logo
WIEDZA

Potencjał reklamy DOOH i jej wpływ na odbiorcę

   01.03.2018, przeczytano 1225 razy
ilustracjastrzałka

Digital Out-of-Home jest szybko rozwijającym się medium, czego dowodem są stale wzrastające wydatki firm. Statystyki wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybierane przez reklamodawców. Wraz z rozwojem nowych technologii i możliwości DOOH,  kluczową kwestią stało się nie to, czy zdecydować się na cyfrową reklamę zewnętrzną w swojej kampanii, ale jak najlepiej wykorzystać jej potencjał.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-reklamy-dooh-i-jej-wplyw-na-odbiorce,35625,artykul.html

Wydatki przeznaczone na reklamę zewnętrzną w Polsce osiągnęły w 2017 roku sumę ponad 484,3 mln PLN. Mimo to, że były niższe o 1,7% w porównaniu do roku poprzedniego, kwoty przeznaczone na DOOH odnotowały wzrost i to aż o 18% (4 mln PLN). Globalne przychody z mediów w tym sektorze - według firmy badawczej PQ Media - wzrosły natomiast o 13%, osiągając 13,4 mld USD. Statystyki te wyraźnie pokazują, że DOOH jest coraz chętniej wybieranym medium przez reklamodawców.

Firma Ocean chcąc poznać i lepiej zrozumieć wpływ reklam DOOH na konsumentów nawiązała współpracę z firmą Neuro-Insight UK. W swoim najnowszym badaniu postanowiła sprawdzić, w jaki sposób reklamodawcy wykorzystujący DOOH mogą podnieść skuteczność kampanii opierając się na wiedzy o skuteczności działania reklamy  telewizyjnej i jej roli w wzmacnianiu kampanii online. Wyniki okazały się zaskakujące - wykazano, że dynamiczne kampanie OOH mają 2,5 razy większy wpływ na widza niż na statyczne treści, co zapewnia silne emocjonalne doświadczenie dla odbiorcy, porównywalne do tego, odczuwalnego po styczności z reklamami telewizyjnymi.

Przeprowadzone badanie opierało się na sprawdzeniu reakcji odbiorcy na prezentowane mu treści reklamowe w formie statycznej i dynamicznej. Mózg człowieka przetwarza informacje w sposób wybiórczy, tak więc treść powinna być przedstawiana w odpowiedni sposób. Firma badawcza Neuro-Insight UK przeanalizowała reakcje emocjonalne uczestników na przedstawione reklamy, ich siłę, sposób oddziaływania i zapadania w pamięć. Najbardziej skuteczną okazała się reklama dynamiczna, która dostarczała odbiorcy wielu pozytywnych odczuć i została najlepiej zapamiętana przez odbiorców.

Jak mówi Helen Haines dyrektor marketingu firmy Ocean: - Cyfrowa reklama zewnętrzna działa w podobny sposób jak reklama telewizyjna. Zapewnia wiele wrażeń i silną reakcję emocjonalną. Są to dwa kluczowe elementy, które przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży.

Wyniki badania sugerują, że dynamiczna reklama DOOH stanowiąc dopełnienie reklamy telewizyjnej może przyczyniać się do wzrostu jej zasięgu oraz skutecznie kreować wizerunek marki poza domem.

Źródło: MyLED

www.myled.pl

Dodatkowe informacje:

Autor:
Diana Polska - Marketing & PR Manager w MyLED, odpowiedzialna m.in. za public relations, budowanie komunikacji marketingowej firmy oraz kreowanie kampanii na nośnikach DOOH, dostosowanych do potrzeb klientów. Pasjonuje się innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi wykorzystywanymi w cyfrowej reklamie OOH oraz tworzeniem pozytywnego wizerunku marki.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komunikacja mobilna w okresie świątecznym
Wydawać by się mogło, że przedświąteczna gorączka panuje głównie w centrach handlowych, branży e-commerce i firmach kurierskich, jednak tak naprawdę koniec roku mocno daje o sobie znać niemal w każdym, małym czy dużym przedsiębiorstwie. Czy i jak można w tym czasie usprawnić wewnętrzne procesy komunikacyjne, a także kontakt z klientami?
Skuteczne kampanie retargetingowe - wskazówki przed sezonem świątecznych zakupów
Przed sezonem świątecznych zakupów Criteo, reklamowa platforma w otwartym Internecie, opublikowała zestaw wskazówek dotyczących retargetingu. Mają one pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w ponownym zaangażowaniu użytkowników, którzy porzucili swoje koszyki przed dokonaniem zakupu. W Black Friday  sprzedaż internetowa w Polsce jest prawie...
7 grzechów głównych w zarządzaniu cyfrowym produktem
Zarządzanie produktem nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza w tak szybko zmieniającym się świecie. Szczególnie jeżeli chodzi o branże cyfrową, która z każdym rokiem zaskakuje nas czymś nowym. W zarządzaniu produktem potrzeba intuicji, która wyjdzie naprzeciw potrzebom oraz dostarczy uniwersalne rozwiązanie. Na co należy uważać chcąc osiągnąć sukces w...
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone