logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Potencjał polskiego rynku B2B w kontekście e-commerce

  PR 17.07.2013, przeczytano 3533 razy
ilustracjastrzałka

Platforma Margeto.pl przygotowała raport poświęcony polskiemu rynkowi e-commerce, kładąc nacisk na analizę transakcji dokonywanych na rynku B2B. W jednym opracowaniu zebrano nie tylko dane rządowe, czy znanych agencji badawczych, ale również̇ unikatowe dane przygotowane na zlecenie autorów. Raport to kompendium wiedzy na temat funkcjonowania oraz potencjału polskiego rynku e-commerce B2B i B2C.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-polskiego-rynku-b2b-w-kontekscie-e-commerce,19277,artykul.html

Jak czytamy w opracowaniu, do kluczowych trendów e-commerce należą m. in.: wykorzystywanie urządzeń́ mobilnych w e-handlu i media społecznościowe. Obserwowany jest tzw. mobile boom, a liczba transakcji dokonywanych za pomocą̨ urządzeń́ mobilnych, jak smartphone czy tablet, wzrosła w 2011 roku o 722 proc. Szacuje się̨, że wartość́ tych transakcji wyniosła w 2011 roku 640 mln PLN, czyli prawie 4 proc. wszystkich zakupów internetowych B2C.

Raport potwierdza, że rynek e-commerce w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się̨ w Europie i to mimo spowolnienia w realnej gospodarce. Potencjał rozwoju e-commerce w naszym kraju jest ogromny. Przemawiają za tym liczby: w 2009 roku jedynie 7 proc. całości obrotów polskich firm pochodziła z handlu elektronicznego, podczas gdy średnia Unii Europejskiej wynosiła 13 proc. (dawało to Polsce 16. pozycję). Według danych szacunkowych, wartość́ polskiego e-commerce B2B wyniosła w 2011 roku 120 mld PLN, co stanowiło aż ośmiokrotność́ wartości elektronicznych transakcji konsumenckich ale zarazem tylko 5-6 proc. wszystkich transakcji B2B w Polsce. Dla porównania w USA, elektroniczny handel B2B ma 30% udział w całym rynku. W roku bieżącym wartość́ polskiego rynku e-commerce wyniesie najprawdopodobniej 140 mld PLN.

Z badania przeprowadzonego na użytkownikach platform internetowych B2B, wynika, że najchętniej kupują one za pośrednictwem tego kanału, materiały biurowe, surowce, materiały produkcyjne, produkty/usługi związane z eksploatowaniem majątku przedsiębiorstwa.
 
Najrzadziej z kolei kupowane są różnego rodzaju nadwyżki magazynowe. Jeśli zaś chodzi o sprzedawców, to największa oferta dotyczy materiałów i surowców do produkcji, usług logistycznych, a także usług związanych z eksploatacją majątku firmy. Natomiast najrzadziej sprzedawane są materiały biurowe. Oznacza to, że najchętniej kupowany towar, jest najmniej chętnie sprzedawany

W raporcie znajdują się informacje m. in. na temat: warunków funkcjonowania polskiego e-commerce, charakterystyka e-handlu konsumenckiego, wartość i potencjał rozwoju tego rynku, informacje o konsumencie, trendach, charakterystyce rynku B2B, analiza e-commerce B2B, przedsiębiorcy i ich percepcja korzyści i barier oraz wiele innych zagadnień z zakresu handlu elektronicznego.

Szczegółowy raport można pobrać na stronie www.margeto.pl.

Źródło: Margeto.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764