logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powrót czerwieni: nowe logo Poczty Polskiej

   23.01.2013, przeczytano 7845 razy

Poczta Polska wraca do czerwonej, tradycyjnej kolorystyki. To jedna ze zmian związanych z wprowadzeniem nowego logo i systemu identyfikacji wizualnej W Warszawie uruchomiono właśnie modelową placówkę, prezentującą nowy wystrój i wizualizację. Po całonocnej przerwie technicznej rszyła także nowa strona internetowa wyposażona w layout oparty na nowych zasadach identyfikacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powrot-czerwieni%3A-nowe-logo-poczty-polskiej,17769,artykul.html

Według Poczty Polskiej, nowa identyfikacja wizualna, oparta o biało - czerwono - żółtą kolorystykę to połączenie wyraźnej zmiany i kilkusetletniej tradycji. Czerwony kolor oraz złota lub żółta trąbka towarzyszyły Poczcie od początków jej istnienia. Nowa kolorystyka ma również podkreślać narodowy charakter operatora. Według pocztowców sam znak graficzny to nowoczesna i rozwojowa adaptacja pocztowej trąbki.

Jak podkreśla Poczta Polska, wybór nowej wizualizacji poprzedzony był licznymi badaniami marketingowymi. -  Nowy logotyp ma być widocznym symbolem zmian zachodzących na Poczcie. Dlatego w pierwszej kolejności zostanie wdrożony w placówkach nowego modelu oraz najbardziej reprezentacyjnych placówkach z obecnej sieci – wyjaśnia Janusz Wojtas, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Wprowadzanie nowego logo w placówkach ma odbywać się stopniowo. Ze względu na skalę działalności Poczty Polskiej, która ma największą sieć placówek w kraju, nowa wizualizacja będzie wdrażana kilka lat, zaś roczne wydatki na ten cel wyniosą ok 2 - 6 mln zł. Spółka wskazuje jednak, że koszty remontu placówek i tak sięgają 50 mln złotych rocznie. Dla porównania, całkowity koszt niedawno rozpoczętego rebrandingu PZU szacowany był na poziomie 20 mln. zł. Przedstawiciele PZU podawali wówczas przykład firmy telekomunikacyjnej, w wypadku której koszty podobnej operacji wyniosły 10-15 razy więcej.

Zmiany wizualizacji placówek pocztowych mają podkreślać profesjonalną obsługę, łatwy dostęp do usług i przyjazną atmosferę – zadania wymieniane przez spółkę wśród priorytetowych celów towarzyszących budowie silnej grupy pocztowo - finansowo – logistycznej. 

Nowa placówka ma wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział ma rozszerzać i poprawiać funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka ma się stać czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Nowe placówki będą tworzone według standardu obejmującego jednolitą kolorystykę, aranżację, wykończenie i funkcjonalność. W najbliższym czasie uruchomione mają zostać pilotażowo jeszcze dwie placówki. Do końca roku ma ich powstać około 50. Dodatkowo Poczta Polska wspólnie z Bankiem Pocztowym buduje sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym.

Zmianom w sieci placówek towarzyszy start nowej strony internetowej. Uruchomienie witryny ma być pierwszym krokiem budowy nowoczesnego oraz przyjaznego klientom portalu.

Źródło: Signs.pl

Galeria: Nowa wizualizacja placówek Poczty Polskiej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Apropos poczty. Dziś mój pracownik mówi wchodzi na pocztę wysłać list - okienka pozamykane - Panie sączą kawę aż szybki im zaparowały :) a ludzie stoją i czekają aż wypiją do końca kawusię. Normalnie Bareja. Ta firma będzie coraz mniejsza.

,

Za jednym z wpisów: logo wyglądające jak leżący na łóżku gość, z dłońmi pod głową, któremu ktoś robi fellatio - ciekawe jaka była idea

avatar użytkownika
,

Takich skojarzeń jest więcej - przykład na naszym profilu na fb  

avatar użytkownika
,

ciekawe czemu "ukrywają" że strona powstała na systemie WordPress jeszcze w pierwszy dzień było to jawne w meta nagłówkach, teraz już jest usunięte.

avatar użytkownika
,

Pewnie dlatego że są tacy co wynajdują takie rzeczy :-)  

,

bo to jest niewłaściwe stosować najpopularniejszy skrypt na świecie - ciągle rozwijany, dopasowywany i zabezpieczany - lepiej chwalić się autorskim zbitkiem dziwnego kodu ale...  

Najnowsze w tym dziale

Salestube wchodzi na rynek brytyjski
Salestube, spółka MarTech & e-commerce connected należąca do Group One, największej niezależnej grupy marketingowo-technologicznej w Polsce, otwiera nowe biuro w Londynie – europejskim centrum reklamy i innowacji technologicznych. Ekspansja na rynek brytyjski odbywa się w ramach joint venture z należącą do wieloletniego partnera grupy Serviceplan Group, agencją...
FESPA: Mimaki Europe z nową wizją i ofertą
Mimaki Europe, przodujący dostawca przemysłowych drukarek atramentowych i ploterów tnących, zaprezentował swoją nową wizję, strukturę i strategię wejścia na rynek na tle nowych innowacji produktowych, które zadebiutowały na targach FESPA Global Print Expo 2025.
KERRIS kontynuuje współpracę z MAKRO
Agencja KERRIS przedłużyła współpracę z MAKRO Polska, liderem na rynku hurtowni wspierającym sektor HoReCa oraz handel tradycyjny. Po roku udanej współpracy w zakresie obsługi kanałów social media, KERRIS nie tylko utrzymał prowadzenie działań, ale również poszerzył zakres usług o nowy kanał komunikacji – Instagram.
Panasonic LUMIX S 24-60mm F2.8 (S-E2460) - obiektyw zmiennoogniskowy
Panasonic przedstawia nowy obiektyw LUMIX S 24-60mm F2.8 (S-E2460) z mocowaniem L-Mount. Nowy obiektyw w linii LUMIX standard zoom charakteryzuje się dużą przysłoną F2.8 w całym, wszechstronnym zakresie ogniskowych. Jego unikalna, kompaktowa i lekka konstrukcja zwiększa mobilność, czyniąc go idealnym wyborem do fotografii dynamicznej, krajobrazów i architektury,...
Publicis Warsaw uruchamia Team Promo
W odpowiedzi na potrzeby klientów oraz wyzwania rynkowe agencja Publicis Warsaw (d. Publicis Worldwide Poland) uruchamia Team Promo, specjalizujący się w tworzeniu innowacyjnych aktywacji konsumenckich typu „buy & get”, konkursów oraz loterii łączących kreatywność z najnowszymi osiągnięciami technologicznymi, w tym AI. Na czele zespołu stoi Bartłomiej...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764