logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pracownicy Dentsu będą po pandemii pracowali w sposób hybrydowy

  PR 16.04.2021, przeczytano 244 razy
ilustracja

Po ponad roku pracy zdalnej dentsu ogłosiło, że nie wróci do poprzedniego modelu pracy biurowej. Po zakończeniu pandemii w dentsu będzie obowiązywał model 60/40 pracy zdalnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pracownicy-dentsu-beda-po-pandemii-pracowali-w-sposob-hybrydowy,391061,artykul.html

Gotowi na cyfrowy świat

Dentsu przeszło na pracę zdalną w ciągu dwóch dni – 12/13 marca 2020 i od tego czasu większość pracowników pracuje z domów. Biuro, siłownia czy punkt opieki nad dziećmi są dostępne dla chętnych pracowników w Warszawie, lecz z ograniczeniem do 10% pojemności biura i w zgodzie z obostrzeniami krajowymi. Ostatni rok w dentsu to wiele zmianrealizowanych pomimo pandemii. W maju 2020 został powołany region CEE (1200 ekspertów w Polsce, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji i na Węgrzech), któremu przewodzi Polska. Dentsu kontynuowało również mocniejszą integrację brandów i uproszczenie struktur.

- Od lat promujemy transformację cyfrową marek ale i sposobu działania firm. Pandemia pokazała, że nie zmarnowaliśmy tego czasu. Widzimy, że potrzebna jest dalsza cyfryzacja, platformy ułatwiające współpracę, skalowanie i standaryzację działania firm. Sami intensywnie się zmieniamy- uprościliśmy struktury zarządzania w regionie, wprowadziliśmy międzynarodowy zespół który stanowi Zarząd regionu, powstały centra kompetencyjne eliminujące konieczność posiadania każdej kompetencji na każdym rynku, uwolniliśmy potencjał pracy "borderless" tworząc społeczności międzynarodowe wokół klientów i ekspertów dentsu. - mówi Sławomir Stępniewski, CEO dentsu Polska&CEE

W ostatniej ankiecie pracownicy dentsu ocenili rok pracy zdalnej na poziomie 4,3 (w skali 1-5). 75% stwierdziło, że w ten sposób pracuje się lepiej, zauważają wzrost zaangażowania i mają więcej przestrzeni na rozwój własny.  

zdalne2.png

- Widać, że większość zespołu doskonale dała sobie radę z pracą zdalną. To też zasługa naszego zespołu IT, który zapewnił wszystkim stabilne narzędzia. - mówi Agata Kaczmarska, HR Director w dentsu Polska i CEE

Są też wyzwania

W pracy zdalnej nie wszyscy jednak czują się równie dobrze. Prócz gorszej kondycji fizycznej i psychicznej widać wyraźnie, że oszczędność czasu na dojazdach jest konsumowana głównie na pracę.

- Świat się zmienił. Zrozumienie go i poruszanie się po niepewnym gruncie wymaga więcej uwagi i wysiłku. To odbija się na ilości pracy, którą mamy do wykonania dla naszych klientów. Nie mniej – badania pokazują, że Klienci są z naszej współpracy coraz bardziej zadowoleni. - Sylwia Tygielska, Growth Director w pionie Creative dentsu Polska

- Pandemia pozornie utrudnia bycie bliżej naszych klientów. Faktycznie jednak poświęcamy im więcej czasu i nasze relacje stały się siłą rzeczy bardziej „domowe”. - mówi Iza Sochacka, Client Service Managing Director w pionie Media&Performance  dentsu Polska

Praca zdalna mocniej obciąża menedżerów dentsu, podobnie zresztą jak menedżerów z innych firm o czy dowiadujemy się z ostatnich badań na temat pracy zdalnej w Polsce. Jak wynika z naszej wewnętrznie przeprowadzonej ankiety - przed pandemią niemal bez wysiłkowo mogli oni zadbać o wymianę wiedzy, integracją, dobrą atmosferę czy budowanie doświadczenia, pandemia natomiast spowodowała, że na komunikację, nadzór i koordynację poświęcają znacznie więcej wysiłku.

Czas na wellbeing i cyfrowy detoks

Od ponad roku w dentsu więcej uwagi poświęca się się komunikacji i działaniom wokół wellbeingu.

