logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznaliśmy zwycięzców drugiej edycji konkursu Paradyż Designers

  PR 15.03.2023, przeczytano 299 razy
ilustracjastrzałka
Alek Pluta „Pottery Workshop”

Prestiżowy konkurs dla architektów i projektantów wnętrz organizowany przez Ceramikę Paradyż dobiegł końca. Jury pod przewodnictwem Mai Ganszyniec wybrało najlepsze prace prezentujące indywidualne koncepcje współczesnego wnętrza oceniając m.in. kreatywne wykorzystanie kolorów i struktur oraz twórcze podejście do małych formatów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznalismy-zwyciezcow-drugiej-edycji-konkursu-paradyz-designers,399306,artykul.html

Uczestnicy drugiej edycji Paradyż Designers mieli za zadanie stworzyć projekt wnętrza z wykorzystaniem płytek z kolekcji Neve Creative by Maja Ganszyniec. Poza kreatywnością i oryginalnością liczyło się świadome i zrównoważone projektowanie, którego efektem są wnętrza na lata oraz wrażliwość na zmiany trendów społecznych. Jury konkursu wyłoniło laureatów pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca, przyznało także nagrodę specjalną oraz dwa wyróżnienia w kategorii Debiut Roku.

Miejsce I oraz nagrodę główną o wartości 55 tys. zł (w tym nagrodę pieniężną 30 tys. zł) zdobył Alek Pluta za projekt „Pottery Workshop”. Jurorów zachwyciło dojrzałe i świadome budowanie przestrzeni, spójna kompozycja, ciekawa gra światłem oraz świetne wykorzystanie monokoloru.

- Myślę, że to jest najgłębsza i najbardziej poetycka z nadesłanych prac - mówi Maja Ganszyniec, przewodniczą jury. - To projekt, który można odkrywać ciągle na nowo, zbudowany na bardzo świadomych, subtelnych zabiegach. W tym właśnie tkwi odwaga i dojrzałość autora, że postawił na to, co powściągliwe. Dla mnie praca ta jest absolutnie ponadczasowa. Bardzo chciałabym odwiedzić to miejsce.

Miejsce II i nagrodę o wartości 25 tys. zł (w tym nagrodę pieniężną 20 tys. zł) otrzymał Jakub Bałanda za projekt „Modern Post Modern” stworzony we współpracy z Wiolettą Chmielewską. Jurorzy wyróżnili projekt za kreatywność i wysoką świadomość architektoniczną, której rezultatem jest niezwykle udana zabawa proporcjami, kolorami i fakturami. Wśród atutów podkreślali również dystans, lekkość, nasycenie detalu oraz zastosowanie wielu autorskich elementów.

ilustracjastrzałka

Miejsce III i nagrodę o wartości 15 tys. zł (w tym nagrodę pieniężną 10 tys. zł) jury przyznało Joannie Dolot za projekt „Blush Cafe”. Uzasadnieniem wyboru była przede wszystkim spójna i przemyślana kompozycja, która zapada w pamięć. Jurorów ujęło historyczne nawiązanie do klasycznej wiedeńskiej kawiarni, ale podane we współczesny, świadomy sposób z subtelnym podkreśleniem struktury i piękna każdego detalu.

ilustracjastrzałka

W konkursie mogli wziąć udział zarówno profesjonaliści wykonujący zawód architekta, architekta wnętrz, projektanta, dekoratora wnętrz oraz studenci wyższych uczelni na kierunkach związanym z architekturą lub architekturą wnętrz. Dla młodych adeptów zawodu dedykowana była nagroda specjalna. W kategorii Debiut Roku zwyciężyła Karolina Piotrowska, studentka Politechniki Śląskiej, zdobywając nagrodę o wartości 10 tys. zł (w tym nagrodę pieniężną 5 tys. zł) za projekt „Sage Green Dream”. W uzasadnieniu podkreślano dojrzałość i klarowność pracy, a także trwałość i jakość wpisujące się w ideę zrównoważonego projektowania. Ponadto jurorzy byli pod wrażeniem kompozycji z użyciem wąskiej gamy materiałów i sposobu wykorzystania formatu 10x10 cm.

