logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?

  PR 20.05.2022, przeczytano 513 razy
ilustracja

Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pozycjonowanie-stron-www---na-czym-polega,395923,artykul.html

Optymalizacja strony WWW pod SEO to działania, dzięki, którym strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania Google na wyszukiwaną frazę. To sprawia, że więcej osób na nią wejdzie, zapozna się z ofert Twojej firmy, a w rezultacie dokona zakupu. Tym samym inwestycja w SEO to rozwiązanie, które naprawdę się opłaca, bo zwróci się z nawiązką.

Co się składa na pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie strony WWW obejmuje konkretne działania zarówno na samej stronie WWW, jak i także poza nią. Istotne są kwestie techniczne, takie jak prędkość strony, jej responsywność, intuicyjność, odpowiednio przygotowane treści ze słowami kluczowymi oraz linki wewnętrzne i zewnętrzne, które prowadzą do witryny. To sprawia, że optymalizacja pod SEO to często współpraca wielu ekspertów zajmujących się osobnymi elementami SEO, aby w efekcie Twoja witryna wyświetliła się przed stronami konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie dzieli się na kilka rodzajów, w zależności od tego, gdzie chcesz dotrzeć ze swoją ofertą i jaki rodzaj działalności prowadzisz.

Tym samym można wyróżnić:

  • pozycjonowanie szerokie - to rodzaj pozycjonowania dla firm, które działają np. w całym kraju i nie zależy im na sprzedaży tylko w określonej lokalizacji,
  • pozycjonowanie lokalne - ma na celu dotarcie do odbiorców, którzy szukają produktów i usług w konkretnej lokalizacji np. danym regionie bądź mieście,
  • pozycjonowanie sklepów - pozycjonowanie, które mocno skupia się na zwiększeniu sprzedaży w sklepie online, na każdej dostępnej platformie e-commerce.

Etapy pozycjonowania strony WWW

Pozycjonowanie to cały proces, który składa się z kilku podstawowych etapów.

  1. Etap: analiza - na tym etapie analizuje się branżę, której dotyczy strona WWW. Dzięki temu wybór fraz kluczowych będzie dobrze dostosowany pod potrzeby rynkowe, jak i konkurencję.
  2. Etap: audyt - w trakcie audytu witryna zostanie przeanalizowana od strony technicznej. Na sam koniec takiego audytu powstaje lista rzeczy do poprawy - pod względem funkcjonalności i użyteczności. Po wprowadzeniu tych zmian optymalizacja będzie jeszcze skuteczniejsza i przyniesie lepsze rezultaty.
  3. Etap: treści na stronę i social media - stworzenie wartościowych treści z frazami kluczowymi dla strony WWW, a także dodatkowe działania, takie jak zadbanie o przekierowanie ruchu z social media na stronę. Przygotowanie takich treści możesz np. zlecić na platformie WhitePress.
  4. Etap: linki - to działanie mające na celu pozyskanie różnorodnych linków kierujących do Twojej strony WWW. Zostaje przygotowana strategia budowania linków, tak aby pozyskiwać tylko te wartościowe, naturalne i wzbudzające zaufanie wśród odbiorców.
  5. Etap: optymalizacja konwersji - wprowadzanie zmian na stronie np. w trakcie kampanii sprzedażowych, które wpływają na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników finansowych.
  6. Etap: monitorowanie i analiza - firma pozycjonerska regularnie analizuje wyniki pozycjonowania, wprowadza zmiany, a także monitoruje efekty.

Ile trwa pozycjonowanie?

Z racji tego, że pozycjonowanie zakłada wiele etapów, efekty nie są widoczne od razu, jednak warto uzbroić się w cierpliwość. Dla przykładu rezultaty pozycjonowania prostej strony WWW, na której jest dość mało treści i nie była wcześniej tam prowadzona optymalizacja, to 2-3 miesiące dla pierwszych efektów (większy ruch na stronie) i 5-6 miesięcy dla jeszcze większego ruchu z Google i sprzedaży. W niektórych przypadkach takie rezultaty są najbardziej widoczne nawet po 8-12 miesiącach, dlatego przy pozycjonowaniu cierpliwość zdecydowanie popłaca.

Korzyści z pozycjonowania

Pozycjonowanie strony WWW sprawia, że staje się ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. A to bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby odwiedzin - także spoza samej wyszukiwarki. Co to oznacza? Że taki zwiększony ruch na stronie ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększenie zysków firmy. Dzięki pozycjonowaniu można zdobyć przewagę nad konkurencją z branży, a także zbudować zaufanie do marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Tym samym SEO to świetny sposób na promocję swojej działalności, obok social mediów czy inwestowania w reklamy, online i offline. Weź pod uwagę planując skuteczny rozwój swojej działalności.

Źródło: WhitePress

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ploter dla architekta powinien być przede wszystkim... No właśnie – jak wybrać maszynę, która stanowi podstawowe wyposażenie każdego biura architektonicznego? Jak sprawnie tworzyć wizualizacje i drukować dokumentację projektową? Na te pytania w obchodzony 1 lipca Światowy Dzień Architektury odpowiada ekspert Canon Polska.
Coraz więcej klientów będzie kupowało produkty w sklepach internetowych zamiast stacjonarnych. Co za tym idzie znacząco rosnąć będą wydatki na reklamę w sieci. Według prognoz specjalistów nawet dwukrotnie w ciągu najbliższych czterech lat.
Im więcej doświadczenia na zagranicznych rynkach, tym większa gotowość i otwartość polskich firm na korzyści związane z internacjonalizacją. To jedne z głównych wniosków wynikających z najnowszego raportu PwC na temat polskich inwestycji za granicą. Ponad 60 proc. przedsiębiorców, którzy już są obecni na innych rynkach, planują dalszą...
Nowa rola inteligentnej cyfrowej komunikacji wizualnej w stale zmieniającym się świecie
W ubiegłym miesiącu miałam okazję pojechać do Barcelony, by po raz pierwszy od dwóch lat wziąć udział w wystawie Integrated Systems Europe (ISE). Przypomniało mi to, że świat wraca do rutyny i norm. Jednocześnie będzie to zasadniczo inny świat – idący naprzód.
Dlaczego niektóre sklepy internetowe świecą pustkami? Tegoroczny raport State of Ecommerce pokazuje, że wiele działań sklepów internetowych nie przekłada się na zainteresowanie konsumentów, a niektóre wręcz je zmniejszają. Z publikacji dowiemy się m.in., co drażni klientów i wpływa na rezygnację z zakupów oraz dlaczego również...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764