logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Potencjał proximity marketingu: Jak wygrać na ostatniej prostej?

  PR 15.07.2016, przeczytano 823 razy

Systematyczna komunikacja na każdym etapie „customer’s journey” buduje wysoką świadomość marki. Jednak ostateczny bój rozpoczyna się dopiero na ostatniej prostej – przy półce sklepowej. Syngeos wyjaśnia, jak działać w tym decydującym momencie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-proximity-marketingu%3A-jak-wygrac-na-ostatniej-prostej,29293,artykul.html

Ostatnia prosta

Większość klientów, wybierając się do sklepu, ma w głowie listę planowanych zakupów oraz pulę marek, z których oferty prawdopodobnie skorzysta. Jednak według badań agencji In-Store Media, aż 78 proc. z nich ostateczną decyzję podejmuje dopiero przy półce sklepowej. Kluczem do sukcesu marki jest więc dobrze zaprojektowana reklama w punkcie sprzedaży. Nie tylko nie irytuje klientów, ale stanowi oczekiwaną pomoc w podjęciu decyzji. Zwiększa też satysfakcję z zakupu. Potwierdza to badanie przeprowadzone przez brytyjską sieć Westfield, według którego klienci, szczególnie Millenialsi, coraz częściej domagają się, aby ich doświadczenia zakupowe, były wspierane przez nowe technologie.

- Klienci w punktach sprzedaży pozytywnie reagują na gazetki, katalogi, reklamy medialne in-store, takie jak komunikaty z głośników czy mall TV. Zdaje się jednak, że prawdziwą strategią przyszłości jest inwestycja w proximity marketing. Nie dość, że pozostaje w zgodzie z trendem coraz częstszego wykorzystania smarfonów podczas zakupów, to jeszcze potrafi „ożywiać” czy poszerzać doświadczanie produktu poprzez augmented reality czy nawigację w przestrzeni handlowej z wykorzystaniem techniki RFID – komentuje Michał Świerz, CEO firmy Syngeos, która specjalizuje się w wykorzystywaniu nowych technologii, takich jak beacony, geolokalizacja czy RFID w marketingu galerii handlowych i sklepów.

Efekt – sprzedaż

Przykładem zintegrowanej kampanii digitalowej z wykorzystaniem mobilnych kanałów dystrybucji i wdrożeniem z zakresu proximity marketingu, była kampania Heinekena nawiązująca do ubiegłorocznej premiery filmu Spectre. Szacuje się, że przyniosła firmie przychód rzędu 320 tys. dolarów. Osiągnięto również imponujące wskaźniki zaangażowania klientów. Intencja zakupu promowanych produktów wzrosła siedmiokrotnie.

Jak holenderski dostawca piwa osiągnął tak spektakularne wyniki? Kampania ruszyła we wrześniu 2015, miesiąc przed światową premierą Spectre. Pierwszym krokiem była emisja spotu TV z udziałem samego Daniela Craiga. W tym samym czasie Heineken wszedł w kolaborację z Ibottem – popularną zakupową aplikacją mobilną, dzięki której  promocje produktowe marki trafiły do szerokiego grona jej użytkowników. Odnotowano ponad 34 tys. interakcji w postaci odsłon filmów promocyjnych i kliknięć w komunikaty call to action emitowane poprzez Ibotta. Tym sposobem wzbudzono zainteresowanie marką, które docelowo miało skutkować większym ruchem w sklepie.

Heineken nawiązał w tym celu współpracę z dostawcą technologii zbliżeniowych. Wykorzystując sieć beaconów oraz zasięg aplikacji mobilnych, już w sklepie przypominał o sobie i nawigował klienta do półki z produktem, gdzie zachęcał do zabawy i interakcji z produktem. Wypuścił limitowaną edycję butelek z zaprojektowanym specjalnie na tę akcję, skanowalnym w technologii augumented reality logo. Za pośrednictwem platformy LogoGrab, fani piwa skanując etykietę produktu, otrzymywali dostęp do niepublikowanych wcześniej materiałów z planu filmowego. Mogli też wypełnić formularz konkursowy i wygrać bilety na seans filmowy. Heineken osiągnął w ten sposób około 222 tys. interakcji konsumentów z produktami marki w punkcie sprzedaży zainicjowanych sygnałem z beaconów i wykorzystujących urządzenia mobilne.


Po zeskanowaniu loga Heinekena klient otrzymywał dostęp do „Świata Bonda”.  Źródło: http://www.unit9.com/; https://www.logograb.com/.

- Na sukces Heinekena złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim akcja była udanym przeniesieniem reklamy kontekstowej do rzeczywistości – od koncepcji kreatywnej aż po wykorzystanie kontekstu półki i opakowania produktu. Wzrosty sprzedażowe pokazują, jak ważne jest bycie z klientem do samego końca ścieżki zakupowej i jak kluczowe może stać się zastosowanie marketingu zbliżeniowego w celu finalizacji sprzedaży – zauważa Michał Świerz.

Źródło: Syngeos

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764