5kumbria, 2015-10-26 16:35redakcja, 2015-10-26 15:06Redakcja chce takich regulacji które zapewniłyby wszystkim równe warunki
Jaka regulacja zmusi szarostrefowca do założenia działałaności i działania w oparciu o rynkowe ceny?
Jaka regulacja sprawi, że firma nie będzie brała zleceń poniżej progu kosztów?
Rynek reklamowy to rynek klienta. Firmy reklamowe konkurują o takich klientów, jakich kreują obowiązujące regulacje. Jeśli te regulacje pozwalają klientom na unikanie kosztów związanych z ekspozycją i nośnikiem, to praktyka pokazuje, że te zaoszczędzone środki nie trafiają wcale do nas. Przeciwnie - taka sytuacja sprawia, że na rynku dominują klienci szukający okazji do uniknięcia kolejnego kosztu w postaci kosztów realizacji - naszej pracy właśnie. Jeśli tacy klienci dominują dzięki burdelowi prawnemu, to o takich klientów biją się firmy reklamowe - jedynym skutecznym w tym wypadku orężem, czyli zbijaniem ceny.