logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powrót czerwieni: nowe logo Poczty Polskiej

   23.01.2013, przeczytano 7402 razy

Poczta Polska wraca do czerwonej, tradycyjnej kolorystyki. To jedna ze zmian związanych z wprowadzeniem nowego logo i systemu identyfikacji wizualnej W Warszawie uruchomiono właśnie modelową placówkę, prezentującą nowy wystrój i wizualizację. Po całonocnej przerwie technicznej rszyła także nowa strona internetowa wyposażona w layout oparty na nowych zasadach identyfikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powrot-czerwieni%3A-nowe-logo-poczty-polskiej,17769,artykul.html

Według Poczty Polskiej, nowa identyfikacja wizualna, oparta o biało - czerwono - żółtą kolorystykę to połączenie wyraźnej zmiany i kilkusetletniej tradycji. Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również podkreślać narodowy charakter operatora. Według pocztowców sam znak graficzny to nowoczesna i rozwojowa adaptacja pocztowej trąbki.

Jak podkreśla Poczta Polska, wybór nowej wizualizacji poprzedzony był licznymi badaniami marketingowymi. -  Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – wyjaśnia Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Wprowadzanie nowego logo w placówkach ma odbywać się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat, zaś roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 - 6 mln zł. Spółka wskazuje jednak, że koszty remontu placówek i tak sięgają 50 mln złotych rocznie. Dla porównania, całkowity koszt niedawno rozpoczętego rebrandingu PZU szacowany był na poziomie 20 mln. zł. Przedstawiciele PZU podawali wówczas przykład firmy telekomunikacyjnej, w wypadku której koszty podobnej operacji wyniosły 10-15 razy więcej.

Zmiany wizualizacji placówek pocztowych mają podkreślać profesjonalną obsługę, łatwy dostęp do usług i przyjazną atmosferę – zadania wymieniane przez spółkę wśród priorytetowych celów towarzyszących budowie silnej grupy pocztowo - finansowo – logistycznej. 

Nowa placówka ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział ma rozszerzać i poprawiać funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka ma się stać czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. W najbliższym czasie uruchomione mają zostać pilotażowo jeszcze dwie placówki. Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym.

Zmianom w sieci placówek towarzyszy start nowej strony internetowej. Uruchomienie witryny ma być pierwszym krokiem budowy nowoczesnego oraz przyjaznego klientom portalu.

Źródło: Signs.pl

Galeria: Nowa wizualizacja placówek Poczty Polskiej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Apropos poczty. Dziś mój pracownik mówi wchodzi na pocztę wysłać list - okienka pozamykane - Panie sączą kawę aż szybki im zaparowały :) a ludzie stoją i czekają aż wypiją do końca kawusię. Normalnie Bareja. Ta firma będzie coraz mniejsza.

,

Za jednym z wpisów: logo wyglądające jak leżący na łóżku gość, z dłońmi pod głową, któremu ktoś robi fellatio - ciekawe jaka była idea

avatar użytkownika
,

Takich skojarzeń jest więcej - przykład na naszym profilu na fb  

avatar użytkownika
,

ciekawe czemu "ukrywają" że strona powstała na systemie WordPress jeszcze w pierwszy dzień było to jawne w meta nagłówkach, teraz już jest usunięte.

avatar użytkownika
,

Pewnie dlatego że są tacy co wynajdują takie rzeczy :-)  

,

bo to jest niewłaściwe stosować najpopularniejszy skrypt na świecie - ciągle rozwijany, dopasowywany i zabezpieczany - lepiej chwalić się autorskim zbitkiem dziwnego kodu ale...  

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764