Firma C. H. Robinson stworzyła kampanię wizerunkową promującą Truck Driver Appreciation Week. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rolę kierowców ciężarówek w łańcuchu dostaw. W jej ramach uruchomione zostały działania w mediach społecznościowych, a także przygotowany materiał wideo pokazujący dzień z życia kierowcy. Przy drogach w krajach biorących udział w kampanii zawisły również billboardy.
Truck Driver Appreciation Week (tydzień uznania dla kierowców ciężarówek) przypada na 15-21 września. Tradycję zapoczątkowała American Trucking Association w 1998 roku w USA. Obecnie coraz więcej firm i podmiotów z sektora transportu przyłącza się do akcji, aby wyrazić wdzięczność za pracę kierowców, którzy tylko w 2023 roku na terenie UE przetransportowali towary o łącznej masie 13,2 mld ton.
Kampania C. H. Robinson została uruchomiona w krajach europejskich, w tym w Hiszpanii, Francji, Niemczech czy Polsce, a także w Stanach Zjednoczonych. Na profilach firmy na LinkedInie i Facebooku ukazały się grafiki uświadamiające odbiorcom, że za dostępność wielu produktów zagranicznych w lokalnych sklepach należy podziękować kierowcom ciężarówek przewożącym te towary.
Spędź dzień z kierowcą
W ramach kampanii przedstawiciele C.H. Robinson spędzili dwa dni na południu Polski towarzysząc jednemu z kierowców i przygotowali ponad 3-minutowy film pokazujący, jak wygląda jego codzienność w pracy. W materiale podkreślono, że wybór tego zawodu wiąże się zarówno z wieloma zaletami, jak możliwością poznania nowych ludzi i kultur czy zobaczenia nowych miejsc, ale również z licznymi wyzwaniami, w tym z rozłąką z rodziną. Wideo zostało opublikowane na profilu firmy C. H. Robinson na LinkedInie i na Facebooku, a także wykorzystane do promocji w mediach.
– Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jak wiele wyrzeczeń muszą ponieść kierowcy ciężarówek, dzięki którym możemy kupować ulubione produkty. Długie godziny w trasie i brak fizycznego kontaktu z rodziną to dla nich norma. Dlatego w naszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na tak znaczącą rolę kierowców w dzisiejszej gospodarce. To między innymi dzięki nim belgijską czekoladę można kupić w Poznaniu, a grecką oliwę w Warszawie – podkreśla Piotr Pojedynek, Dyrektor Marketingu w Europie, w firmie C. H. Robinson.
Kampania OOH i paczki dla kierowców
Od 1 do 30 września w krajach biorących udział w kampanii będzie można zobaczyć billboardy zachęcające do wyrażenia wdzięczności kierowcom ciężarówek za ich pracę. Dwa zostały umieszczone w Polsce – w okolicach Poznania i Krakowa.
Aby dodatkowo docenić pracę kierowców ciężarówek współpracujących z C.H. Robinson, firma przygotowała półtora tysiąca paczek prezentowych z upominkami, które mogą znaleźć praktyczne zastosowanie w trasie, czyli m.in. czapką zimową, czapką z daszkiem, bidonem oraz rękawiczki.
Źródło: C.H. Robinson