logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Potencjał reklamowy Magdy Gessler? Zależy od grupy wiekowej

  PR 11.03.2016, przeczytano 748 razy
ilustracja

Potencjał reklamowy Magdy Gessler jest ogromny, ale uzależniony jest od wieku konsumentów. Restauratorka jest rozpoznawalna głównie wśród osób starszych, choć nie zawsze jest przez nich postrzegana wyłącznie pozytywnie. W młodszych grupach wiekowych większą popularnością i wiarygodnością cieszą się blogerzy kulinarni lub autorzy serwisów o tej tematyce, np. Kotlet TV.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-reklamowy-magdy-gessler-zalezy-od-grupy-wiekowej,27790,artykul.html

Magda Gessler to obecnie jedna z najpopularniejszych polskich gwiazd. Ogromną rozpoznawalność zyskała dzięki programowi „Kuchenne rewolucje” emitowanemu na antenie telewizji TVN. Jej profil na Facebooku polubiło ponad milion internautów. Popularność tę chętnie wykorzystują reklamodawcy, Magda Gessler regularnie występuje w kampaniach promocyjnych, nie tylko własnych marek. Reklamowała już m.in. przyprawy, środek ułatwiający trawienie oraz pastylki do zmywania. Z badania przeprowadzonego na potrzeby House of Influence wynika jednak, że słynna restauratorka nie zawsze postrzegana jest wyłącznie pozytywnie.

Są opinie, które świadczą o tym, że jest ona kontrowersyjna, angażująca, ale niekoniecznie od strony dobrych emocji. Dla niektórych ona nie jest pociągająca, choć pasuje do kategorii spożywczych produktów, słodyczy, może do alkoholu, co oznaczałoby, że jest bardzo duży potencjał dla wykorzystania takiej osoby – mówi agencji informacyjnej Newseria Jan Mosiejczuk, business challenger Carat Polska.

45 proc. respondentów uznało Magdę Gessler za osobę kontrowersyjną, 35 proc. – za wyniosłą i zbyt pewną siebie, 34 proc. – za irytującą, a tylko 29 proc. –za ekscentryczną oraz 21 proc. – za utalentowaną. Wśród emocji, jakie restauratorka wywołuje wśród konsumentów, dominowały irytacja (25 proc.), życzliwość i sympatia (24 proc.), niechęć (16 proc.), radość i rozbawienie (14 proc.). Badanie pokazało również, że potencjał reklamowy Magdy Gessler uzależniony jest od wieku konsumentów.

Jej oddziaływanie jest bardzo duże, natomiast ono w pewnych grupach wiekowych czy grupach zainteresowań zaczyna konkurować z serwisami, które są zbudowane tylko w internecie, nie wychodzą poza ten świat, ale świetnie sobie tam radzą i czasami wygląda, że mogą być lepiej dopasowane do potrzeb i rekomendacji i wykorzystania marketingowego – mówi Jan Mosiejczuk.

Największą rozpoznawalnością, bo na poziomie 96 proc., restauratorka cieszy się wśród starszych odbiorców, korzystających głównie z tradycyjnych mediów, np. telewizji i prasy. Znacznie mniej popularna jest w młodszych grupach wiekowych. Młodsi konsumenci za bardziej wiarygodnych uważają bowiem internetowych influencerów. Osoby te lub ich blogi i serwisy mimo że często są słabo rozpoznawalne poza światem internetu mogą mieć większą skuteczność marketingową niż gwiazdy takie jak Magda Gessler.

Przykładem może być Kotlet.TV, który jest serwisem kulinarnym o zupełnie niższym poziomie znajomości, niezbudowany w celebrycki sposób, niezbudowany dużymi mediami telewizyjnymi, istniejący od dłuższego czasu w internecie, mający ogromną rzeszę wiernych fanów, subskrybentów i poleceń oraz o wysokim poziomie zaangażowania, wiarygodności i potencjalnej skuteczności – mówi Jan Mosiejczuk.

House of Influence to nowe narzędzie do badania potencjału marketingowego gwiazd i internetowych influencerów. Wykorzystuje ono nie tylko rozpoznawalność, lecz także wiarygodność i poziom zaufania w konkretnych grupach docelowych.

Źródło: Carat Polska, Newseria

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Folie magnetyczne Coala MagForce dostępne w Antalis
Antalis wprowadza na rynek Coala MagForce, folię magnetyczną nowej generacji, która zapewnia większą siłę trzymania przy jednoczesnej redukcji wagi.
21 czerwca br. Shell wystartował z akcją promocyjną, w ramach której klubowicze Shell ClubSmart mogą zaoszczędzić do 40 gr na litrze paliwa. Z oferty można skorzystać przez 7 dni w tygodniu, tankując minimum 10 l wskazanego paliwa. Promocja potrwa do 15 września 2024 r.
Sekretne zakupy zwierząt domowych w kampanii Frisco
Sklep internetowy Frisco poszerza ofertę asortymentową produktów dla zwierząt domowych. Kategoria Dla Zwierząt obejmuje teraz szeroki wybór karm i przysmaków. To odpowiedź na zapotrzebowanie klientów na kompleksowe zakupy online również dla czworonożnych członków rodziny. W nowej kampanii „Sekretne zakupy zwierząt domowych” lider...
AMS: efektywnościowe rozliczanie retargetowanych reklam wideo
Efektywnościowy model rozliczenia Cost Per View (CPV) jest już dostępny w AMS w retargetingu reklamy OOH na urządzenia mobilne i uwzględnia tylko spoty reklamowe obejrzane w całości.
Saatchi & Saatchi kampanią loterii konsumenckiej OBI
Agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) odpowiada za koncept strategiczno-kreatywny oraz realizację materiałów kampanii promującej „Wielką Loterię w aplikacji heyOBI”. Działania obejmują telewizję, social media oraz content video.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764