logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powstaje Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej

   28.04.2004, przeczytano 8394 razy

W dniach 22-23 maja br. w "Laboratorium" Centrum Sztuki Współczesnej w Zamku Ujazdowskim w Warszawie odbędzie się spotkanie inauguracyjne Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, któremu towarzyszyć będą wykłady zaproszonych grafików, krytyków i historyków sztuki poświęcone wybranym zagadnieniom z historii oraz współczesnym problemom grafiki użytkowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powstaje-stowarzyszenie-tworcow-grafiki-uzytkowej,2188,artykul.html

Zaprezentowane zostaną również statut i plan działaności Stowarzyszenia oraz prace graficzne członków założycieli STGU.

Idea powołania do życia organizacji skupiającej twórców grafiki użytkowej narodziła się jesienią ubiegłego roku w środowisku młodych warszawskich, niezależnych grafików, działających samodzielnie lub w ramach założonych przez siebie studiów i firm graficznych.

Do grona członków-założycieli Stowarzyszenia należą: Studio Bakalie (Katarzyna Grupińska, Magdalena Małczyńska-Umeda, Elżbieta Skrzypek), Jan Aleksander Bersz, Jakub Jezierski, Grzegorz Laszuk, Luxsfera (Kasper Skirgajłło-Krajewski, Monika Żyła), Marek Rzadkowski (Semafor), Mama Studio (Michał Pawlik, Magdalena Ponagajbo, Marcin Wawrzkiewicz), Paweł Palikot, Paweł Piotr Przybył, Michał Łojewski (Whitecat).

Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej jest reakcją na postępujące w naszym kraju, przeciwstawne procesy i zjawiska: z jednej strony niski poziom kultury plastycznej i wizualnej społeczeństwa, ignorancję i niewiedzę dotyczącą zasad kształtowania i stosowania profesjonalnej grafiki użytkowej, z drugiej zaś godna zauważenia postawa i bezinteresowne zaangażowanie wielu ludzi, dążących do podniesienia poziomu kultury graficznej w Polsce.

Pragniemy przyczynić się do powstania aktywnego środowiska, które stworzy wspólną płaszczyznę do wymiany myśli i doświadczeń, reprezentowania naszych poglądów i koncepcji na grafikę użytkową. Środowiska, które umożliwi integrację twórców, krytyków i historyków zajmujących się zawodowo grafiką projektową oraz stworzy sprzyjające warunki do nauki i zawodowego rozwoju.
Realizacji powyższych założeń służyć będzie działalność:
wystawiennicza – organizacja prezentacji tematycznych i przeglądowych;
edukacyjna – organizacja wykładów, warsztatów, kursów, dotyczących istotnych aspektów działalności zawodowej oraz warsztatu grafika-projektanta (min. prawo autorskie, techniki poligraficzne, nowoczesne technologie DTP);
informacyjna – wydawanie biuletynu branżowego oraz tworzenie i udostępnianie baz danych o wydarzeniach graficznych w kraju i na świecie.

Wyjątkową inicjatywą w dziejach współczesnej polskiej grafiki użytkowej stanie się już wkrótce instytucja znaku jakości „Dobry projekt”, która będzie częścią programu promującego wartościową twórczość projektową.
Planujemy ścisłą współpracę z organizacjami o podobnych założeniach programowych w Polsce i zagranicą.


W czasie dwudniowego spotkania wykłady poświęcone różnym aspektom współczesnej grafiki użytkowej wygłoszą: Szymon Bojko, Maciej Buszewicz, Jacek Mrowczyk, Piotr Rypson, Adam Twardoch i Michał Warda.

Liczymy na zainteresowanie mediów naszym przedsięwzięciem, które już w maju pojawi się w kalendarzu kulturalnych imprez Warszawy. Mamy nadzieję, że dzięki Państwu, będziemy mogli dotrzeć do odbiorców z szeroką informacją o naszej akcji, a w przyszłości o naszej działalności.

