logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powered by mydło?

   09.09.2003, przeczytano 899 razy

Amerykańska firma Millennium Cell nadała nowe znaczenie terminowi „czysta energia”. Opracowane przez nią ogniwa paliwowe jako źródło wodoru wykorzystują bowiem... mydło, a precyzyjniej mówiąc: borowodorek sodu, który jest mydła podstawowym składnikiem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powered-by-mydlo,1815,artykul.html

Z borowodorku sodu, po przepuszczeniu przez odpowiedni katalizator, uwalniany jest wodór, który w połączeniu z tlenem produkuje energię. Firma przygotowała kilka prototypów – dla telefonów komórkowych, notebooków i handheldów. Ogniwa są wielkości standardowych baterii, pozwalają jednak na czterokrotnie dłuższą pracę. Zasilanie jest obecnie jednym z podstawowych problemów dla rozwoju sprzętu przenośnego. Jak mówi Stephen Tang, prezes Millenium Cell: „Pojemność baterii rośnie w tempie 10% rocznie. Za to zapotrzebowanie na energię rośnie w ciągu roku o 30 do 50%”.

Tang twierdzi, że w borowodorku sodu jest tyle energii, co w benzynie. Jednak w odróżnieniu od benzyny, jak i stosowanego w prototypowych ogniwach innych producentów metanolu, ten związek nie jest łatwopalny i nie zanieczyszcza środowiska. Po reakcji zostają jedynie woda i boraks. Technologia została opracowana na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego, gdzie paliwo pozbawione właściwości wybuchowych zdecydowanie poprawia bezpieczeństwo pojazdu. Prototypy samochodów z napędem MilleniumCel mają już firmy DaimlerChrysler i Peugeot. Na potrzeby branży elektronicznej przewidywane są różne metody uzupełniania energii – baterie, które po zużyciu będzie się wyrzucać lub odsyłać do producenta, jak i kartridże do napełniania. Takie „tankowanie” kosztowałoby około 1,50 USD.

Źródło informacji: Wired

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fielmann z nową odsłoną kampanii „Widzimy Twoje potrzeby”
Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 przygotowała dla marki Fielmann nową odsłonę kampanii wizerunkowej „Widzimy Twoje potrzeby“. W jej ramach zobaczymy nową komunikację w kanałach digital, w tym kontynuację serii reklam pod hasłem „Za okularami“ oraz działania promocyjne. Kampania potrwa do końca marca. Za mediaplan kampanii odpowiada Zenith...
Boris Manev dyrektorem ds. zrównoważonego rozwoju w Epson Europe
Nominat zamierza przyspieszyć ewolucję marki Epson w stronę zrównoważonego rozwoju i zwiększać wartość oferowanych przez nią w tym zakresie technologii.
Agencja Cut The Mustard wygrała przetarg i podpisała umowę z Frito Lay Poland, spółką należącą do PepsiCo - jednego z największych na świecie producentów napojów i słonych przekąsek. Agencja przygotuje działania kampanijne dla marek Lay’s Max i Doritos.
Fritz-kola doskonali wizerunek
fritz-kola, pionier na niezależnej scenie napojów typu kola, od 1 kwietnia 2024 r. będzie przyciągać konsumentów w Polsce i za granicą świeżym, nowoczesnym wyglądem. We współpracy z brytyjską agencją projektową Robot Food i ilustratorem Chrisem Mitchellem, marka wprowadza nowe, wyraziste logo. Unowocześnia także wygląd lemoniad fritz-limo oraz uzupełnia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764