W naszym cyklu prezentującym stan prac nad uchwałami krajobrazowymi na koniec 2018 r. tym razem Poznań. Uchwałę intencyjną podpisano ti najpóźniej ze wszystkich omawianych miast: w marcu 2017, jednak prace nad projektem trwały od początku 2017 roku. Pełna wersja projektu nie została przedstawiona (do końca 2018 - red. Signs.pl). W listopadzie 2017 roku zostały przedstawione propozycje tylko niektórych zapisów do projektu uchwał.
Przedstawiają się one następująco:
- strefy – 4;
- maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
- reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie przez 1 rok, ponownie można ją umieścić po upływie 5 lat;
- reklama na elewacji – tylko niewielkie formy, szyldy – maksymalnie 2 szt, wielkość zależy od typu nośnika i strefy;
- reklama cyfrowa – dopuszczona jedynie na CLP;
- murale – od 5% powierzchni elewacji w zależności od strefy;
- okresy dostosowania – od 1 roku dla centrum do 5 lat poza centrum;
- warunki dostosowania – nie podano;
- prawa nabyte – nie podano.
Na podstawie przygotowanego przez IGRZ Raportu OOH 2018, zdjęcia: Google
ul. Święty Marcin
Uaktualnienie
Od redakcji Signs.pl:
W kwietniu 2019 r. udostępniono nową wersję projektu uchwały w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, czyli tzw. uchwały krajobrazowej. Projekt opracowany został na podstawie propozycji zapisów upublicznionych w listopadzie 2017 roku, które były efektem prac zespołu roboczego w Wydziale Urbanistyki i architektury oraz ogólno miejskiego zespołu ds. przygotowania uchwały krajobrazowej. W swoich pracach zespoły te korzystały z obowiązujących dokumentów planistycznych, podręczników dobrych praktyk, wytycznych konserwatorskich oraz regulacji funkcjonujących w innych miastach zachodnioeuropejskich. Uzupełnieniem w pracy nad projektem były liczne inwentaryzacje, wizje w terenie, a także analizy przestrzenne.
Projekt uwzględnia część z 227 uwag otrzymanych w okresie od listopada 2017 roku do końca lutego 2018 roku oraz wniosków z 24 spotkań m.in. z firmami reklamowymi, przedsiębiorcami, mieszkańcami, stowarzyszeniami, miejskimi spółkami, a także konkluzje z Otwartego Forum Dyskusyjnego zorganizowanego w Concordii Design 22 listopada 2017 roku. Opracowane w 2017 roku propozycje zapisów do uchwały skonfrontowane zostały także ze 141 wnioskami dotyczącymi szyldów, tablic i urządzeń reklamowych, jakie od stycznia do listopada 2018 roku wpłynęły do Wydziału Urbanistyki i Architektury, które uzupełniono dodatkowymi inwentaryzacjami i wizjami w terenie w 2018 roku.
Spotkanie informacyjno-konsultacyjne w sprawie projektu odbędzie się 25 kwietnia 2019 roku o godzinie 17.00 w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania. Uwagi można zgłaszać do 30 czerwca 2019 roku pod adresem: krajobrazowa(at)um.poznan.pl.
Więcej informacji, projekt, załączniki: http://www.poznan.pl/krajobrazowa/
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej