logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

PR Wings – nowy konkurs w polskiej branży PR

   06.07.2021, przeczytano 609 razy
ilustracjastrzałka

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) ogłasza nowy konkurs o nazwie PR Wings (Skrzydła PR), który co roku będzie wyłaniać i nagradzać najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty, zjawiska i osoby z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty komunikujące się w Polsce publicznie i chcące zwrócić uwagę na szczególne osiągnięcia komunikacyjne. PR Wings został tak skonstruowany, by z jednej strony wyróżniać się dużą dostępnością, a z drugiej – wysoką wiarygodnością procesu wyłaniania zwycięzców i najlepszych projektów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pr-wings-%E2%80%93-nowy-konkurs-w-polskiej-branzy-pr,392165,artykul.html

W pierwszej edycji konkursu wyróżnione zostaną najlepsze projekty PR oraz zjawiska z 2020 roku. W 13 kategoriach oceni je Jury składające się z 25 ekspertów o uznanym w branży autorytecie i dorobku komunikacyjnym. Zgłoszenia przyjmowane są od 7 lipca do 15 sierpnia 2021 r., a ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie. Nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań czuwać będzie kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Szczegółowe informacje o konkursie znaleźć można pod adresem www.prwings.pl.

PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a przez to pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego na najwyższych standardach rynku usług PR w Polsce. Ma charakter otwarty i mogą brać w nim udział zarówno polskie firmy komercyjne i agencje zajmujące się komunikacją, jak i krajowe urzędy oraz instytucje publiczne, inne podmioty trzeciego sektora, pozarządowe i samorządowe, które przeprowadziły działania komunikacyjne zarówno w Polsce, jak i za granicą, bo jedna z kategorii dotyczy projektów zrealizowanych przez polskie podmioty na rynkach międzynarodowych.

Konkurs PR Wings ma charakter kompleksowy, a wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Właśnie dlatego nowy konkurs SAPR-u obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić Osobowość Roku, PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).   

W pierwszej edycji PR Wings nagrodzone zostaną projekty PR zrealizowane w 2020 roku oraz zjawiska, wydarzenia i osoby, które wyróżniły się w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020, a więc w roku szczególnie wymagającym komunikacyjnie ze względu na pandemię.

DOSTĘPNY I WIARYGODNY

Realizując postulat dużej dostępności, organizatorzy określili opłaty za udział w konkursie w wysokości od 190 PLN netto w 1. terminie (7-25 lipca) do 450 PLN netto w terminie „last minute” (9-15 sierpnia).

Wiele uwagi przy konstruowaniu nowego konkursu organizatorzy poświęcili też realizacji drugiego postulatu – wiarygodności i prestiżu. W celu zapewnienia wysokiej wiarygodności procesu wyłaniania zwycięzców i najlepszych projektów Jury konkursu tworzą osoby wyłącznie o wysokim uznaniu branżowym i niezależni od organizatora – spoza SAPR. Są to najwyższej rzetelności specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, wybitni konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

TYLKO JEDEN

Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma nie tylko wybór dokonany przez jurorów o najwyższych kwalifikacjach i autorytetach oraz niezależnych od Organizatora. Jak w słynnych Oscarach, ich wyjątkowość wynikać ma też z tego, że w każdej kategorii będzie tylko jeden zwycięzca. W każdej kategorii zwycięzca zostanie wybrany w drugim etapie głosowania spośród trzech nominacji, które w pierwszym etapie uzyskały najwięcej głosów. Ponadto, aby uniknąć wpływania na siebie jurorów czy innych problemów, takich jak spontanicznie organizowane na posiedzeniach Jury reasumpcje głosowań, jurorzy będą pracować tylko oddzielnie, a proces wyboru odbywać się będzie wyłącznie online a nad prawidłowym przebiegiem głosowania będzie czuwała kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.

Ilustrującą stan polskiego PR kolekcję nagród w 13 kategoriach wybraną przez Jury uzupełni Nagroda Specjalna SAPR. Zostanie ona dokonana w innym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 32 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia deleguje ze swego Zespołu jedną osobę, która wejdzie w skład Jury Specjalnego SAPR Konkursu PR Wings. Jury Specjalne wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu zgłoszonych we wszystkich kategoriach. Proces głosowania będzie odbywał się podobnie jak w przypadku ww. 13 kategorii konkursowych – online, bez interakcji między jurorami, pod okiem kancelarii prawenj i dwuetapowo – z wyborem na platformie internetowej najpierw trzech nominowanych z całej puli zgłoszeń do PR Wings, a potem ze wskazaniem zwycięzcy przez głosowanie.

PO CO NOWY KONKURS?

- Wyszliśmy naprzeciw postulatom, że polska branża Public Relations potrzebuje konkursu, który spełniając kryteria dostępności i wiarygodności, pozwoli wyłaniać rzeczywiście wyjątkowe projekty w celu promowania ich na rynku jako „best practice”. To dlatego tak skonfigurowaliśmy kategorie konkursowe, ich liczbę i charakter, by nie tylko nagrodzić najbardziej godne tego kampanie, zjawiska i osoby, ale też możliwie precyzyjnie zwrócić uwagę na rzeczywiste perły, dając tym samym kompleksowy obraz tego, gdzie w danym roku znajduje się polski PR – powiedział Paweł Bylicki, szef Rady Programowej SAPR i Koordynator Konkursu PR Wings w Stowarzyszeniu.

- Wierzymy, że taka formuła Konkursu PR Wings utrwali się na lata i sprawi, że jego wyniki staną się zarówno podsumowaniem minionego roku, jak i corocznym wydarzeniem wskazującym trendy, inspirującym, intrygującym nie tylko naszą branże, ale i pokrewne. Wzmacniając tym samym rolę PR w coraz silniej opartych na komunikacji gospodarce i życiu społecznym. Z uwagi na obostrzenia związane z pandemią wyjątkowo pierwsza gala odbędzie się w Rzeszowie, podczas Kongresu PR, kolejne zaś będą odbywały się w Warszawie – podsumował zaś prof. UW, dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes SAPR.

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

www.sapr.com.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Effie dla Credit Agricole za kampanię konta z kartą z ekotworzywa
Kampania promująca Konto dla Ciebie wraz z pierwszą na polskim rynku kartą z ekotworzywa, została nagrodzona brązową statuetką w konkursie marketingowym Effie, który wyróżnia najbardziej efektywne kampanie reklamowe. W konkursie wzięło udział 289 różnych akcji z rynku.
Saint-Gobain Glass Polska, wiodący producent szkła budowlanego, zaprasza wszystkich architektów, projektantów i studentów, którzy w swoich realizacjach wykorzystują produkty marki, do udziału w konkursie Saint-Gobain Glass Design Award. Uczestnicy mogą zgłaszać swoje prace (projekty koncepcyjne lub zrealizowane) w czterech kategoriach do 31 marca 2023 r. poprzez dedykowaną...
Wielkimi krokami zbliża się 3 grudnia - Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. To ważna data dla ogromnej grupy osób stanowiącej według szacunków nawet 10% polskiego społeczeństwa, a także wszystkich tych, którzy wspierają ich na co dzień. Z tej okazji Fundacja Avalon przygotowała szereg działań mających na celu przybliżać...
IV edycja Art in Architecture festival
Przed nami czwarta już edycja festiwalu Art in Architecture, którego głównym celem jest zachęcania inwestorów, architektów oraz projektantów wnętrz do współpracy z artystami. Jak co roku, zapraszamy do udziału w konkursie na najlepsze projekty ze sztuką w roli głównej. Termin nadsyłania prac konkursowych mija 30 listopada 2022 r.
180heartbeats nagradza kreatywne marki
Agencja 180heartbeats + JUNG V MATT ma na swoim koncie blisko 400 nagród i wyróżnień z całego świata za kreatywność, efektywność oraz rzemiosło filmowo-cyfrowe. Tegoroczna Agencja Komunikacyjna Roku KTR, nagrodzona Grand Prix Effie 2022, postanowiła wykorzystać posiadany potencjał ekspercki i stworzyć własne nagrody za kreatywną komunikację marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764