logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Praca w przyszłości – nowe technologie i ergonomia

  PR 26.01.2015, przeczytano 1541 razy
ilustracjastrzałka

Ricoh przedstawił pierwszą część raportu „Praca w przyszłości” opracowanego na podstawie badań  zrealizowanych przez Economist Inteligence Unit. W ramach tego projektu światowi eksperci w takich dziedzinach, jak nowe technologie czy ergonomia, przedstawili swoją  wizję przemian, które nastąpią w środowisku pracy w ciągu kolejnych 10-15 lat. Jednym z rozmówców był Alan Hedge, Dyrektor Human Factor and Ergonomics Laboratory w Cornell University. Według niego decydujące znaczenie w tym procesie będzie miała m.in. rosnąca popularność elektroniki użytkowej noszonej na sobie (wearables). 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/praca-w-przyszlosci--nowe-technologie-i-ergonomia,23752,artykul.html

Nowe technologie są w coraz większym stopniu obecne w codziennym życiu. Widać to m.in. na przykładzie nowoczesnych samochodów. Te zapewniają dostęp do szeregu inteligentnych funkcji  takich, jak:  ostrzeganie o niebezpieczeństwie na drodze, wyznaczenie optymalnego momentu na zmianę pasa ruchu czy określenie dokładnego położenia. Podobny trend będzie dotyczył ewolucji środowiska pracy. Co ważne, innowacyjne rozwiązania będą rozwijanie nie tylko w kierunku zwiększenia efektywności ale również poziomu komfortu i ergonomii. 

Według Alana Hedge patrząc na kierunek ewolucji nowoczesnych przestrzeni biurowych i zastosowanych w nich rozwiązań „[...] możemy zaobserwować zapowiedź nowego trendu „aktywnych” przedmiotów wyposażonych w sensory. Obecnie jesteśmy na początku tej rewolucji.”

Kolejnym ważnym czynnikiem, który będzie miał wpływ na zmiany środowiska pracy jest rosnąca popularności elektroniki użytkowej, którą nosimy na sobie (wearables). Wyposażone w sensory „aktywne” przedmioty w biurze przyszłości w połączeniu z tymi urządzeniami zmienią sposób interakcji człowieka z otaczającymi go obiektami. Profesor Hegde określa ją mianem wszechobecnej ergonomii. Znaczenie i zasięg tej ewolucji jest według niego porównywalny z możliwościami, które zawdzięczamy nowoczesnym smartfonom. Nowe rozwiązania w jeszcze większym stopniu przyczynią się do ułatwienia dostępu do danych. Ten aspekt będzie motorem napędowym tego trendu. 

Zgodnie z tą wizją, człowiek będzie wkraczał w środowisko, którego niemal każdy element będzie wyposażony w sensory. Umożliwi to szybkie i skuteczne połączenie i wyszukiwanie danych. Autoryzacja dostępu do tych zasobów będzie odbywała się za pośrednictwem jednego z elektronicznych urządzeń, które staną się częścią garderoby. Ludzie przestaną nosić elektroniczne urządzenia ze sobą a zaczną je nosić na sobie. 

Dla firm, które chcą być dobrze przygotowane na wyzwania przyszłości, bardzo ważne jest odpowiednie wkomponowanie nowych narzędzi i stworzenie środowiska przyjaznego dla wdrożeń kolejnych innowacji. Te zmiany będą musiały również znaleźć odzwierciedlenie w procedurach obowiązujących w organizacji. Przedsiębiorstwa, które nie skorzystają z tych nowych możliwości ryzykują utratę pozycji, którą wypracowały na rynku. 

Źródło: Ricoh Polska

www.ricoh.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764