logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Potencjał tagowania – jak go wykorzystać?

  PR 03.01.2018, przeczytano 571 razy

Bardzo często tagi są blokowane przed indeksacją lub całkowicie usuwane. Przez to może wydawać się, że tagowanie na stronach WWW jest mniej popularne. Jednak dobrze zaprojektowana architektura informacji, uwzględniająca podstrony tagów, oraz przemyślana strategia rozwoju contentu, mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu organicznego w serwisach. Jak zatem dobrze wykorzystać potencjał mechanizmu tagowania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-tagowania-%E2%80%93-jak-go-wykorzystac,35005,artykul.html

Czym są tagi i tagowanie?

Tagi to nazwy kategorii, które klasyfikują zasoby na stronach WWW. Nazwami tych kategorii są najczęściej słowa kluczowe, które prezentowane w postaci tzw. chmury tagów, pozwalają użytkownikom w łatwy sposób odnaleźć interesujące ich treści. Każdy tag powinien mieć swoją podstronę, która grupuje treści witryny pod konkretnym adresem URL. Tagowanie natomiast jest niemal tym samym co kategoryzowanie. Najlepiej jednak, gdy tagi będą uzupełnieniem kategorii, albo ich rozwinięciem (np. pod względem merytorycznym). Mogą być też powiązane tematycznie lub w ogóle nie związane z kategoriami. Wszystko zależy od kształtu architektury informacji w serwisie.

Niewłaściwy mechanizm tagowania

Często można się spotkać ze stwierdzeniem, że dodawanie tagów w witrynie to zło. Wiele osób, przeważnie nieświadomie i na własne życzenie, niewłaściwie wykorzystuje mechanizm tagowania. Nie należy generować zbyt wielu tagów, gdzie każdy ma swój osobny adres URL, ponieważ takie działanie powoduje kanibalizowanie słów kluczowych i duplikację treści. Błędem jest również dodawanie nowych tagów (w lekko tylko zmodyfikowanej formie, np. używając liczby pojedynczej i mnogiej, polskich znaków lub nie itd.), zamiast przypisywania artykułu do już istniejących.

Bardziej przyjazne adresy URL tagów

Innym ważnym tematem jest optymalizacja slugów – przyjaznych nazw w składni adresów URL występujących po domenie głównej, np. /nazwa-taga/. Najczęściej podstrony, które są tagami, wyglądają następująco: https://domena.com/tag/jeansy-z-dziurami/. Można wykorzystać potencjał tego miejsca w adresie URL, zmieniając „tag” na jakieś tematycznie zbliżone słowo kluczowe. Należy jednak pamiętać, że zmiana odbywa się globalnie, dlatego też wstawienie tam słowa, np. „spodnie” nie będzie dobrym pomysłem – ograniczy to wtedy znacząco liczbę tagów i produktów, które można nimi otagować. Pozostając przy przykładach związanych z odzieżą, warto użyć chociażby słowa „modne”. Wszystkie adresy URL tagów będą wtedy miały postać: https://domena.com/modne/jeansy-z-wysokim-stanem/ itd. Ważne, aby słowo użyte zamiast „tag”, w ostatniej fazie projektowania struktury serwisu, było jak najbardziej uniwersalne.

Podstrony tagów

W linkowaniu wewnętrznym należy uwzględniać indeksowalne podstrony tagów, które traktuje się jak kategorie. Linki do tagów mogą występować na podstronach poszczególnych produktów, ale czasami warto dodać, chociażby te najważniejsze, w menu głównym. Można również stworzyć tzw. „chmurę tagów” w atrakcyjnej dla użytkownika formie. Podstrony tagów optymalizuje się najczęściej tak samo jak podstrony kategorii i podkategorii. Warto również opisać je oraz dodać atrakcyjne grafiki, ponieważ finalnie to tutaj będą trafiać użytkownicy z wyszukiwarki.

Korzyści z tagowania – generowanie dodatkowego ruchu

Generowanie tagów jest idealnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli tagów blogowych i produktowych jest bardzo dużo, na początek warto je uporządkować i zastanowić się, które z nich można skonsolidować, a które usunąć. Wymaga to jednak sporego nakładu pracy, zwłaszcza w dużych serwisach WWW. Jest to proces, w którym poprawnie realizowana polityka tagowania treści z czasem powinna zacząć przynosić korzyści w postaci dodatkowego ruchu z wyszukiwarki.

Źródło: Senuto

www.senuto.com/blog

Dodatkowe informacje:

Autor:
Dawid Medwiediuk - Specjalista On-Page SEO w dawidmed.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
Udany meetup to doskonały sposób na wymianę wiedzy i doświadczeń zawodowych. Dzięki swobodnej atmosferze, format spotkań jest szczególnie ceniony w branży IT. Firmy upatrują w nim szansę na budowę wizerunku „pracodawcy z wyboru”, a uczestnicy okazję do wzięcia udziału w inspirującej dyskusji. Co powinieneś zrobić, aby wydarzenie przyciągnęło jak...
Programy lojalnościowe w erze cyfrowej
Według badania przeprowadzonego przez Comarch i Kantar TNS ponad 70% polskich konsumentów należy przynajmniej do jednego programu lojalnościowego. Coraz częściej klienci oczekują jednak natychmiastowej gratyfikacji i jeszcze więcej cyfrowych rozwiązań. W jaki sposób zwiększyć ich entuzjazm, który przełoży się na realizację celów sprzedażowych?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764