logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Powstanie Warszawskie w zagranicznych mediach dzięki grze „Warsaw”

  PR 31.07.2019, przeczytano 1322 razy
ilustracjastrzałka

Produkowane w Polsce gry komputerowe podbijają w ostatnich latach świat i stają się tematem artykułów w międzynarodowych mediach. Powstanie Warszawskie, którego 75. rocznica wybuchu obchodzona będzie 1 sierpnia 2019 r., zostało od czasu ogłoszenia gry wspomniane w ponad 370 publikacjach na całym świecie, w tym tak znaczących mediach jak: Sueddeutsche Zeitung, GAMESPOT czy IGN. Wszystko to za sprawą gry WARSAW, która została przetestowana i opisana przez kluczowe zagraniczne media, każdorazowo komunikując kontekst wydarzenia – Powstania Warszawskiego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/powstanie-warszawskie-w-zagranicznych-mediach-dzieki-grze-_warsaw_,383438,artykul.html

WARSAW jest polską grą komputerową z gatunku taktyczny RPG, której premiera na komputery PC planowana jest na 4 września, a później także na konsole. Nad WARSAW pracuje warszawskie studio deweloperskie Pixelated Milk, na zlecenie firmy Gaming Company, odpowiedzialnej za koncepcję i promocję tytułu.

WARSAW wzbudziła duże zainteresowanie poza granicami Polski – do tej pory napisało o niej ponad 350 serwisów internetowych w Azji, Europie i obu Amerykach zajmujących się głównie gamingiem oraz kulturą popularną, w tym również serwisy o zasięgu globalnym, jak amerykańskie Gamespot.com[1], IGN[2] czy Kotaku[3]. Ponieważ większość zachodnich odbiorców nie słyszało o Powstaniu Warszawskim, tego rodzaju publikacje popularyzują wiedzę na jego temat, zanim jeszcze zrobi to sama gra. Zachodni dziennikarze pisząc o WARSAW często wyjaśniają czytelnikom czym było Powstanie, jakie strony weszły ze sobą w konflikt, o co walczyły. Jeden z największych portali internetowych na świecie poświęconych popkulturze – IGN.com – pisze w swojej publikacji:

„Jest bardzo duża szansa, że nigdy nie słyszeliście o Powstaniu Warszawskim. Prawdopodobnie dlatego, że ono nie pasuje do opowieści lansowanej przez zachodnie podręczniki szkolne dotyczące okresu II wojny światowej, mówiącej o zwycięstwie wbrew wszelkim przeszkodom. (…) Po 63 dniach walk w całym mieście powstańcy przegrali, co najmniej 150 000 cywilów zostało zabitych, a miasto w odwecie zrównano z ziemią” [4].

Brytyjski serwis PCGamesN komentuje: „WARSAW z pewnością nie stroni od horroru wydarzeń, które miały miejsce”[5], a francuskie Jeuxvideo z ponad 6,5 milionowa odwiedzalnością (UMV): „Oprócz starannego wymiaru historycznego, wciągającej atmosfery i oczywiście solidnego wymiaru taktycznego, WARSAW, z kilkoma osobistymi akcentami, może zaoferować bardzo ciekawe doświadczenie”[6]

O WARSAW wspominają nie tylko media zajmujące się rozrywką elektroniczną i popkulturą ale również media ogólnoinformacyjne. Sueddeutsche Zeitung[7], jeden z najważniejszych dzienników niemieckich, w swojej publikacji o grach konfrontujących niemieckich graczy z wizerunkiem swastyki (co przez lata było w tym kraju zakazane) mówi m.in. o WARSAW jako grze, poważnie podchodzącej do realiów historycznych, w których jest osadzona: „Celem WARSAW jest przedstawienie polskiej perspektywy na drugą wojnę światową i jak najbardziej realistyczny opór przeciwko nazistom”.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Kiedy zaczynaliśmy pracę nad WARSAW, chcieliśmy, żeby była to po prostu jak najlepsza gra w swoim gatunku, taka, w którą każdy z nas chciałby zagrać. Chcieliśmy jednak, by nasz produkt poza świetną warstwą rozgrywki opowiadał również ciekawą i ważną historię, więc nasz wybór padł na Powstanie Warszawskie – temat, który dotąd był w tym medium praktycznie niewykorzystany, a jeśli ktoś po niego sięgał, to efekt bywał daleki od ideału – komentuje Krzysztof Papliński z Gaming Company, producent WARSAW. – W grze widać nie tylko warstwę rozgrywki i grafiki, ale również poruszającą i nieznaną na świecie historię. Budzi ona szerokie zainteresowanie mediów nie tylko w USA czy Zachodniej Europie, ale też Azji.

WARSAW toczy się przez 63 dni Powstania Warszawskiego w okupowanej Warszawie – rolą gracza jest przeprowadzenie bohaterów przez całe jego trwanie. W grze pojawią się realne lokacje i wydarzenia z Powstania Warszawskiego. Bohaterowie nie są konkretnymi postaciami historycznymi, ale stanowią połączenie cech i losów postaci biorących udział w Powstaniu – opisują ich osobowość oraz przeżycia. Jest to jedna z nielicznych gier w ogóle podejmujących temat Powstania Warszawskiego i pierwsza w swoim gatunku (taktyczny RPG z elementami strategii). WARSAW w żadnym momencie nie ocenia Powstania Warszawskiego, pokazuje jednak wydarzenia, które miały miejsce jego w trakcie i stara się zachować wierność realiom historycznym. Gra konsultowana była z gronem historyków specjalizującym się w tematyce drugiej wojny światowej i Powstania.

Więcej informacji o grze WARSAW znaleźć można na stronach:

Źródło: gaming company

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764