logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: PR-owcy i digital influencerzy. Co sądzą o sobie nawzajem?

  PR 15.02.2016, przeczytano 1125 razy
ilustracjastrzałka

PR-owcy i digital influencerzy dostrzegają korzyści wzajemnej współpracy, ale wciąż brakuje im jasno określonych reguł wspólnych działań. To jeden z wniosków wynikających z badania przeprowadzonego w ramach projektu Komu Komunikacja i zebranych w raporcie „PR-owcy i digital influencerzy – co sądzą o sobie nawzajem”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pr-owcy-i-digital-influencerzy.-co-sadza-o-sobie-nawzajem,27483,artykul.html

- Wraz z rozwojem mediów społecznościowych i platform blogowych specjaliści do spraw komunikacji dostali do rąk nowe narzędzia kontaktu z pożądaną przez nich grupą odbiorców. PR-owcy stanęli przed koniecznością nawiązania relacji – także, a może przede wszystkim biznesowych – z digital influencerami. Ci zaś musieli udowodnić swoją wartość i przekonać drugą stronę, że ich działania są skuteczne, mierzalne i przynoszą oczekiwane efekty. To wzajemne docieranie się jeszcze trwa. Choć PR-owcy i digital influencerzy współpracują ze sobą już od kilku lat, dla wielu z nich zasady tych wspólnych działań wciąż są niejasne – mówi Magdalena Grochala, współorganizatorka spotkań Komu Komunikacja i współautorka badania.

- Współpraca między PR-owcami a digital influencerami to biznes. Pamiętać muszą o tym obie strony. Digital influencerze oferując swoje usługi, powinni zapewnić jak najwyższą jakość i zadbać także o formalną stronę współpracy. PR-owcy i przedstawiciele marek natomiast nie mogą zapominać, że za dobrze wykonaną pracę należy się odpowiednie wynagrodzenie. Wyniki naszego badania wskazują, że niezrozumienie tej reguły rodzi nieporozumienia i trudną do zaakceptowania rozbieżność między oczekiwaniami a rzeczywistością – komentuje Łukasz Majewski, współorganizator spotkań Komu Komunikacja i współautor badania.

Komentujący wyniki badania eksperci także zwracają uwagę na potrzebę stworzenia takiego modelu współpracy, który przyniesie wyraźne korzyści wszystkim zaangażowanym w działania stronom.

- Raport pokazuje, jak silnym i wyraźnym trendem w komunikacji marki jest content marketing z wykorzystaniem digital infuencerów. Widać to zarówno w planach PR-owców (90% z nich planuje nawiązać współpracę z digital influencerami), jak i w odchodzeniu od tradycyjnie rozumianej reklamy (tylko 5% PR-owców i 7% digital influencerów wskazało tę formę współpracy jako preferowaną). Na pierwszym miejscu jest więc twórca i jego zaangażowana widownia, dobry pomysł na współpracę i interesujący content. Warto, żeby, podążając za tym trendem, PR-owcy dobrze rozumieli, że cała współpraca z digital influencerami powinna być oparta na modelu win-win-win – komentuje wyniki raportu Paweł Stano, dyrektor operacyjny LifeTube, partnera badania.

Wybrane wnioski z przeprowadzonego badania:

Wynagrodzenie kością niezgody. Badanie pokazuje bardzo dużą rozbieżność w podejściu obu grup do kwestii wynagrodzenia za pracę wykonaną przez digital influencera. PR-owcy chętniej współpracują z digital influencerami na zasadzie barteru, natomiast digital influencerzy oczekują finansowej gratyfikacji za swoje działania.

Nieidentyczne preferowane formy współpracy. Digital influencerzy najchętniej zostają ambasadorami marki, natomiast PR-owcy liczą przede wszystkim na recenzję produktu czy usługi. Obie strony mają inne oczekiwania i wyobrażenia odnośnie roli digital influecera w kampaniach PR-owych.

Potrzeba formalizacji. Obie grupy irytują się, gdy w trakcie ich współpracy pojawiają się nieprzewidziane okoliczności i dodatkowe oczekiwania drugiej strony. Digital influencerów najbardziej irytuje oczekiwanie przez PR-owców współpracy bez wynagrodzenia oraz niejasne zapytania o współpracę. PR-owcy natomiast nie lubią, gdy digital influencerzy nie wywiązują się z terminów i zobowiązań oraz oczekują dodatkowych korzyści.

Spotkania wciąż w cenie u digital influencerów. Choć digital influencerzy pracują w rzeczywistości wirtualnej, chcieliby czasem spotkać się PR-owcem i omówić warunki współpracy twarzą w twarz. Natomiast PR-owcy do kontaktów z digital influencerami wybierają e-mail, kanały social media i telefon.

To drugie badanie przygotowane w ramach akcji Komu Komunikacja. W marcu 2015 roku organizatorzy zbadali relacje między PR-owcami a dziennikarzami. Oba badania zostaną powtórzone w 2016 roku.

Źródło: Komu Komunikacja

www.KomuKomunikacja.pl

Dodatkowe informacje:

Raport został opracowany na podstawie wyników badania przeprowadzonego w listopadzie i grudniu 2015 roku wśród N=77 digital influencerów (blogerów, vlogerów, twórców treści w Internecie działających na platformach społecznościowych) i N=82 PR-owców z całej Polski. Ankietowani wypełniali kwestionariusze internetowe przeznaczone dla każdej z grup. W publikowanym właśnie raporcie suche dane zostały opatrzone komentarzami ekspertów, którzy zinterpretowali wyniki i odnieśli je do swoich doświadczeń. Badanie powstało we współpracy z socjologami z Between the Signs.

Partnerami badania są: LifeTube, Związek Firm Public Relations oraz Polskie Stowarzyszenie Public Relations.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764