logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powstaje Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

   28.04.2004, przeczytano 9989 razy

W dniach 22-23 maja br. w "Laboratorium" Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbędzie się spotkanie inauguracyjne Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, któremu towarzyszyć będą wykłady zaproszonych grafików, krytyków i historyków sztuki poświęcone wybranym zagadnieniom z historii oraz współczesnym problemom grafiki użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powstaje-stowarzyszenie-tworcow-grafiki-uzytkowej,2188,artykul.html

Zaprezentowane zostaną również statut i plan działaności Stowarzyszenia oraz prace graficzne członków założycieli STGU.

Idea powołania do życia organizacji skupiającej twórców grafiki użytkowej narodziła się jesienią ubiegłego roku w środowisku młodych warszawskich, niezależnych grafików, działających samodzielnie lub w ramach założonych przez siebie studiów i firm graficznych.

Do grona członków-założycieli Stowarzyszenia należą: Studio Bakalie (Katarzyna Grupińska, Magdalena Małczyńska-Umeda, Elżbieta Skrzypek), Jan Aleksander Bersz, Jakub Jezierski, Grzegorz Laszuk, Luxsfera (Kasper Skirgajłło-Krajewski, Monika Żyła), Marek Rzadkowski (Semafor), Mama Studio (Michał Pawlik, Magdalena Ponagajbo, Marcin Wawrzkiewicz), Paweł Palikot, Paweł Piotr Przybył, Michał Łojewski (Whitecat).

Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej jest reakcją na postępujące w naszym kraju, przeciwstawne procesy i zjawiska: z jednej strony niski poziom kultury plastycznej i wizualnej społeczeństwa, ignorancję i niewiedzę dotyczącą zasad kształtowania i stosowania profesjonalnej grafiki użytkowej, z drugiej zaś godna zauważenia postawa i bezinteresowne zaangażowanie wielu ludzi, dążących do podniesienia poziomu kultury graficznej w Polsce.

Pragniemy przyczynić się do powstania aktywnego środowiska, które stworzy wspólną płaszczyznę do wymiany myśli i doświadczeń, reprezentowania naszych poglądów i koncepcji na grafikę użytkową. Środowiska, które umożliwi integrację twórców, krytyków i historyków zajmujących się zawodowo grafiką projektową oraz stworzy sprzyjające warunki do nauki i zawodowego rozwoju.
Realizacji powyższych założeń służyć będzie działalność:
wystawiennicza – organizacja prezentacji tematycznych i przeglądowych;
edukacyjna – organizacja wykładów, warsztatów, kursów, dotyczących istotnych aspektów działalności zawodowej oraz warsztatu grafika-projektanta (min. prawo autorskie, techniki poligraficzne, nowoczesne technologie DTP);
informacyjna – wydawanie biuletynu branżowego oraz tworzenie i udostępnianie baz danych o wydarzeniach graficznych w kraju i na świecie.

Wyjątkową inicjatywą w dziejach współczesnej polskiej grafiki użytkowej stanie się już wkrótce instytucja znaku jakości „Dobry projekt”, która będzie częścią programu promującego wartościową twórczość projektową.
Planujemy ścisłą współpracę z organizacjami o podobnych założeniach programowych w Polsce i zagranicą.


W czasie dwudniowego spotkania wykłady poświęcone różnym aspektom współczesnej grafiki użytkowej wygłoszą: Szymon Bojko, Maciej Buszewicz, Jacek Mrowczyk, Piotr Rypson, Adam Twardoch i Michał Warda.

Liczymy na zainteresowanie mediów naszym przedsięwzięciem, które już w maju pojawi się w kalendarzu kulturalnych imprez Warszawy. Mamy nadzieję, że dzięki Państwu, będziemy mogli dotrzeć do odbiorców z szeroką informacją o naszej akcji, a w przyszłości o naszej działalności.

Źródło: STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jako ze wszystko juz było... do tej pory istnieje, przynajmniej formalnie, bo nie uległo rozwiązaniu, Stowarzyszenie Polskich Artystów Grafików Projektantów. Ciekawe co dalej...
Co do "znaku jakości" to inicjatywa raczej z kręgu humoru, bo niby kiedy będzie przyznawany: po oddaniu klientowi czy przed. Raczej nalezy domniemywac że po, a co za tym idzie będzie to raczej laurka dla projektanta, ale bez kozysci dla klienta. Czyli sami siebie pochwalimy. Jestem dość sceptyczny bo troche takich przedsięwzięć już widziałem.

avatar użytkownika
,

Co do znaku jakości też mam wątpliwości. Albo Stowarzyszenie stanie się silną organizacją zawodową i wtedy sam fakt przynalezności do niego będzie znakiem jakości - tak jak powinna nim być przynalezność do cechu rzemieślniczego - albo nie będzie silną i znaną organizacją, a wtedy takie znaki jakości nie będą miały dla klientów żadnego znaczenia.

Znaki jakości mają to do siebie, że dewaluują się łatwo pod wpływem różnych podróbek - tak jak to ma miejsce ze znakiem "Teraz Polska", którego podróby w postaci znaków "Dobre, bo Polskie" itp. zagościły na stałe na opakowaniach. Przynalezności do znanej organizacji zawodowej nie da się podrobić.

Ale - nie widzę powodu, aby krytykować to przedsięwzięcie. Poczekajmy, zobaczymy... Ja życzę im powodzienia.

Łukasz
  

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764