logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: energetyczny mural ze wsparciem Enei

  PR 29.11.2019, przeczytano 379 razy
ilustracjastrzałka

Na ścianie budynku osiedlowego Domu Kultury „Wiktoria” na poznańskim os. Zwycięstwa powstał mural przedstawiający nowoczesne miasto, wytwarzające zieloną energię i nią zasilane. Instalacja została przygotowana specjalnymi farbami oczyszczającymi powietrze, a w jej tworzenie włączyła się Enea, firma aktywnie działająca na rzecz budowy i rozwoju fotowoltaiki i infrastruktury e-mobility w Polsce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-energetyczny-mural-ze-wsparciem-enei,384930,artykul.html

Nowoczesne miasto z murala to takie, gdzie samochody zasilane są energią elektryczną z ładowarek Enei, a domy czerpią energię z instalacji fotowoltaicznych i wiatraków. W tle kompozycji znajdują się budynki charakterystyczne dla stolicy Wielkopolski – Okrąglak, Bałtyk i Collegium Altum oraz domki budnicze ze Starego Rynku. Wizja odległej przyszłości? Niekoniecznie – transformacja energetyki, a co za tym idzie i polskich miast w kierunku niskoemisyjnym już trwa. Enea stawia na zrównoważony rozwój, dlatego bierze aktywny udział w budowaniu ekosystemu innowacyjności, budując i rozwijając infrastrukturę e-mobility i inwestując w odnawialne źródła energii.

Farby wykorzystane do namalowania muralu oczyszczają powietrze, wchłaniając i rozkładając niektóre składowe smogu, w tym te emitowane przez samochody. Farba jest w tym bardzo skuteczna – w tunelu drogowym, w którym pokryto nią ściany, zawartość w powietrzu tlenków azotu spadła o ponad 50%. W rezultacie, dzięki zastosowaniu tej farby przez kolejne dziesięć lat malunek będzie zmniejszać zanieczyszczenie powietrza tak samo jak zrobiłoby to 77 drzew. Kolorystyka w odcieniach niebieskiego podkreśla nowoczesność i perspektywę niedalekiej przyszłości.

W odsłonięciu muralu uczestniczyła Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju i Mirosław Kowalik, prezes Enei.

ilustracjastrzałka

– Miasta w Polsce coraz szybciej się rozwijają, mają też ogromny potencjał do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Obserwujemy prawdziwy boom na budowę mikroinstalacji fotowoltaicznych, mających zapewnić energię elektryczną na użytek własny. Biorąc pod uwagę tempo przyłączania i uruchamiania kolejnych instalacji, Polska może znaleźć się na czwartym miejscu w UE pod względem rocznych przyrostów nowych mocy fotowoltaicznych. Chcemy, by miasta w Polsce wyglądały właśnie tak jak to z muralu – powiedziała Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju.

– Grupa Enea towarzyszy użytkownikom dróg w rozwoju elektromobilności w Polsce. Pracujemy nad przygotowaniem sieci do intensywnego rozwoju infrastruktury ładowania, współpracujemy z partnerami w projektach budowy infrastruktury e-mobility. Stworzyliśmy ten mural, by pokazać, że istnienie takiego miasta jest możliwe i nie jest to odległa przyszłość – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei. – Instalacja łączy przyjemne z pożytecznym, będzie urozmaicać przestrzeń miejską, ale i działać pozytywnie na najbliższe otoczenie – dodał.

Poznański mural o powierzchni 77 m2 jest wspólnym projektem Fundacji Wielkopolska Pracowania Pomysłów oraz Enei.

To kolejny z murali, który powstał dzięki wsparciu Enei. W ubiegłym roku Enea, stawiając sobie za cel upamiętnienie i uczczenie wydarzeń oraz bohaterów związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości, wspólnie z partnerami stworzyła murale w miastach Wielkopolski.

Źródło: Enea SA

www.enea.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764