logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: Miała być reklama za złotówkę...

   17.07.2017, przeczytano 1741 razy
ilustracja

Teraz trzeba zapłacić po 7500 zł za odstąpienie od umowy. Właścicielki salonu piękności na Starym Mieście twierdzą, że padły ofiarą oszustów. Zaoferowano im reklamę salonu za złotówkę - a teraz dostały faktury na kilkaset złotych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-miala-byc-reklama-za-zlotowke...,33132,artykul.html

Do właścicielek salonu w połowie maja zgłosiły się osoby podające się za przedstawicieli Polskiej Inicjatywy Działalności Gospodarczej. Twierdziły, że mogą zaoferować jego rozreklamowanie za złotówkę miesięcznie, co miało być możliwe dzięki unijnemu dofinansowaniu. Przyszły dwie młode dziewczyny, które tak naprawdę nie pokazały nawet swoich identyfikatorów. Zaproponowały nam darmową reklamę typy- ulotki, banery i opieka telefoniczna – mówi Justyna Kostka, właścicielka salonu fryzjerskiego. Nie zobaczyłyśmy żadnych banerów, żadnych ulotek, kompletnie nic. Po kolejnym miesiącu otrzymałyśmy już fakturę na ponad 600 złotych każda – dodaje.

Takie kwoty figurują na podpisanych przez obie właścicielki umowach. W dodatku umowa jest na dwa lata i można ją wypowiedzieć wcześniej pod warunkiem zapłacenia kary - siedmiu i pół tysiąca złotych. Sprawa została już głoszona policji. Należy czytać umowy ze zrozumieniem wszystkie paragrafy, wszystkie podpunkty tak żeby później nie dochodziło do sytuacji, kiedy podpiszemy umowę i okazuje się, że za odstąpienie od tej umowy lub zerwanie jej musimy płacić bardzo wysokie kary – mówi mł. asp. Piotr Garska z biura prasowego wielkopolskiej policji.

Przedstawiciele firmy Teleopieka 24, z którą obie panie podpisały umowę przekonują, w rozmowie z reporterką Pulsu Dnia Telewizji WTK, że każdorazowo informują klientów o warunkach umowy.

Prawnicy natomiast  tłumaczą, że mali przedsiębiorcy to grupa szczególnie narażona na wyłudzenia - bo w ich przypadku nie obowiązuje 14 dniowy termin wypowiedzenia umowy. Jeżeli podpisujemy umowę jako osoba prowadząca działalność gospodarczą nie możemy korzystać z uprawnień przysługującym konsumentom, które są dużo szersze w przypadku podpisywania takich umów – tłumaczy Sławomir Parus, radca prawny. Dlatego prawnicy przypominają, że każdy dokument wcześniej trzeba wnikliwie przeanalizować.

Według właścicielek salonu ofiarami oszustów miało paść więcej firm ze starego miasta, wszyscy planują składanie pozwów.

Źródło: epoznan.pl

Dodatkowe informacje:

Dziękujemy redakcji serwisu epoznan.pl za zgodę na wykorzystanie artykułu

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

co niektórzy pewnie i tak zrobili by taniej ;)

avatar użytkownika
,

Dziękujemy za zwrócenie uwagi na temat tej afery. Można ją wykorzystać w rozmowach z klientami wymuszającymi obniżki cen informując, że są firmy, co "zrobią nawet za złotówkę"...  

Najnowsze w tym dziale

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są przygotowani na kolejną?
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 proc. rdr. i w 2023 r. przekroczyła 50 mld złotych. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych 6 miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. Kluczowym argumentem dla nabywców są konkurencyjne ceny, przy jednoczesnym...
Pokolenie Z chce zbierać punkty i wymieniać je na kupony promocyjne
Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt...
Raport „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz. Jak Polacy korzystają z technologii łączących światy online i offline?” opracowany przez firmę doradczo-technologiczną Future Mind, poświęca dużo uwagi temu, jakie podejście do technologii ma generacja silvers . Jak pokazują wnioski zawarte w raporcie, coraz więcej starszych osób styka się z...
Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Tak deklaruje 41,3% respondentów. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów, bo 39,7%. Z kolei 28,2% ankietowanych niepokoi podnoszenie składek zusowskich. Badanie też pokazuje, że uczestnicy sondażu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764