logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Poznań: Sztuczny bluszcz walczy z nielegalną reklamą

   18.07.2016, przeczytano 1258 razy
ilustracjastrzałka

W Poznaniu do walki z nielegalną reklamą zaprzęgnięto sztuczny bluszcz, który "porósł" filary wyremontowanego niedawno wiaduktu nad ul. Poznańską, zabezpieczając je przed oklejaniem plakatami. To kolejny etap akcji "Czyste słupy", poprzedzony zeszłoroczną kampanią społeczną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/poznan%3A-sztuczny-bluszcz-walczy-z-nielegalna-reklama,29307,artykul.html

Wobec faktu, że naturalna roślinność nie miałaby szans utrzymać się w panujących pod wiaduktem warunkach, w poznańskim MPK zdecydowano się opleść filary specjalistyczną siatką, na której zamocowany został sztuczny bluszcz. Ma on pełnić dwie funkcje: dekoracyjną oraz zabezpieczającą przed inwazją nielegalnych plakatów. Pomysł oraz kolorystyka zostały pozytywnie ocenione przez Plastyka Miejskiego oraz konserwatora zabytków.

W ubiegłym roku w Poznaniu przeprowadzono kampanię społeczną „Czyste słupy”, której celem było uświadomienie, że reklamy na miejskiej infrastrukturze są nielegalne, a ich usuwanie jest kosztowne. Wspólnie z mieszkańcami oczyszczono ponad 50 słupów znajdujących się przy pl. Wolności oraz ul. 27 Grudnia i Fredry. Oczyszczanie trwa nadal - w minionym miesiącu nielegalne plakaty zostały usunięte z ok. 80. słupów trakcyjnych przy ul. Podgórnej i fragmencie Strzeleckiej.

Jeżeli pomysł się sprawdzi, miasto nie wyklucza zastosowania go także na innych obiektach zaklejanych nielegalną reklamą.

Źródło: ZTM Poznań

www.ztm.poznan.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764