Źródło: STGU

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Jako ze wszystko juz było... do tej pory istnieje, przynajmniej formalnie, bo nie uległo rozwiązaniu, Stowarzyszenie Polskich Artystów Grafików Projektantów. Ciekawe co dalej...
Co do "znaku jakości" to inicjatywa raczej z kręgu humoru, bo niby kiedy będzie przyznawany: po oddaniu klientowi czy przed. Raczej nalezy domniemywac że po, a co za tym idzie będzie to raczej laurka dla projektanta, ale bez kozysci dla klienta. Czyli sami siebie pochwalimy. Jestem dość sceptyczny bo troche takich przedsięwzięć już widziałem.

avatar użytkownika
,

Co do znaku jakości też mam wątpliwości. Albo Stowarzyszenie stanie się silną organizacją zawodową i wtedy sam fakt przynalezności do niego będzie znakiem jakości - tak jak powinna nim być przynalezność do cechu rzemieślniczego - albo nie będzie silną i znaną organizacją, a wtedy takie znaki jakości nie będą miały dla klientów żadnego znaczenia.

Znaki jakości mają to do siebie, że dewaluują się łatwo pod wpływem różnych podróbek - tak jak to ma miejsce ze znakiem "Teraz Polska", którego podróby w postaci znaków "Dobre, bo Polskie" itp. zagościły na stałe na opakowaniach. Przynalezności do znanej organizacji zawodowej nie da się podrobić.

Ale - nie widzę powodu, aby krytykować to przedsięwzięcie. Poczekajmy, zobaczymy... Ja życzę im powodzienia.

Łukasz
  

,

Jeśli spojrzeć na statut i dziwne moim zdaniem faworyzowanie członków załozycieli, to nie wróży to nic dobrego.
Jeśli propagowanie dziedziny ale tylko w stolicy, to również nie wróżę szczęśliwości wiecznej.

Najnowsze w tym dziale

B-life Botanicals z niecodzienną kampanią outdoorową
W czerwcu ruszyła kampania outdoorowa nowych warzonych napojów B-Life Botanicals. Na nośnikach reklamowych można zobaczyć niecodzienne elementy 3D – puszki i liście. Kampania realizowana jest między innymi na nośnikach Cityboard Media.
„Żubr zaprasza na Podlasie” w nowej kampanii marki
Tym razem nie strażnik Puszczy i opiekun jej mieszkańców, ale gospodarz i przewodnik – w taką rolę wciela się Żubr w najnowszym spocie „Żubr zaprasza na Podlasie”. Marka prezentuje walory swojego macierzystego regionu, chcąc odwdzięczyć mu się w ten sposób i zachęcić do przyjazdu turystów.
Mrożone Danonki w letniej kampanii
Marka Danonki rusza z nową kampanią, która łączy promowanie mrożenia Danonków jako sposobu na letni przysmak dla dzieci z edukacyjnym tematem przewodnim - poznawaniem zwierząt zmieniających barwy. Oczywiście w towarzystwie Danonka, sympatycznego bohatera marki oraz z zapasem Danonków – teraz z nowymi patyczkami zmieniającymi kolor.
PR-owcy dla NGO - Społeczna Pomoc Komunikacyjna pod patronatem PSPR
Polskie Stowarzyszenie Public Relations objęło patronatem Społeczną Pomoc Komunikacyjną – akcję skierowaną do organizacji społecznych i profesjonalistów komunikacji. W ramach burz mózgów organizowanych przez SPK specjalistki i specjaliści PR pomagają NGO-som w pokonywaniu komunikacyjnych wyzwań. Inicjatorem akcji jest Fundacja Głośniej.
Oknoplast rusza z kampanią reklamową okna Prismatic
OKNOPLAST rozpoczyna kampanię telewizyjną i digitalową dotyczącą swojej tegorocznej premiery rynkowej – okna PRISMATIC. Stworzone na potrzeby akcji reklamowej spoty widzowie mogą zobaczyć już od 17 czerwca. Zapowiadają one wprowadzenie produktu, który w ofercie firmy pojawi się już niebawem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764