zdecydowała się nabyć 5 ploterów.

Dla tektury falistej oraz opakowań kartonowych i display, drukarnia zakupiła 3 systemy Elitron Kombo SD 31.20 w szerokości 3100 x 2000mm, wyposażone w wielonarzędziową głowicę do cięcia, bigowania i frezowania oraz Seeker System do automatycznego rozpoznawania punktów.

Aby wspierać procesy, przedsiębiorstwo postanowiło nabyć Elitron Kombo T 16.20 w formacie 1600x1200 mm z systemem zdolnym do cięcia pianki, aż do 120 mm grubości, wyposażonej w pneumatyczny nóż oscylacyjny wraz z mazakiem oraz systemem video projekcji grafiki dla maksymalizacji wykorzystania materiału i ograniczenia kosztownych odpadów.

Dodatkowym uzupełnieniem był Elitron Spark 19.16 służący do usług szybkiego prototypowania. Ploter w formacie 1900x1600mm wyposażony jest w pas transmisyjny, wielonarzędziową głowicę wyposażoną w nóż oscylacyjny oraz narzędzia do bigowania i frezowania.

W kierunku przemysłowej produkcji

Decyzja Sismaitalia o zainwestowaniu w rozwiązania marki Elitron wykracza poza wydajność i fundamentalne cechy technologiczne, które oczywiście plotery renomowanego producenta posiadają. - Wyraźne zaanagażowanie i strategiczne zarządzanie w firmie Elitron, a także podejście biznesowe, które jest bardzo zbliżone do naszego skłoniło nas do wyboru tego producenta - podkreśla Stucchi. - Elitron szybko zrozumiał nasze potrzeby, procesy, podejście do rynku oraz klientów, a to jest niezmiernie istotne. Co ważne dla dostawcy rozwiązań Elitron na Polskę - firmy LFP Industrial Solutions, również zaangażowanie i pełnie partnerstwo, zawsze odgrywało i odgrywa, niezwykle ważną rolę, co daje wiele możliwości dla drukarń poszukujących nowych kierunków rozwoju.

Źródło: LFP Industrial Solutions Sp. z o.o.

www.lfp-industrial.pl


avatar użytkownika
+ + +

Tekst opublikował użytkownik: LFP_Industrial

(Joanna)

LFP_Industrial o sobie:

LFP Industrial Solutions Sp. z o.o. - to autoryzowany dystrybutor marek tj. Durst Group AG, Elitron IPM S.r.l, MASSIVit, Bullmer oraz integrator przemysłowych urządzeń cyfrowych, zarówno do druku, druku 3D jak i dalszych etapów przetwarzania.
Najlepsi inżynierowie serwisu, wyposażeni w profesjonalną wiedzę i wyspecjalizowane narzędzia, zapewnią bezpieczeństwo i ciągłość pracy każdej produkcji. Klienci zawsze mogą liczyć́ na wsparcie zespołu na każdym etapie wdrażania innowacyjnej technologii oraz na odpowiednie szkolenia w poznawaniu pełni możliwości zakupionych rozwiązań.

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Druk24h z maszyną cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120
„Wreszcie możemy w pełni oddać kolorystykę naszej barwy firmowej w palecie Pantone 021” – tymi słowami Paweł Grot – prezes zarządu Druk24h podsumowuje niedawną inwestycję w nową, wysokowydajną maszynę cyfrową Fujifilm Revoria Press PC1120. Urządzenie, oferujące druk w trybie CMYK z dwoma kolorami dodatkowymi, w tym różowym, białym i lakierem bezbarwnym, od...
Canon zapowiada udział w targach drupa 2024
Pod hasłem „The Power to Move” firma Canon zaprezentuje na targach drupa 2024 szereg innowacji technologicznych, usług wsparcia, a także różnorodnych koncepcji współpracy z klientami. Pokazom na stoisku Canon będą towarzyszyć zespoły ekspertów, a wszelkie aktywności podejmowane przez firmę w trakcie targów drupa 2024 pomogą zrozumieć jak rozwiązania z obszaru druku...
Koenig & Bauer i CI Flexo na Konferencji Fleksografów
„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach Konferencji Fleksografów. Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane...
Konica Minolta Business Solutions i Autenti ogłaszają strategiczne partnerstwo, mające na celu przyspieszenie procesu transformacji cyfrowej polskich przedsiębiorstw. To istotny krok w kierunku przyszłości przetwarzania dokumentów.
Stora Enso obniża emisję CO2 związaną z transportem
Stora Enso poinformowała, że jeden z jej klientów – firma Lesjofors - podjęła stosowne działania związane z obniżeniem emisji dwutlenku węgla, wchodzących w tzw. zakres 3 (Scope 3). Obecnie - zamawiane przez nią, gotowe produkty dostarczane przez Stora Enso - są transportowane w samochodach elektrycznych, co – jak podaje firma – ma zredukować emisję CO2...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764