logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Praca zdalna to przyszłość polskiego rynku pracy

  PR 20.09.2018, przeczytano 454 razy
ilustracjastrzałka
Natalia Bogdan

Do 2020 roku w krajach rozwijających się pracować zdalnie będzie co drugi pracownik dużej firmy i 70% zatrudnionych w start-upach.[1] Ta forma pracy także w Polsce ma coraz więcej sympatyków, może przynieść korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom. Firmy wprowadzając możliwość pracy zdalnej – automatycznie generują oszczędności: zmniejszają swoje koszty wyposażenia, utrzymania czy samego wynajmu biura. Pokazują także swoim pracownikom, iż są organizacją elastyczną, z „ludzką twarzą”, która rozumie ich potrzeby i traktuje jako partnera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/praca-zdalna-to-przyszlosc-polskiego-rynku-pracy,379406,artykul.html

Zbudowanie zespołu złożonego z kompetentnych i zaangażowanych pracowników to dla wielu firm coraz większe wyzwanie. Szukają sposobów, by zachęcić do udziału w rekrutacji najlepszych kandydatów na rynku, a następnie zatrzymać ich w firmie na dłużej. Ujęcie możliwości pracy zdalnej w ofercie – podnosi jej atrakcyjność, co automatycznie może się przełożyć na zwiększenie szansy na sukces rekrutacyjny.

PRACA Z DOMU TO OBUSTRONNE KORZYŚCI

Jak mówią wyniki badania Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników. Edycja polska 2018 prawie 70% respondentów nie ma możliwości pracy zdalnej, a ponad połowa z nich – chciałaby przynajmniej część pracy móc wykonywać w takim trybie.[2] To dowód na to, że możliwość pracy zdalnej może zwiększać atrakcyjność oferty rekrutacyjnej i pozytywnie wpływać na ocenę kandydatów, a później także pracowników firmy.

To, czy pracownicy danej firmy mogą pracować zdalnie, zależy przede wszystkim od charakteru pracy na danym stanowisku oraz przystosowaniu organizacji i jej infrastruktury do tego typu pracy. O ile programiści czy rekruterzy dzięki nowoczesnym technologiom i elastyczności pracodawców mogą większość codziennych obowiązków wykonywać
z dowolnego miejsca na świecie, o tyle recepcjoniści czy fryzjerzy, oczywiście nie będą mieli takiej możliwości. Coraz więcej firm, nawet jeśli nie proponuje 100% czasu pracy w trybie home office, umożliwia tego typu pracę w wybrane dni – na przykład w piątki lub raz w miesiącu
– mówi Natalia Bogdan, , prezes agencji rekrutacyjnej Jobhouse.

ELASTYCZNIE NIE ZNACZY GORZEJ

„Nie samą pracą żyje człowiek” – coraz częściej z takim podejściem spotykają się pracodawcy. Nawet ambitni i stawiający na karierę zawodową pracownicy, wiedzą, jak ważny jest odpoczynek i realizacja swoich pozazawodowych pasji. Praca jest częścią ich życia i dobrze, by dawała możliwość połączenia zainteresowań prywatnych z życiem zawodowym. Dlatego możliwość „wzięcia” jej ze sobą w podróż, sprawia, że czują się z niej bardziej zadowoleni. Badania przeprowadzone wśród osób, które mają za sobą doświadczenie pracy zdalnej, pokazują, że aż 95% ocenia ją pozytywnie. Pracujący zdalnie także częściej deklarują zadowolenie ze swojej pracy (94% wskazań) niż osoby, które takiej możliwości nie mają (74%).[3]

Wszelkie działania, dzięki którym firma może przyciągnąć i utrzymać dobrych kandydatów, są szczególnie ważne, zwłaszcza wtedy, gdy na rynku pracy utrzymuje się niskie bezrobocie, a brak kadr i specjalistów zaczyna hamować rozwój przedsiębiorstw. – mówi Natalia Bogdan. Dodaje: Ostatnie lata są trudne dla pracodawców, ponieważ nie tylko stoją oni przed wyzwaniem pozyskiwania nowych kontraktów i budowania pozycji firm na rynku, ale zderzają się z trudnościami związanymi z prowadzeniem biznesu – ze zbudowaniem kompetentnego i lojalnego zespołu, bez którego nawet najlepsza wizja nie ma szans na realizację.

Zaoferowanie możliwości pracy zdalnej czy w elastycznych godzinach, może przynieść firmom wiele korzyści nie tylko biznesowych, od oszczędności przez wzrost  efektywności, ale także satysfakcję pracowników oraz zadowolenie i ich zaangażowanie w budowanie trwalszych relacji z firmą. Ten rodzaj pracy, dużo popularniejszy na Zachodzie, w Polsce dopiero raczkuje, ale widoczne są przed nim ogromne perspektywy, które wynikają przede wszystkim z demografii i konieczności zabiegania przez pracodawców o dobrych pracowników.

 

Źródło: Jobhouse

Dodatkowe informacje:

1 https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/praca-zdalna-bije-rekordy-popularnosci,11,0,2392587.html
2 Wg raportu: Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników firmy Kantar TNS oraz startupu Remote-How
3 Wg raportu: Rynek pracy zdalnej a oczekiwania pracowników firmy Kantar TNS oraz startupu Remote-How

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dyrektywa o prawie autorskim nie musi oznaczać cenzury internetu
Przyjęta przez Parlament Europejski dyrektywa o prawie autorskim nie musi mieć tak dużego wpływu na polski internet jak przewidywano w czarnych scenariuszach. Każde państwo może dostosować do dyrektywy swoje przepisy tak, by tylko został zrealizowany jej cel. Sprawa nie jest przegrana. Jak zaadaptujemy przepisy, zależy od nas i takie będziemy stosować – podkreśla Krzysztof...
Sztuczna inteligencja rewolucją dla świata reklamy
Sztuczna inteligencja jest tematem nierzadko poruszanym w artykułach pisanych przez branżę marketingu. Mówi się o niej coraz częściej w kontekście rewolucji rynku. Co tak naprawdę kryje się pod tym pojęciem? Jak AI wpłynie na programmatic?  
Programmatic stawia na etykę
Firmy działające na programatycznym rynku zakupu reklam w Internecie opracowały własny kodeks etyki. Dzięki niemu ten dynamicznie rozwijający się sektor reklamy będzie działał przejrzyście, a niepożądane treści w reklamach będą eliminowane.
Podsumowanie roku na XIX Kongresie Profesjonalistów PR: Komentarze PSPR
"Subiektywny przegląd najciekawszych zjawisk PR minionego roku" prezentowany przez Adama Łaszyna od dziesięciu lat na Kongresie Profesjonalistów PR w Rzeszowie to ważne dla branży zestawienie, które jest swoistym papierkiem lakmusowym kondycji PR w Polsce pod wzgledem etycznym i kreatywnym. Tegoroczne zestawienie było inne pod wieloma względami. Poprosiliśmy o komentarz członków...
Jak zaprojektować dobry szyld – Natalia Kaczor
Szyld - jeden z najstarszych pomysłów na reklamę, może wydawać się anachroniczny w zestawieniu z nowoczesnymi formami i technikami reklamowymi. Szyldy oddają coraz częściej pole tandetnym banerom i nieudolnym wyklejankom na szybie, a jakość oznakowań zamieniana jest chętnie na niską cenę i duży format reklamy. Tymczasem zwłaszcza dla małych, lokalnych sklepów i zakładów...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764