logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: Sala Ziemi - nowe centrum kongresowe na terenie MTP

  PR 15.11.2012, przeczytano 21147 razy
ilustracjastrzałka

Międzynarodowe Targi Poznańskie wzbogaciły się o najnowocześniejsze i największe centrum kongresowe w Polsce. Przestrzenny, trzykondygnacyjny obiekt ma 38 sal konferencyjnych i jest dostosowany do organizacji wydarzeń dla 4 000 osób, a jego największym atutem jest sala widowiskowo-koncertowa dla 2 000 osób.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-sala-ziemi---nowe-centrum-kongresowe-na-terenie-mtp,17232,artykul.html

Poznańskie centrum konferencyjno-kongresowe to miejsce, obok którego nie można przejść obojętnie. Jeszcze przed oficjalnym otwarciem zaplanowanym na połowę grudnia, obiekt zdążył już zatrząść polską branżą konferencyjną. W krótkim czasie odbyło się w nim bowiem aż siedem dużych wydarzeń konferencyjno-kongresowych, w których uczestniczyło kilkanaście tysięcy osób.

Design i funkcjonalność

Intrygujące architektonicznie, wielofunkcyjne i modularne to przymiotniki najlepiej oddające charakter zmodernizowanego centrum kongresowego MTP. Wnętrze otwiera jasny, przestronny i funkcjonalny poziom 0, gdzie mieszczą się kameralne powierzchnie konferencyjne, cześć kuluarowo-recepcyjna oraz przestrzenie VIP. Poziom 1 ma wyraźnie zdefiniowany charakter konferencyjny. Dzięki zastosowanemu systemowi mobilnych ścian wygląd kondygnacji można dowolnie modyfikować, budując od jednej sali zajmującej całe piętro obiektu, aż do siedmiu mniejszych. Rozwiązanie to pozwala stworzyć ciekawą i funkcjonalną przestrzeń przeznaczoną dla kilku tysięcy słuchaczy. W całym obiekcie dominują trzy kolory: czerwień, czerń i popiel. Najwyższa kondygnacja, gdzie mieści się nowoczesna sala plenarna dla 2 000 osób, to z kolei mocny, granatowy akcent wyraźnie nawiązujący do jednego z żywiołów oraz koloru Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Aranżacja emocji

Kluczowym elementem kształtującym charakter i wygląd centrum konferencyjno-kongresowego jest Sala Ziemi. Wyróżnia ją rozmiar, elastyczność aranżacji oraz niepowtarzalna estetyka. Jej charakterystyczne ściany to gra futurystycznych płaszczyzn i światłocienia, które budują unikatową atmosferę tego miejsca. Sala Ziemi to jednak przede wszystkim wielofunkcyjna sala plenarna dla 2 000 osób, która może być aranżowana na wiele sposobów – od układu kinowego, przez układ forum, gdzie usytuowana centralnie scena otoczona jest przez rozsuwane teleskopowo audytorium, aż po podział na dwie odrębne sale. Każda z aranżacji jest dodatkowo wsparta najnowocześniejszym wyposażeniem audiowizualnym. Na 120 metrowym ekranie oraz szeregu mniejszych zdalnie sterowanych monitorów obraz w jakości Full HD można odtwarzać z aż 64 źródeł. Sala posiada ponadto wyśmienitą akustykę, a dzięki systemowi informacji multimedialnej, zastosowaniu kamer podglądowych i kompleksowo wyposażonych reżyserek, spełnia warunki organizacji zarówno kongresów naukowych, spektakli, jak i koncertów symfonicznych.

Spotkania na najwyższym poziomie

Trzy kondygnacje centrum kongresowego MTP to ponad 13 000 m2 nowoczesnej i naszpikowanej elektroniką powierzchni spełniającej warunki organizacji zarówno dużych, wymagających zaplecza technicznego przedsięwzięć, jak i kameralnych, biznesowych spotkań. Zarówno Sala Ziemi jak i cały obiekt są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Swobodny dostęp na wszystkie poziomy zapewniają ruchome schody i windy. A dwa, odrębne wejścia do budynku usprawniają organizację dużych wydarzeń w tym samym terminie.

Aranżacje Sali Ziemi:

  • Układ kinowy- 1940 osób
    700 miejsc na trybunie i 1000 – 1240 krzeseł na podłodze*
    * w zależności od rodzaju krzeseł
  • Układ forum– 1750 osób
    1400 miejsc na dwóch trybunach oraz 350 krzeseł na podłodze
  • Układ dwóch sal:
    Mniejsza – 600 miejsc na trybunach
    Większa – 700 miejsc na trybunach i 350 krzeseł na podłodze


Sali Ziemi w liczbach:

  • Powierzchnia ekspozycji: 1940 m2
  • Długość: 55 m
  • Szerokość: 35 m
  • Foyer: 2250 m2
  • Technologia High-Tech:
  • Ekran multimedialny o powierzchni 120 m2
  • 3 projektory emitujące jednocześnie obraz w jakości Full HD
  • Nagłośnienie konferencyjne i kinowe marki Bose
  • Oświetlenie sceniczne
  • System informacji multimedialnej opartej na sieci monitorów NEC
  • 60 przewodowych i bezprzewodowych mikrofonów Sennheiser
  • 48 wciągarek estradowych o nośności 250 i 500 kg
  • 12 kabin do tłumaczeń symultanicznych
  • 10 kamer podglądowych
  • 2 reżyserki

Źródło: MTP

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764