- Od początku pandemii dużo uwagi poświęciliśmy temu by wzmocnić komunikację wewnętrzną i jasno informować zespół o tym jak działamy. Dzięki naszym kolegom i koleżankom z innych krajów mogliśmy też bardzo szybko podzielić się najlepszymi praktykami rynkowymi na pandemię z naszymi klientami. - mówi Igor Żytka, Corporate Communication Manager

- Codziennie zachęcamy pracowników do e-treningów, organizujemy webinary lokalne i globalne nt. radzenia sobie ze stresem, wellbeingu czy wypalenia zawodowego, w zeszłym roku miały też miejsce sesje relaksacji. Dla osób doświadczających spadku odporności psychicznej oferujemy również indywidualne sesje z psychologiem, a w maju wystartuje inicjatywa wsparcia peer to peer (First Mental Health Aiders). – mówi Jadwiga Jadziewicz, CSR Manager

“Future of Work”, czyli nowy model pracy

Mimo, że trudno określić, kiedy skończy się pandemia to aktualny model pracy zdalnej w dentsu będzie kontynuowany co najmniej do końca maja. Po zakończeniu pandemii Grupa (nie tylko w Polsce, ale też cała sieć) stopniowo będzie dążyła do modelu 60/40. Nowy model składa się z 5 filarów:

  • Zasady pracy zdalnej opisujące obowiązujące reguły
  • Narzędzia – oferta edukacyjna dotycząca efektywnego korzystania z narzędzi
  • Organizacja – rozwiązania dotyczące planowania czasu i zadań z zachowaniem work/life balance
  • Wsparcie – oferta rozwiązań wspierających dobrostan pracowników
  • Rozwiązania dla menedżerów

ilustracjastrzałka

Prace nad wprowadzeniem modelu - dentsu planuje uruchomić późną wiosną i wykorzystać czas do wakacji na indywidualne uzgodnienia z zespołami, dostosowanie biura i przygotowanie pracowników. Zmianom ulegną też szkolenia dla nowych pracowników, a menedżerowie otrzymają dedykowane rozwiązania szkoleniowe.  

- Jestem głęboko przekonana, że nowy model jest dobrym rozwiązaniem łączącym oczekiwania pracowników z oczekiwaniami menedżerów. Najbliższe miesiące do maja chcemy wykorzystać na przygotowanie się i wdrożenie tego modelu w taki sposób by po pandemii czerpać z jego atutów w pracy zdalnej i pracy w biurze. - mówi Agata Kaczmarska, HR Director w dentsu Polska i CEE

Źródło: dentsu

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa kampania Snickers we współpracy z Dharnim
Jakie efekty może przynieść współpraca kreatywnej młodej osoby z marką produkującą pyszne batony? Odpowiedź znajduje się na Instagramie Dharniego – beatboxera popularnego wśród młodego pokolenia. W ramach współpracy z kultową marką Snickers powstała piosenka, w nieoczywisty sposób pokazująca różnice pomiędzy wariantami tego...
Nowa kampania marki Amica promuje sprzęty parowe
17 maja br. marka Amica rozpoczęła kampanię “Mężczyzna idealny szuka pary”. Dynamiczny, muzyczny spot promuje najnowsze urządzenia Amica z funkcją pary, które pozwalają sprostać codziennym wyzwaniom. Kampania obejmuje media tradycyjne i digitalowe: telewizję, radio, media społecznościowe i kanały YouTube.
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę marki Tarczyn
Firma Maspex rozstrzygnęła przetarg na obsługę marki Tarczyn w 2021 roku. W postępowaniu przetargowym wybrano agencję Dziadek do orzechów, która zajmie się obsługą komunikacji marki w digitalu.
Słoneczna kampania Energi Obrotu
Od 17 maja w TV obejrzeć można pierwszy fotowoltaiczny spot telewizyjny Energi Obrotu, spółki zależnej Energi z Grupy ORLEN. Udział wzięli w nim reprezentanci Polski w koszykówce.
#Supermocokularów: kampania edukacyjna Czas Na Wzrok 2021
Nieprawidłowe użytkowanie okularów nabywanych poza salonami optycznymi i kwestia ograniczania liczby odpadów bez recyklingu i właściwego odzyskiwania surowców to dwa kluczowe obszary, z którymi – we współpracy z partnerskimi salonami optycznymi – zmierzy się w tym roku Grupa Essilor. Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii Czas Na Wzrok.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764