logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Potencjał tagowania – jak go wykorzystać?

  PR 03.01.2018, przeczytano 600 razy

Bardzo często tagi są blokowane przed indeksacją lub całkowicie usuwane. Przez to może wydawać się, że tagowanie na stronach WWW jest mniej popularne. Jednak dobrze zaprojektowana architektura informacji, uwzględniająca podstrony tagów, oraz przemyślana strategia rozwoju contentu, mogą przyczynić się do zwiększenia ruchu organicznego w serwisach. Jak zatem dobrze wykorzystać potencjał mechanizmu tagowania?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/potencjal-tagowania-%E2%80%93-jak-go-wykorzystac,35005,artykul.html

Czym są tagi i tagowanie?

Tagi to nazwy kategorii, które klasyfikują zasoby na stronach WWW. Nazwami tych kategorii są najczęściej słowa kluczowe, które prezentowane w postaci tzw. chmury tagów, pozwalają użytkownikom w łatwy sposób odnaleźć interesujące ich treści. Każdy tag powinien mieć swoją podstronę, która grupuje treści witryny pod konkretnym adresem URL. Tagowanie natomiast jest niemal tym samym co kategoryzowanie. Najlepiej jednak, gdy tagi będą uzupełnieniem kategorii, albo ich rozwinięciem (np. pod względem merytorycznym). Mogą być też powiązane tematycznie lub w ogóle nie związane z kategoriami. Wszystko zależy od kształtu architektury informacji w serwisie.

Niewłaściwy mechanizm tagowania

Często można się spotkać ze stwierdzeniem, że dodawanie tagów w witrynie to zło. Wiele osób, przeważnie nieświadomie i na własne życzenie, niewłaściwie wykorzystuje mechanizm tagowania. Nie należy generować zbyt wielu tagów, gdzie każdy ma swój osobny adres URL, ponieważ takie działanie powoduje kanibalizowanie słów kluczowych i duplikację treści. Błędem jest również dodawanie nowych tagów (w lekko tylko zmodyfikowanej formie, np. używając liczby pojedynczej i mnogiej, polskich znaków lub nie itd.), zamiast przypisywania artykułu do już istniejących.

Bardziej przyjazne adresy URL tagów

Innym ważnym tematem jest optymalizacja slugów – przyjaznych nazw w składni adresów URL występujących po domenie głównej, np. /nazwa-taga/. Najczęściej podstrony, które są tagami, wyglądają następująco: https://domena.com/tag/jeansy-z-dziurami/. Można wykorzystać potencjał tego miejsca w adresie URL, zmieniając „tag” na jakieś tematycznie zbliżone słowo kluczowe. Należy jednak pamiętać, że zmiana odbywa się globalnie, dlatego też wstawienie tam słowa, np. „spodnie” nie będzie dobrym pomysłem – ograniczy to wtedy znacząco liczbę tagów i produktów, które można nimi otagować. Pozostając przy przykładach związanych z odzieżą, warto użyć chociażby słowa „modne”. Wszystkie adresy URL tagów będą wtedy miały postać: https://domena.com/modne/jeansy-z-wysokim-stanem/ itd. Ważne, aby słowo użyte zamiast „tag”, w ostatniej fazie projektowania struktury serwisu, było jak najbardziej uniwersalne.

Podstrony tagów

W linkowaniu wewnętrznym należy uwzględniać indeksowalne podstrony tagów, które traktuje się jak kategorie. Linki do tagów mogą występować na podstronach poszczególnych produktów, ale czasami warto dodać, chociażby te najważniejsze, w menu głównym. Można również stworzyć tzw. „chmurę tagów” w atrakcyjnej dla użytkownika formie. Podstrony tagów optymalizuje się najczęściej tak samo jak podstrony kategorii i podkategorii. Warto również opisać je oraz dodać atrakcyjne grafiki, ponieważ finalnie to tutaj będą trafiać użytkownicy z wyszukiwarki.

Korzyści z tagowania – generowanie dodatkowego ruchu

Generowanie tagów jest idealnym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie. Jeśli tagów blogowych i produktowych jest bardzo dużo, na początek warto je uporządkować i zastanowić się, które z nich można skonsolidować, a które usunąć. Wymaga to jednak sporego nakładu pracy, zwłaszcza w dużych serwisach WWW. Jest to proces, w którym poprawnie realizowana polityka tagowania treści z czasem powinna zacząć przynosić korzyści w postaci dodatkowego ruchu z wyszukiwarki.

Źródło: Senuto

www.senuto.com/blog

Dodatkowe informacje:

Autor:
Dawid Medwiediuk - Specjalista On-Page SEO w dawidmed.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ikea Family – transformacja danowa firmy
Na koniec naszego cyklu prezentującego zwycięskie kampanie XIX edycji Effie Awards zostawiliśmy projekt nietypowy. Na tle prezentowanych poprzednio kampanii prowadzonych z wykorzystaniem spotów, reklam i mediów masowych może się on wydawać mało efektowny. Okazał się jednak bardzo efektywny. Analiza danych, personalizacja, relacje z klientami - te robiące ostatnio karierę...
Wstęp do typografii

Typografia na co dzień (1): Wstęp do typografii

„Książka nie jest już jedyną posta­cią słowa dru­ko­wa­nego. Znaczną część istot­nych tre­ści publi­kuje się dzi­siaj w for­mie gazet, cza­so­pism, reklam. […] Pro­duk­cja kro­jów pisma, wymy­śla­nie nowych czcio­nek docho­dzi do absurdu. Można dostrzec całą masę małych i malut­kich kie­run­ków, z któ­rych każdy błą­dzi na swój...
Drukowany merchandising: 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie
W świecie szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych szybkość, cena i wygoda są kluczowymi czynnikami, gdy chodzi o pozyskiwanie klientów przez sklep lub supermarket oraz zadbanie o ich zadowolenie. Nie jest tajemnicą, że rynek sprzedaży detalicznej zmaga się z trudnościami. Sklep ma tylko 2 minuty, aby zrobić wrażenie na kliencie[1]. Odliczanie rozpoczyna się od momentu wejścia...
Above and Beyond. Polskie studia kreatywne projektują wystawę astronomiczną
10 kwietnia 2019 roku w obserwatorium astronomicznym w Lejdzie w Holandii zainaugurowana została nowa wystawa Above and Beyond: Making Sense Of The Universe For 100 Years. Ekspozycję otworzył John Grunsfeld, astronauta NASA oraz nowojorska blogerka Maria Popova, autorka znanego bloga Brain Pickings.
Największym błędem w komunikacji jest jej brak. Marki są jednak coraz bardziej świadome, jak bardzo jest ważna i podejmują próby komunikowania się z odbiorcami. Czy robią to wystarczająco dobrze? Poznaj 5 najczęstszych błędów, które występują w komunikacji marek z sektora B2B.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764