logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: energetyczny mural ze wsparciem Enei

  PR 29.11.2019, przeczytano 851 razy
ilustracjastrzałka

Na ścianie budynku osiedlowego Domu Kultury „Wiktoria” na poznańskim os. Zwycięstwa powstał mural przedstawiający nowoczesne miasto, wytwarzające zieloną energię i nią zasilane. Instalacja została przygotowana specjalnymi farbami oczyszczającymi powietrze, a w jej tworzenie włączyła się Enea, firma aktywnie działająca na rzecz budowy i rozwoju fotowoltaiki i infrastruktury e-mobility w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-energetyczny-mural-ze-wsparciem-enei,384930,artykul.html

Nowoczesne miasto z murala to takie, gdzie samochody zasilane są energią elektryczną z ładowarek Enei, a domy czerpią energię z instalacji fotowoltaicznych i wiatraków. W tle kompozycji znajdują się budynki charakterystyczne dla stolicy Wielkopolski – Okrąglak, Bałtyk i Collegium Altum oraz domki budnicze ze Starego Rynku. Wizja odległej przyszłości? Niekoniecznie – transformacja energetyki, a co za tym idzie i polskich miast w kierunku niskoemisyjnym już trwa. Enea stawia na zrównoważony rozwój, dlatego bierze aktywny udział w budowaniu ekosystemu innowacyjności, budując i rozwijając infrastrukturę e-mobility i inwestując w odnawialne źródła energii.

Farby wykorzystane do namalowania muralu oczyszczają powietrze, wchłaniając i rozkładając niektóre składowe smogu, w tym te emitowane przez samochody. Farba jest w tym bardzo skuteczna – w tunelu drogowym, w którym pokryto nią ściany, zawartość w powietrzu tlenków azotu spadła o ponad 50%. W rezultacie, dzięki zastosowaniu tej farby przez kolejne dziesięć lat malunek będzie zmniejszać zanieczyszczenie powietrza tak samo jak zrobiłoby to 77 drzew. Kolorystyka w odcieniach niebieskiego podkreśla nowoczesność i perspektywę niedalekiej przyszłości.

W odsłonięciu muralu uczestniczyła Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju i Mirosław Kowalik, prezes Enei.

ilustracjastrzałka

– Miasta w Polsce coraz szybciej się rozwijają, mają też ogromny potencjał do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Obserwujemy prawdziwy boom na budowę mikroinstalacji fotowoltaicznych, mających zapewnić energię elektryczną na użytek własny. Biorąc pod uwagę tempo przyłączania i uruchamiania kolejnych instalacji, Polska może znaleźć się na czwartym miejscu w UE pod względem rocznych przyrostów nowych mocy fotowoltaicznych. Chcemy, by miasta w Polsce wyglądały właśnie tak jak to z muralu – powiedziała Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju.

– Grupa Enea towarzyszy użytkownikom dróg w rozwoju elektromobilności w Polsce. Pracujemy nad przygotowaniem sieci do intensywnego rozwoju infrastruktury ładowania, współpracujemy z partnerami w projektach budowy infrastruktury e-mobility. Stworzyliśmy ten mural, by pokazać, że istnienie takiego miasta jest możliwe i nie jest to odległa przyszłość – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Instalacja łączy przyjemne z pożytecznym, będzie urozmaicać przestrzeń miejską, ale i działać pozytywnie na najbliższe otoczenie – dodał.

Poznański mural o powierzchni 77 m2 jest wspólnym projektem Fundacji Wielkopolska Pracowania Pomysłów oraz Enei.

To kolejny z murali, który powstał dzięki wsparciu Enei. W ubiegłym roku Enea, stawiając sobie za cel upamiętnienie i uczczenie wydarzeń oraz bohaterów związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości, wspólnie z partnerami stworzyła murale w miastach Wielkopolski.

Źródło: Enea SA

www.enea.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764