Londyn i Bruksela czekają na studentów, którzy do 31 marca wyślą projekty strategii komunikacji na konkurs PRaktykuj za granicą, organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów. Do wygrania są trzy wakacyjne staże w renomowanych agencjach PR, nagroda pieniężna i nagrody rzeczowe.
PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy, którego celem jest umożliwienie studentom zdobycia międzynarodowych doświadczeń w dziedzinie Public Relations. W wakacje trójka zwycięzców konkursu poleci do Londynu i Brukseli, aby odbyć staże w agencjach Fleishmann-Hillard, Burson-Marsteller oraz LEWIS PR.
Zadanie konkursowe polega na opracowaniu strategii komunikacji dla jednego działań Fundacji Dzieci Niczyje. Do wyboru są trzy tematy, opisane na stronie internetowej konkursu www.imm.com.pl/praktykuj2011. Krótkie, trzystronicowe projekty można przesyłać do 31 marca, autorzy najlepszych prac zostaną zaproszeni do wysłania pełnych strategii, a w maju finaliści będą mogli zaprezentować się przed jury.
– Dobry projekt musi zawierać rzeczowo sformułowane cele, jasno opisaną strategię i dobrane w przemyślany sposób narzędzia komunikacji – wyjaśnia Anna Sanowska z Instytutu Monitorowania Mediów – Dla studentów znakomite pole do popisu stanowią zwykle nowe narzędzia komunikacji – Internet, media społecznościowe. W tym temacie czują się swobodnie i dzięki temu tworzą innowacyjne projekty.
Konkurs PRaktykuj za granicą jest skierowany do studentów wszystkich wydziałów, interesujących się zagadnieniami public relations oraz komunikacji społecznej.
– Do udziału w konkursie potrzebne jest przede wszystkim zainteresowanie tematyką PR, bo dobra praca powinna być podparta solidną wiedzą teoretyczną – mówi Anna Sanowska – Duże znaczenie mają także oryginalne, nietuzinkowe pomysły zastosowane w strategii.
Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.
Nagrody „PRaktykuj za granicą” 2011
- I miejsce – płatny staż w Londynie w agencji Fleishman-Hillard, nagroda pieniężna wysokości 2000 zł, ufundowana przez Instytut Monitorowania Mediów oraz roczna prenumerata magazynu Brief
- II miejsce – płatny staż w Brukseli w agencji Burson-Marsteller, bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller oraz roczna prenumerata magazynu Brief
- III miejsce – staż w Londynie w agencji LEWIS PR oraz roczna prenumerata magazynu Brief
Zadania konkursowe „PRaktykuj za granicą” 2011
- I temat - Przedstaw propozycję wykorzystania portali społecznościowych i Internetu w celu podwyższenia efektywności jednego z działań statutowych Fundacji Dzieci Niczyje.
- II temat - Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
- III temat - Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje – „Dobry Rodzic – Dobry Start” jako doradcy dla profesjonalistów oraz dla rodziców z grup ryzyka, w zakresie profilaktyki krzywdzenia małych dzieci.
Pełen opis zadań, kryteria oceniania, regulamin konkursu i inne informacje można znaleźć na stronie internetowej: www.imm.com.pl/praktykuj2011
Źródło: IMM