logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powrót czerwieni: nowe logo Poczty Polskiej

   23.01.2013, przeczytano 7455 razy

Poczta Polska wraca do czerwonej, tradycyjnej kolorystyki. To jedna ze zmian związanych z wprowadzeniem nowego logo i systemu identyfikacji wizualnej W Warszawie uruchomiono właśnie modelową placówkę, prezentującą nowy wystrój i wizualizację. Po całonocnej przerwie technicznej rszyła także nowa strona internetowa wyposażona w layout oparty na nowych zasadach identyfikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powrot-czerwieni%3A-nowe-logo-poczty-polskiej,17769,artykul.html

Według Poczty Polskiej, nowa identyfikacja wizualna, oparta o biało - czerwono - żółtą kolorystykę to połączenie wyraźnej zmiany i kilkusetletniej tradycji. Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również podkreślać narodowy charakter operatora. Według pocztowców sam znak graficzny to nowoczesna i rozwojowa adaptacja pocztowej trąbki.

Jak podkreśla Poczta Polska, wybór nowej wizualizacji poprzedzony był licznymi badaniami marketingowymi. -  Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – wyjaśnia Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Wprowadzanie nowego logo w placówkach ma odbywać się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat, zaś roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 - 6 mln zł. Spółka wskazuje jednak, że koszty remontu placówek i tak sięgają 50 mln złotych rocznie. Dla porównania, całkowity koszt niedawno rozpoczętego rebrandingu PZU szacowany był na poziomie 20 mln. zł. Przedstawiciele PZU podawali wówczas przykład firmy telekomunikacyjnej, w wypadku której koszty podobnej operacji wyniosły 10-15 razy więcej.

Zmiany wizualizacji placówek pocztowych mają podkreślać profesjonalną obsługę, łatwy dostęp do usług i przyjazną atmosferę – zadania wymieniane przez spółkę wśród priorytetowych celów towarzyszących budowie silnej grupy pocztowo - finansowo – logistycznej. 

Nowa placówka ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział ma rozszerzać i poprawiać funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka ma się stać czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. W najbliższym czasie uruchomione mają zostać pilotażowo jeszcze dwie placówki. Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym.

Zmianom w sieci placówek towarzyszy start nowej strony internetowej. Uruchomienie witryny ma być pierwszym krokiem budowy nowoczesnego oraz przyjaznego klientom portalu.

Źródło: Signs.pl

Galeria: Nowa wizualizacja placówek Poczty Polskiej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Apropos poczty. Dziś mój pracownik mówi wchodzi na pocztę wysłać list - okienka pozamykane - Panie sączą kawę aż szybki im zaparowały :) a ludzie stoją i czekają aż wypiją do końca kawusię. Normalnie Bareja. Ta firma będzie coraz mniejsza.

,

Za jednym z wpisów: logo wyglądające jak leżący na łóżku gość, z dłońmi pod głową, któremu ktoś robi fellatio - ciekawe jaka była idea

avatar użytkownika
,

Takich skojarzeń jest więcej - przykład na naszym profilu na fb  

avatar użytkownika
,

ciekawe czemu "ukrywają" że strona powstała na systemie WordPress jeszcze w pierwszy dzień było to jawne w meta nagłówkach, teraz już jest usunięte.

avatar użytkownika
,

Pewnie dlatego że są tacy co wynajdują takie rzeczy :-)  

,

bo to jest niewłaściwe stosować najpopularniejszy skrypt na świecie - ciągle rozwijany, dopasowywany i zabezpieczany - lepiej chwalić się autorskim zbitkiem dziwnego kodu ale...  

Najnowsze w tym dziale

VML z kampanią nowego produktu Garnier
Agencja VML realizuje dla Garnier, marki L’Oréal, kampanię launchującą uniwersalne saszetki koloryzujące Color Shampoo Retouch. Kampania wystartowała na początku czerwca. 
Oclean X-Ultra jako HyperGram: hologramy na Dworcu Centralnym
Oclean, producent zaawansowanych technologicznie urządzeń do domowej higieny jamy ustnej, hologramowo wyświetlił najnowszy model szczoteczki Oclean X Ultra w ramach doświadczenia HyperGram. To pierwsze tego typu działanie w Polsce, które odbiorcy obejrzą na Dworcu Centralnym w Warszawie i centrum handlowym Westfield Arkadia.
Public Dialog rozpoczyna współpracę z AirHelp
Agencja Public Dialog rozpoczęła w czerwcu długofalową współpracę z AirHelp, firmy z branży tech travel, jednym największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. W ramach podpisanej umowy agencja zajmie się doradztwem w obszarze komunikacji korporacyjnej oraz employer brandingu.
Kaufland rusza z kampanią na EURO 2024
Emocje związane z rozgrywkami EURO 2024 w piłce nożnej ogarnęły miliony fanów tego sportu. Kibicować można na różne sposoby – swoją akcję rozpoczyna właśnie Kaufland, pod hasłem „Zostań mistrzem oszczędzania w Kauflandzie”. Za każdego gola strzelonego przez reprezentację Polski sieć nagrodzi uczestników programu lojalnościowego Kaufland...
Samsung: ekspozycja telewizorów The Frame na targach Art Basel
Na odbywających się właśnie targach Art Basel w Bazylei firma Samsung, jako pierwszy oficjalny partner wystawy, zaprezentowała najnowszą linię unikatowych telewizorów The Frame. Tegoroczne wydarzenie odbywa się w dniach 13-16 czerwca w centrum wystawienniczym Messe Basel w Szwajcarii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764