Masz rację, ale tylko trochę. Pytanie o zasady projektowania logotypów przypomina pytanie o malowanie obrazów pod tym względem, że problem jest równie szeroki i trudno w jednej książce, kursie itp. zawrzeć jakąś syntetyczną wiedzę na ten temat.
Podstawowa różnica polega na tym, że praca projektanta - w przeciwieństwie do pracy malarza - musi być w jakimś stopniu obiektywna. Obraz to okulary, przez które można podglądać świat malarza - jeśli komuś nie pasują, albo jeśli ktoś nie rozumie tego, co zobaczył, po prostu ich nie używa.
Znak to komunikat na temat przedsiębiorstwa - nie "może" lecz musi przenosić założone informacje i spełniać określone funkcje, musi zostać zrozumiany i odebrany zgodnie z założeniami. Dlatego tytaj oprócz talentu plastycznego, intuicji, obserwowania co robią inni, konieczna jest analiza oparta jednak o szeroką wiedzę o psychologii, fizjologii widzenia, wiedzę o technicznych nośnikach i warunkach wykorzystania znaku (np. poligrafia) i szerzej - o komunikacji, w tym o komunikacji za pomocą środków wizualnych. Znak to element budowania wizerunku marki - wiedza o tej dziedzinie marketingu także jest zatem potrzebna.
Dlatego nie liczyłbym na jakieś jedno źródło - szukaj czasopism o projektowaniu, przeglądaj działy poświęcone reklamie i marketingowi w księgarniach no i oczywiście - jak napisał dekorus - obserwuj co robią inni. Albumy ze zbiorami najciekawszych projektów są często cenniejszą pomocą niż rozprawy teoretyczne.
pozdrowienia
Łukasz