ilustracjastrzałka

Wyróżnienia w kategorii Debiut Roku (o wartości 2,5 tys. zł każde) otrzymali: Kacper Ćwir z Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi za projekt „Modern Study”, który przekonał jurorów subtelnym zaprezentowaniem płytek i nieszablonowym myśleniem o ich zastosowaniu oraz Marta Zwarycz, studentka Politechniki Śląskiej za pracę „Cut Cube”, którą w ocenie jury wyróżnia dojrzały gust, świadome stworzenie przestrzeni z użyciem jednego koloru płytek oraz niestandardowe wykorzystanie struktury materiału.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Prace konkursowe oceniło jury pod przewodnictwem projektantki Mai Ganszyniec, w składzie: dr Anna Tępińska-Marcinek (współwłaścicielka i członkini zarządu Ceramiki Paradyż), Marcin Tyszka (fotograf, który wykona wizerunkową sesję zdjęciową dla zwycięzcy konkursu), Agnieszka Kalinowska-Sołtys (architekt, prezeska Stowarzyszenia Architektów Polskich), Paweł Sokół (architekt wnętrz, prezes Stowarzyszenia Architektów Wnętrz), Ina Lekiewicz (redaktor naczelna magazynu Vogue), Marcin Szczelina (krytyk architektury, redaktor naczelny Architecture Snob), Aldona Chudzicka (dyrektor rozwoju produktu w Ceramice Paradyż) oraz Paweł Szczygieł (architekt, zwycięzca I edycji Paradyż Designers). Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się 25 kwietnia w Warszawie.

Źródło: Ceramika Paradyż

www.paradyz.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

To jeden z pierwszych konkursów organizowanych w Polsce, wykorzystujących sztuczną inteligencję. Grafiki tworzone przez AI w ciągu ostatniego roku stały się ogromnie popularne. Wciąż jednak brakuje odpowiedniej przestrzeni do rywalizacji dla osób, które je tworzą. Rękawice podjął właśnie Acer Polska, który zachęca do tworzenia prac w klimacie...
Już po raz 17. Hochland Polska zaprasza swoich Pracowników, a w tej edycji także Dostawców Mleka, do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym. Nowy kalendarz firmowy Hochland będzie zbiorem 12-stu prac przedstawiających dobre praktyki, które wspierają ochronę naszej planety – po jednym przykładzie na każdy kolejny miesiąc 2024 roku. Zgłoszenia...
Kampania #Unifyukraine doceniona w międzynarodowym konkursie IAA
#UnifyUkraine to kampania społeczna, która powstała by zwiększyć świadomość Amerykanów na temat rosyjskiej agresji na Ukrainę. Wyróżniono ją złotą statuetką w międzynarodowym konkursie MUSE Awards 2022 spośród ponad 6000 projektów reklamowych. Nagrodę dla organizatora kampanii – Banku Gospodarstwa Krajowego - przyznało największe stowarzyszenie marketingowe na świecie...
Konkurs Zainspirowani Japonią: prace do końca marca
Rozpoczyna się kolejna edycja konkursu graficznego „Zainspirowani Japonią”. Projekt ten ma już 12-letnią historię i cieszy się coraz większym powodzeniem, z każdą kolejną odsłoną przybywa więcej prac, które zachwycają swoją wyjątkowością. W tegorocznej puli nagród zgromadzono nagrody rzeczowe oraz kursy edukacyjne o wartości przekraczającej 10...
Znamy zwycięzców 11. edycji Genius Universitatis
Już 11. edycja. Aż 35 uczestników – uczelni i wydziałów. W sumie 103 prace przesłane do 8 różnych kategorii. Ale tylko jeden (1!), ale jakże ambitny cel wszystkich tych wysiłków: zaprezentować uczelnię/wydział/instytut/katedrę jako miejsce wymarzone dla kandydatów na studia na rok akademicki 2022/2023. Przedstawiamy laureatów konkursu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764