logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Poznaj swojego fana

  PR 22.08.2013, przeczytano 1450 razy

Facebook jakiś czas temu udostępnił nowe narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, kiedy fani danej marki logują się do serwisu. Od tej pory możliwe jest publikowanie postów w momentach, w których jesteśmy pewni, że obejrzy je jak największa liczba fanów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznaj-swojego-fana,19494,artykul.html

Informacja, że fani poszczególnych marek zwykle logują się pomiędzy godziną 9 a 21 nie powinna być dla nikogo nowością. Godzina poranna zmienia się jeśli chodzi o marki lokalne – niektórzy logują się do Facebooka już nawet o 6 rano. Natomiast im bardziej globalny zasięg ma dana marka, a co za tym idzie – bardziej globalną publiczność, mieszkającą w różnych strefach czasowych, tym mniej można się przejmować godzinami, w których publikowane są posty.

Oczywiście każda marka powinna dostosować godziny publikacji do swojej grupy docelowej i uwzględnić przy tym jej zwyczaje i upodobania. Aktywność fanów uzależniona jest od godzin w których pracują, są w szkole lub na uczelni, a także od czynników zewnętrznych takich, jak np. godziny emisji popularnych seriali telewizyjnych, czy meczy piłki nożnej. Godzin publikacji postów nie należy też zmieniać nagle – jeśli dotychczas publikowaliśmy o stałej porze, część fanów będzie właśnie w tym czasie oczekiwać kolejnego wpisu.

Jednak wiedza, że fani w danym czasie oglądają to, co publikujemy to jeszcze nie wszystko. Trzeba też wiedzieć, w jakich godzinach są oni najbardziej aktywni, czyli kiedy możemy liczyć na to, że nasz post zostanie skomentowany lub udostępniony dalej. Jak wynika z analizy Sotrender, największa aktywność fanów przypada na godzinę 12, 17 i 21. Dzięki tej wiedzy możemy tak dostosować naszą komunikację, aby nasze wpisy trafiały do jak najszerszego grona odbiorców.

Badania aktywności każdego dnia tygodnia pokazują, że największy zasięg mają posty publikowane od czwartku do soboty. Dla większości marek wziętych pod uwagę w badaniu najlepszym dniem  tygodnia był czwartek. Aktywność fanów tego dnia wzrasta aż o 18% w porównaniu z początkiem tygodnia. Warto o tym pamiętać i to właśnie w tym dniu publikować najważniejsze posty, np. informacje o nowym  produkcie, czy o aktualnych promocjach.

Żadna z marek natomiast nie zarejestrowała maksymalnego ruchu w poniedziałek lub wtorek – wszystko wskazuje więc na to, że w tych dniach jesteśmy najmniej zainteresowani tym, co dana marka ma nam do zakomunikowania. Być może dlatego, że początek tygodnia generuje więcej obowiązków, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.

Każda informacja jest obecnie na wagę złota – to na podstawie danych o fanach przygotowywane są strategie działalności marek w portalach społecznościowych. Każdą pozyskaną informację można mądrze wykorzystać.
– mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant Grupa 365NET. - Dotychczas gromadzone dane o fanach pozwalały na dopasowanie pod grono odbiorców treści publikowanych postów. Obecnie świadomość, w którym momencie dnia fani są najbardziej aktywni niemalże gwarantuje, że te opublikowane posty zauważą.

Źródło: Grupa 365NET

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764