Poczta Polska wraca do czerwonej, tradycyjnej kolorystyki. To jedna ze zmian związanych z wprowadzeniem nowego logo i systemu identyfikacji wizualnej W Warszawie uruchomiono właśnie modelową placówkę, prezentującą nowy wystrój i wizualizację. Po całonocnej przerwie technicznej rszyła także nowa strona internetowa wyposażona w layout oparty na nowych zasadach identyfikacji.
Według Poczty Polskiej, nowa identyfikacja wizualna, oparta o biało - czerwono - żółtą kolorystykę to połączenie wyraźnej zmiany i kilkusetletniej tradycji. Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również podkreślać narodowy charakter operatora. Według pocztowców sam znak graficzny to nowoczesna i rozwojowa adaptacja pocztowej trąbki.
Jak podkreśla Poczta Polska, wybór nowej wizualizacji poprzedzony był licznymi badaniami marketingowymi. - Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – wyjaśnia Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.
Wprowadzanie nowego logo w placówkach ma odbywać się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat, zaś roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 - 6 mln zł. Spółka wskazuje jednak, że koszty remontu placówek i tak sięgają 50 mln złotych rocznie. Dla porównania, całkowity koszt niedawno rozpoczętego rebrandingu PZU szacowany był na poziomie 20 mln. zł. Przedstawiciele PZU podawali wówczas przykład firmy telekomunikacyjnej, w wypadku której koszty podobnej operacji wyniosły 10-15 razy więcej.
Zmiany wizualizacji placówek pocztowych mają podkreślać profesjonalną obsługę, łatwy dostęp do usług i przyjazną atmosferę – zadania wymieniane przez spółkę wśród priorytetowych celów towarzyszących budowie silnej grupy pocztowo - finansowo – logistycznej.
Nowa placówka ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział ma rozszerzać i poprawiać funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka ma się stać czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.
Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. W najbliższym czasie uruchomione mają zostać pilotażowo jeszcze dwie placówki. Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym.
Zmianom w sieci placówek towarzyszy start nowej strony internetowej. Uruchomienie witryny ma być pierwszym krokiem budowy nowoczesnego oraz przyjaznego klientom portalu.
Źródło: Signs.pl