Ponad 12 tysięcy osób odwiedziło w ciągu czterech dni ekspozycję blisko 400 wystawców targów Euro-Reklama i odbywających się równolegle targów Poligrafia. W porównaniu z edycją 2009 oznacza to niewielki spadek liczby zwiedzających – dwa lata temu połączone imprezy targowe przyciągnęły ok. 14 tysięcy gości.
Mocno eksponowanym przez organizatorów wydarzeniem były Mistrzostwa w Aplikacjach Samochodowych – 2nd Car Wrap Championship organizowane przez European Media Group i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Zawodnicy oklejali samochody własnymi materiałami, materiałami dostarczonymi przez organizatora oraz wykazywali się we freestylu. Pierwsze miejsce zajęła firma Artgraf z Komornik a nagrody wręczono w Blow Up Hallu w poznańskim Starym Browarze.
13 kwietnia w środę w ramach targów Euro-Reklama o godz. 15:00 rozstrzygnięty został konkurs dla branży POS (points of sales) SuperStar POLAND 2011. Na stoisku organizatora Display Magazine wręczone zostały nagrody za najciekawsze rozwiązania wystawiennicze. Zwycięskie okazały się konstrukcje firm Wilson & Brown WB, ATS Display Sp. z o.o. oraz Dekor Spol s.r.o.
W czwartek 14 kwietnia od 11:00 do 16:00 w Holu Wschodnim w Sali Niebieskiej odbyła się konferencja Euro-Reklama SPORT II. Spotkanie zainaugurowała Ewa Bąk – Dyrektor Wydziału Kultury Fizycznej Urzędu Miasta - Honorowy Patron konferencji. Tematykę sportów niszowych na przykładzie rugby poruszył Stanisław Pogorzelski, o umacnianiu marki klubu opowiedzieli Piotr Kamiński, dyrektor targów Euro-Reklama oraz Jerzy Staruchowicz, niezależny doradca marketingu sportowego. Prelegenci wprowadzili także zainteresowanych w tajniki budowania relacji klubów z kibicami, poruszali tematykę sportów niszowych na przykładzie amerykańskiego futbolu oraz zaproponowali kilka pomysłów kreacji skutecznego gadżetu sportowego. Konferencji towarzyszyła wystawa gadżetów sportowych.
Złotym Medalem MTP uhonorowane zostały firmy: MUTOH BELGIUM n.v, za Ploter MUTOH VALUEJET HYBRID, INFOTEC GROUP Sp. z o.o., Zasuwowo za Ploter frezujący INFOTEC 3020 PRO oraz UNIVERSAL Laser Systems, USA za Laser hybrydowy PLS 6MW.
Podczas targów przyznano także nagrody Acanthus Aureus za najlepsze odzwierciedlenie strategii marketingowej firmy w ekspozycji targowej – nagrodę otrzymało European Media Group za spektakularne, ponad 500 metrowe stoisko.
Przez cały czas trwania targów można było zobaczyć wystawę z okazji jubileuszu 85-lecia Polskiego Radia zlokalizowaną w Holu Wschodnim na piętrze. W pawilonie 3A miłośnicy filmów Stanisława Barei mogli zobaczyć: głowę misia (z filmu MIŚ), milicyjny samochód z filmu, budkę telefoniczną, rząd krzeseł z kina oraz inne gadżety rodem z PRL-u.
Następna edycja Międzynarodowych Targów Artykułów i Usług Reklamowych EURO-REKLAMA planowana jest w przyszłym roku.
Zapraszamy do podzielenia się swoimi wrażeniami z targów na naszym forum.
Źródło: na podst. informacji MTP