Polska Platforma Internetowa sp. z o.o. - agencja interaktywna z Krakowa, specjalizująca się w produkcjach multimedialnych, wykonała i wdrożyła do sieci Internet dwa nowe serwisy ZPC Wawel S.A.
Oba serwisy powstały na zlecenie Wawel S.A. i cechują się odmiennym charakterem: jeden z nich ma profil korporacyjny, drugi - produktowy. Taka wizja obecności w Internecie oparta na osi serwisu głównego, korporacyjnego i na satelitarnych serwisach produktowych sprawdza się w tej chwili najlepiej. Duże firmy, a w szczególności spółki giełdowe, statutowo zobowiązane do upubliczniania przetworzonych danych finansowych, najczęściej decydują się na tego typu rozbudowaną formę prezentacji w sieci. Pozwala ona odpowiednio zabiegać o skuteczną komunikację z wszystkimi najważniejszymi grupami docelowymi spółki.
Serwis korporacyjny www.wawel.com.pl jest kierowany głównie do inwestorów, dystrybutorów i kontrahentów. Zawiera wszystkie niezbędne informacje, które tym grupom mogą ułatwić prowadzenie interesów. Osoby poszukujące kompleksowej wiedzy o spółce lub zainteresowane pracą w Wawel S.A. znajdą wiele materiału informacyjnego o historii, produktach, rynkach na jakich operuje itd. Witryna ma na celu rzetelnie informować, ułatwiać nawiązywanie kontaktów handlowych oraz kształtować wizerunek Wawel S.A. jako firmy nowoczesnej, otwartej, dbającej o dobre relacje z otoczeniem.
Przesłanie kierowane do wymienionych wyżej grup interesu nie jest jedyną treścią serwisu. W dziale relaks - znalazły się informacje o lekkim charakterze, przeznaczone dla użytkownika przeciętnie zainteresowanego branżą cukierniczą (krótka historia czekolady, osiągnięcia firmy w obniżaniu kaloryczności produktów serii light). Poza tym konkursy, interaktywne zabawy, kwestionariusz na poczucie humoru, a także coś dla początkujących inwestorów - wirtualny gracz, czyli giełda bez inwestycji i bez ryzyka. Agencja zadbała o rozmaite atrakcje dla użytkownika, by po wejściu na strony szybko ich nie opuszczał.
Serwis skomponowany jest w ciepłej palecie barw, z delikatnym efektem transparentnym. Wykonany w technologii flash. Grafika prosta, lekka, wszystkie strony otwierają się sprawnie i bez problemu.
Nawigacja jest czytelna i logiczna, użytkownik w każdym momencie wie, w którym miejscu serwisu aktualnie się znajduje – zawsze może też skorzystać ze strony „mapa serwisu”, aby szybciej dotrzeć do działu informacji, którego poszukuje. Duże, czytelne logo Wawel S.A. towarzyszy nam w ciągu całej wędrówki po serwisie. Wszystkie elementy strony to efekt kreacji i produkcji Polskiej Platformy Internetowej z Krakowa.
Dla Wawel S.A. PPI stworzyła również serwis produktowy www.danusia.pl nawigacyjnie powiązany z serwisem korporacyjnym, lecz o nieco innej specyfice. Ten serwis jest poświęcony jednemu z produktów Wawel S.A. - batonikowi Danusia. Strona powstała w celu wzmocnienia kampanii reklamowej tej marki prowadzonej w mediach tradycyjnych. Pomysł na uatrakcyjnienie serwisu został zaczerpnięty z nazewnictwa marek produktowych – te strony to skarbnica wiedzy o imionach. Królestwo Danut i Danusi pozwala także innym na zaistnienie w ich cieniu: słownik imion wyjaśnia ich pochodzenie i przypisywane znaczenie, a zamieszczona pod datą imienin aplikacja pozwala wysłać internetową kartkę z życzeniami. W serwisie dużo rozrywki, ciekawostek i prawie wszystko o imionach i o czekoladzie! Wyniki konkursu już ogłoszone, ale warto zajrzeć ze względu na interesujące informacje.
Nawigacja raczej niestandardowa. Wybrane z menu treści pojawiają się w oddzielnym przewijanym oknie na stronie głównej. Serwis lekki, przejrzysty o przemyślanej i uporządkowanej grafice, zgodnej z wizualizacją kampanii reklamowej off-line. Kolorystyka komponuje się z barwą trzech opcji opakowania batonika Danusia, jest przy tym harmonijna i łagodna.
www.wawel.com.pl
www.danusia.pl