logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Poznaj ludzi, którzy tworzą najlepszy duński design

  PR 13.08.2018, przeczytano 583 razy
ilustracjastrzałka

Co łączy najlepszych designerów? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – kreatywność, chęć stworzenia dobrze przemyślanego produktu, który stanie się znakiem czasów, w których żyją oraz poprawienie komfortu życia. Duńskie wzornictwo charakteryzuje się minimalizmem, harmonią, delikatnymi kolorami oraz wysoką użytecznością przedmiotów. Priorytetem są potrzeby, wizje, marzenia oraz charakter odbiorców. Stylowe, modne, funkcjonalne produkty, które cenione są na całym świecie, powstają dzięki wzbogaceniu dziedzictwa duńskiego designu o najnowsze trendy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznaj-ludzi%2C-ktorzy-tworza-najlepszy-dunski-design,37568,artykul.html

W języku duńskim ‘Bo’ oznacza ‘mieszkać’. Drugi człon nazwy marki to ‘Concept’. Te dwa słowa są kluczowe w zrozumieniu działań BoConcept. To przede wszystkim pasja i dążenie do celu, którym jest opracowanie najlepszych rozwiązań wnętrzarskich. Współpraca z najlepszymi designerami – Karimem Rashidem, Oki Sato, Henrikiem Pedersenem, czy ARDE to element, który wyróżnia BoConcept i czyni tę markę globalną. Kim są osoby stojące za oryginalnością, elegancją i najlepszym duńskim designem?

Karim Rashid

To jeden z najbardziej kreatywnych projektantów swojego pokolenia. Podstawą w jego pracach jest funkcjonalność i minimalizm, a kolejną ważną kwestią jest sprawienie, aby ludzie korzystając z jego produktów mogli odpocząć i zrelaksować się. Meble są obiektami martwymi, jednak dzięki odpowiedniemu designowi, użytkownik może dostrzec w nich ludzki pierwiastek, który wpływa na jego emocje. Podejście to nazywane jest „zmysłowym minimalizmem”. Karim projektuje nie tylko meble, ale również dodatki, luksusowe produkty oraz kompletne aranżacje salonów.

Oki Sato

Jest specjalistą od dodawania minimalistycznej formie szczypty humoru. Jego filozofią jest tworzenie chwil nazywanych „wow” w codziennym życiu. Oki Sato założył swoje studio projektowe nendo w 2002 roku. Może się ono pochwalić imponującymi wystawami i realizacjami, a sam designer był wielokrotnie nagradzany, zdobył między innymi prestiżowe miano projektanta roku: „Designer of the Year”. W ofercie BoConcept znajduje się wyjątkowy mebel projektu Oki Sato – Fotel Fusion, inspirowany japońską sztuką origami. Designer uważa, że styl duński i japoński mają ze sobą wiele wspólnego, co chętnie wykorzystuje.

Henrik Pedersen

To on jest autorem ikony BoConcept - kultowego fotela Imola, luksusowej sofy Roma i niesamowitego krzesła Adelaide. W 1990 roku uzyskał dyplom projektanta mody, jednak nieustannie poszerza swoje horyzonty w dziedzinie jaką jest design. Produkty Henrika charakteryzuje elegancja, wygoda, ponadczasowość i wyjątkowa dbałość o detale. To duńskie wzornictwo w najlepszym wydaniu.

Morten Georgsen

Jego ideą jest pokazywanie ludziom na całym świecie wartościowych projektów. Morten optymalizuje proces produkcyjny i minimalizuje jego koszt, bez uszczerbku na wyglądzie mebli. Sam mówi: „Co dobrego jest w pięknym designie, który nigdy nie osiąga powszechnej akceptacji? W ostatecznym rozrachunku wyposażenie wnętrz to praktyczna potrzeba każdego z nas i w tym sensie wszyscy zasługują na dobry styl, jakość i funkcjonalność”. Do produktów zaprojektowanych przez Mortena dla BoConcept należą między innymi kultowy stół Milano, stolik kawowy Chiva oraz najnowszy – system regałowy Copenhagen. Są to meble elastyczne, stworzone z myślą o każdym rodzaju pomieszczenia.

ARDE - René Hougaard

Projektuje przedmioty w dziedzinie mebli, oświetlenia i wzornictwa przemysłowego. Nieustannie dąży do przekraczania kolejnych granic w używanych materiałach, technologii i procesie produkcji. Inspiracją dla René są najnowsze trendy, ludzkie potrzeby, nowoczesna technologia i nowinki ze świata architektury – w szczególności projekty miejskie. Przedmioty, które tworzy są estetyczne, efektowne, a zarazem praktyczne. Do jego dzieł należy biurko Cupertino - laureat BoConcept Design Icon oraz krzesło Florence.

To zaledwie pięciu designerów odpowiedzialnych za innowacyjność, najlepszy design i funkcjonalność mebli BoConcept. Do grona tego należą również Anders Nørgaard – posiadający wyjątkowy talent do projektowania modułowych sof oraz foteli i Frans Schrofer, który nie boi się stosować w swoich projektach zabawnych, niespodziewanych detali.

Źródło: OKK!

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Sprzedaż sezonowa – wszystko, co musisz o niej wiedzieć
Branża e-commerce stale szuka i znajduje kolejne powody, które napędzają koniunkturę sprzedaży online. Black Friday czy Cyber Monday to początek zakupowego szaleństwa, jakie towarzyszy nam w listopadzie i grudniu. Jak wykorzystać ten czas, aby zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów?
„Słodkie lisa ucha berety” – czyli jak Aliexpress wykorzystuje unikalne cechy marki w swojej komunikacji?
Zakupy na AliExpress to doświadczenie niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone jest na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Jak AliExpress wykorzystuje to w swojej komunikacji w mediach społecznościowych?
Jak aranżacja biura zwiększa efektywność pracowników?
Przeprowadzka do nowej siedziby to szansa na modyfikacje kultury i stylu pracy w firmie – wynika najnowszego raportu pt. „Lepiej niż w domu. Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy”, opracowanego przez Well.hr, Colliers International i PwC. Publikacja zawiera inspiracje, jak poprzez aranżację przestrzeni wpływać na styl i kulturę pracy, oraz opisuje...
Druk 3.0: nowe preferencje konsumentów, nowa rola druku
Rola druku zmienia się wraz z preferencjami konsumentów. Paradoksalnie – w świecie, w którym odbiorcę otacza coraz więcej ekranów, marki mogą wykorzystać druk już nie tylko jako nośnik informacji. Przede wszystkim może on być narzędziem działającym na różne zmysły adresata komunikatu. Głównie na zmysł dotyku.
Druk programowy w marketingu
Ludzie nie przywiązują się do marek. Według raportu „Meaningful Brands 2019”, aż 77 proc. z nich mogłoby zniknąć z codziennego życia i nikt by nawet specjalnie tego nie zauważył. A gdyby odwrócić tę sytuację i zapytać: Czy marki przywiązują się do ludzi? Czy słuchają swoich klientów? Czy komunikują się z nimi w taki sposób, na jaki liczą...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764